Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Lola

Publicerad 2008-07-12 09:15:54 i Naglar i rosa,


Usla bilder och missöde med lacket... Ja, man kan inte lyckas varje dag. Jag lackade om till Lola igår natt medan jag tittade på film, känns det igen? Jag kör vidaremed neontema, från gult till rosa, tänkte jag. Så blev det, men är inte längre...

Lola är ett ganska rinnigt lack, tunt och transparent. Fyra lager lack krävdes för att jag skulle bli nöjd med färgen. Självklart hann det inte torka ordentligt utan när jag vaknade imorse hade jag tryckmärken från lakanen på vänsterhanden. ingenting på höger. Men jag kan ju inte fota vänsterhanden. Fram med tripoden och så försökte jag ändå. Men det är knepigt med tripod också. Man har svårt att hitta ljus och vinkel.


Som ni ser gav jag upp och tog några bilder även på den mosiga vänsterhanden.
Färgen är en underbar knallig rosa med lite blåaktigt sken över sig i vissa ljus. Den är geléaktig, jellyfinish alltså, och fullständigt ljuvlig när man väl fått på den. Men vilket jobb... Nej, Lola är ingen lek när man ska lacka. Nu har det fått vika för ett annat lack som jag hoppas slippa få sabbat för mig. Vilket? Ja, det finns med på det blå hjulet. Kan ni gissa? Ledtråd? Okej, jag har haft det förut i en notd ochdå var jag halvnöjd. Gillar det mer nu!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-12 10:28:10

åhhhh ett sånt snyggt rosa lack, love it!!!!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-07-12 10:41:41

Precis min nyans! Gillar verkligen skiftningarna mot blått!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-07-12 11:27:00

jodå,lakanmärken på naglarna känns igen, fast dina naglar var ändå helt ok, jag skulle nog inte brytt mig och haft det så i några dagar..

förresten, vilken treat det var att gå in hit idag! du bjuder på både blommor och alla dessa nagelhjul! tack så mycket, Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 11:44:47

Linda! Äkta Barbierosa!



SantaC! Ja, jag med!!



GQ! Du ser ju inte de värsta veckan på bilderna... ;D

Varsågod! Kul om det uppskattas, trots överslaget på just naglar...

Postat av: Therése
Publicerad 2008-07-12 16:19:44

shiit shiit vilket snyggt lack!! helt underbart!! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 17:39:34

Therése! En perfekt färg för dig! Den syns lika bra som Alarming! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-12 22:54:34

Så underbart glad lysrosa färg! Måste ha, snabbt, det är ju ett riktigt sommarlack ju...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-13 09:30:51

Emma! Ja, det är en vansinnigt vacker sommarrosa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela