Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Om priser och budget och sådant...

Publicerad 2008-01-07 21:04:22 i Allmänt,

Jag är ju ingen vän av höga priser. Det mesta av det smink jag använder kvalar nog lätt i budget-gruppen. De gånger jag köper dyrare produkter blir jag ofta besviken, som med Smashbox nu senast t.ex.
Ändå får jag ofta frågan om jag kan ta upp lite mer budgettips. Om jag ständigt skulle presentera dyra lyxprodukter från Dior och YSL skulle jag förstå vad man efterfrågar, men jag använder, som sagt, smink som definitivt inte är bland det dyraste. Jag har presenterat en hel del från HM's egna produktion, från Viva la Diva och från Isadora. Märken jag personligen tycker är riktigt bra. HM är i vissa fall fullt jämförbara med MAC och MUS, vilket jag också skrivit tidigare.

MAC och MUS och Face är märken jag skulle påstå tillhör mellanprisklassen. Jag använder dagligen min Dignity från Face och ofta även skuggor från MUS. Huvudsakligen använder jag dock mina mineralskuggor från Fyrinnae, MAD, EM och andra märken. Då kommer vi till själva kärnan. Vad kostar det?
Från Fyrinnae får man ca 18 småburkar med ögonskuggor för $25. Då slipper man fraktkostnaden. Det motsvarar 158 kronor. 158 delat med 18 ger ett pris per styck på 9 kronor. Det går inte att finna en ögonskugga som är mer budget än så. Hos MAD Minerals får man 10 ögonskuggor för $17 och frakten ligger på $6. Alltså 145 kronor för 10 skuggor. Det är 14.50 styck. Hos EM är det lite dyrare, men fortfarande billigt. Där kostar 10 ögonskuggor $18.
Jag tror att många som läser bloggen tänker att de märken jag skriver om och använder är dyra för att de inte går att köpa på HM eller Kicks, men i verkligheten är det tvärtom.

Hoppas att alla ni som vill ha fler budget-tips är nöjda nu. Jag driver alltså en budget-blogg!
Och de Lancomeprodukter som ibland förekommer kan jag erkänna att jag aldrig någonsin betalat för. Inte en endaste en av dem. Och några prestigemärken ska väl få finnas med också!

Alltså, hög kvalitet för lågt pris får ni hos www.fyrinnae.com. Rekomenderas varmt!

Kommentarer

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-07 21:28:32

Bra inlägg om priser och jämföringar (heter det så?) ;-)

Trots det blir det mycket pengar i slutänden......för en annan iallafall. Men det kunde ju varit värre :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-07 22:23:29

Efwa! Jo, billigt blir det kanske inte ändå när man skaffar så mycket smink som vi gör, men man prioriterar ju olika saker i livet. Andra slösar på annat!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-08 06:20:35

Va, frågar folk efter budget! Billigare än det du (vi) använder kan det ju knappast bli! Tycker du alltid har väldigt prisvärda produkter med hög kvalitet. Heja dig!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-08 07:36:42

men men men, var är dagens? Hela min morgonrutin blir ju helt fel när du inte har dagens! Hallå, tänk på mig. Nu har du förstört min dag ;)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-08 08:38:30

Har också hört att folk runtomkring tror att man lägger massor av pengar på smink bara för att det beställs utomlands ifrån, och att man beställer sådana mängder, men i slutänden är det ju inga pengar att tala om! Bra att du påpekar det! Och uppenbarligen så är inte dyrare bättre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-08 08:46:08

RQ! Japp, varje vecka kommer det någon kommentar någonstan i bloggen med frågan om jag kan ta upp lite budgetalternativ. Men jag tror, som sagt, att det är en missuppfattning eftersom man inte känner till de märken jag använder.

Kajalpennan! Den finns där NU! Jag har sovmorgon!;-)

Veronica! Helt sant! Hade jag handlat på MAD och Fyrinnae för 550 kronor hade jag inte fått plats i badrummet längre!

Postat av: dami
Publicerad 2008-01-08 09:19:29

Du ger jättebra tips och det är verkligen bra budget på skuggorna, billigare blir det inte som du själv säger. Om man tycker det är dyrt ändå kanske man har något liknande i badrummet hemma redan, det du gör är ju att ge inspiration och det är du förbaskat bra på, Heja Dig!!!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-08 09:53:32

Jag håller med dig om att andra lägger pengar på massa annat. Tänk bara vad vissa lägger på kläder. Bra inlägg.

Postat av: Milla
Publicerad 2008-01-08 13:45:41

Jag är supernöjd med Fyrinnaes produkter. Nackdelen är de långa tiderna, men det får man ta. Lite drygt en månad tog det för mitt att komma fram.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-08 17:27:01

Du är superbra på att tipsa om bra budgetprodukter! det är en massa roliga märken som jag har upptäckt via dig! idag testade jag mitt fyrinnaerouge för andra gången, och den känns verkligen superbra. iofs så tror jag aldrig att jag har testat något mineralrouge som har varit dåligt, eller jo förresten lily lolo dte var typ noll pigment... handlar mest om färger tycker jag, men den färgen är verkligen super (fyrinnae) och de har fler som verkar jättefina! tror att jag ska beställa lite rouge och en rice primer därifrån när jag har fått csn...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-08 19:00:22

Dami! Ja, precis, det är så det är tänkt. Alltså att man ska få lite inspiration och plocka fram det man har själv i badrumsskåpet. Inte alls att man ska köpa och använda det jag har. Men kan jag tipsa om bra produkter till bra priser är ju det jättebra! Tack för allt det fantastiska berömmet! Kram på dig!

Sminkjante! Exakt! Och på utlandsresor och frisörbesök! Och krogbesök och handväskor!

Milla! Hm... Jag tror jag svarade på det här på fel ställe i bloggen. Men ja, Fyrinnae är fantastiska och man kan inte få nog av dem. Väntetiden är så lång, men det går bättre om man beställer flera gånger med intervall, så känns det som att paketen kommer oftare.

Emma! Vad roligt att höra! Jag blir jätteglad! Och vad kul att du gillar dina Fyrinnae-rouge! Jag har också beställt nu! Men de kommer väl i april...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-08 19:02:50

Och det var jag som var anonym. Som vanligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-08 20:07:11

Mmm, det är ju som sagt nackdelen, plus att jag är vrålpank, men det kan jag ju inte lasta fyrinnae för:)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-09 21:40:47

God kväll sminkan!
Nu har jag kikat igenom fyrinnaes hemsida, och nu blev jag ju helt frälst i deras skuggor.
Fast jag får nog kontrollera mitt shoppinggalna sinne lite till, har en beställning som jag ska lägga på MAD med, men kör jag då fyrinnae- beställningen först och väntar ett tag och sen lägger MAD-beställningen så kanske inte väntan känns så lång :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-10 06:32:59

Emma! Luspank känner jag igen! :-)

MLY! låter som en plan! Jag sprider mina order så att det ska kännas snabbare fast det går långsamt. Men MAD är snabba!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-10 13:07:08

Jo, MAD var ju ruskigt snabba. Så får planera väl, så det inte känns som en evighet mellan orderna :)

Postat av: Karlavagnen
Publicerad 2008-01-10 21:17:33

har du länk till MAD också tro? är grymt nyfiken!
och är det värt att köpa proverna från fyrinnae eller skall man köra "fullsize"? vill ju gärna kunna använda skuggorna mer än en gång ;)
och hur går det att betalaa till utlandet? n¨ågra problem eller "upphakningar"?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 06:42:48

Karlavagnen! Länk till MAD finns i menyraden till höger.
Proverna från Fyrinnae räcker gott och väl. Du får ju 1/4 tsk, vilket borde räcka i alla fall 20-25 gånger. Minst. Jag har inte gjort slut på något prov från dem än. De tyngre skuggorna blir det en mindre mängd av eftersom de säljer efter vikt, inte volym. Samma mängd, 1/4 tsk, får du från MAD. Många andra, t.ex Pure Luxe, säljer 1/8 tsk. Kolla alltså innan du beställer vilken mängd du betalar för.

Jag har inte haft några problem med mina beställningar. Jo, just nu har jag det, eftersom PayPl krånglar. Det har hänt flera gånger, men har inte med de företag jag handlar från att göra utan med systemet för säker pengaöverföring. Jag gillar inte PayPal men det är ett förhållandevis säkert sätt att betala och det funkar för miljoner människor. Du kan registrera ett Paypalkonto och betala genom det både hos MAD och Fyrinnae.

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-19 21:07:01

Sminkan, din blogg är en guldgruva! Vid nästa lön är det jag som klickar hem skuggor från både MAD och Fyrinnae. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-19 21:09:35

Jenny! Tack! Kul att vara till någon nytta! Fyrinnae är suveräna!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela