Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Peace Baby II

Publicerad 2008-07-19 17:04:38 i Naglar i vitt, nude, beige,

Första gången jag provade OPI Peace Baby var det ingen hit. Svårt att måla med och trist, randigt resultat. Massa thinner i och jag beslöt testa igen. Nå, vad säger ni? Nej, inte bra nu heller...

Det här är tre lager av det uttunnade lacket ovanpå en China Glaze Ridge Filler som också målats två lager för att bli en mjölkig och slät bas. Jo, man har ju ansträngt sig lite den här gången...

Lite mindre randigt men lika fult. Och de första två lagren var dessutom randigare så man kunde inte sluta tidigare. Usch, vilket trist lack...

Den enda nyttan med det jag kan komma på är väl som grund för andra halvtransparenta lack. Men är det värt att ha ett så tråkigt vitt i samlingen? Har någon förslag på ett bra, lättmålat, halvtransparent vitt? Annars får jag väl kämpa viadare med mitt OPI Peace Baby... Nu har jag i alla fall i ren frustration målat över det med två lager Autopaint 62'Eldorado som jag ska visa om en sekund eller två.

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-19 22:45:32

åh... jag gillar ju det lacket! säg till om du beslutar dig för att byta bort det ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 08:32:05

Rouaa! JA, det kan jag nog tänka mig. Förslag?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-20 09:46:42

Mina förslag är Chg Pop the question, den har ju jag och den är inte streaky. Vet att många gillar essie Marshmallow och OPI Tickets To Paradise.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 20:37:07

Sanna! Ska kolla upp och fundera. Just nu hatar jag vita lack...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-21 17:24:55

Håller med dig helt, detta verkar inte vara något smickrande lack... Men jag tycker överhuvudtaget det är svårt med ljusare lack, att få dem snygga, de behöver stämma extra bra med hudtonen för att funka.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-21 17:34:54

V! Ljusa lack är hopplösa...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-07-23 01:54:53

Jag har köpt ett par vita lack från Lumene och jag blev riktigt överraskad när jag testade dom för det blev hur jämnt och fint som hellst. De lacken jag köpte är de med rosa "kork". De nyare med blå "kork" tycker jag inte är lika fantastiska.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 11:59:35

Usch. :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:11:56

Chaosophia! Exakt! Anemiskt och eländigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela