Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lola

Publicerad 2008-01-15 21:11:23 i Naglar i rosa,

Okej, det var i somras det här lacket skulle ha prytt mina fingrar, men nu blev det inte så. Zoya lacken fanns inte i min värld då, men nu har de totalt besegrat mig och jag vill bara ha fler och fler och fler! Jag har redan presenterat Suvi och Akyra. Idag vill jag presentera Lola. En uppkäftig dam som inte är rädd för att synas! Faktum är att hon till och med syns i mörkret... En galen färg som jag nog mest köpte för namnet. ahr alltid gillat den gamla Kinks låten... Texten är ju sjukt bra, för er som minns hela. Ni får första versen som en teaser...


I met her in a club down in old soho
Where you drink champagne and it tastes just like cherry-cola
C-o-l-a cola
She walked up to me and she asked me to dance
I asked her her name and in a dark brown voice she said lola
L-o-l-a lola lo-lo-lo-lo lola

Kommentarer

Postat av: Nati
Publicerad 2008-01-15 21:22:45

Måste. Ha. NU! Wow, den perfekta knallrosa nyansen som jag letat efter! Såå snygg! Inte helt fel att den lyser i mörkret heller, en rolig detalj :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-15 21:30:28

Den var verkligen uppkäftigt i januarimörkret! snygg och pigg rosa färg, nu börjar det verkligen likna nåt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 21:39:10

Nati! Visst är den rolig! Synd att de ska vara så svåra att få tag på. Internet är min bästa vän!

Emma! Ja, man missar inte Lola. ;-)

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-15 22:04:44

Såå snygg färg, i love it! Var har du köpt de?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 22:17:10

Fina! Här: http://uk.beverlybeaute.com/
Inte helt billigt dock... Men det går kanske att hitta det på Ebay?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-15 22:43:36

Herregud vilka fina lack soya har! Är det bra att beställa från beverlybeaute och vad kostar frakten?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 23:02:19

Emma! Jag minns inte vilken fraktkostnaden var men det var nog rätt "normalt". Gick snabbt i alla fall. Men det blir rätt dyrt. Lacken är inte superbilliga. Annars är det bra att beställa därifrån. Inga problem för mig i alla fall. ahr beställt ett par gånger. Beställde just lite OPI från Head2Toe. Men de har ju inte Zoya.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-15 23:05:25

Nej precis... ja head2toe är ju klart billigare, men de har ju sina begränsningar. sen så behöver man ju inte riskera att åka på tull när mna beställer inom europa... och ser man till vad det kostar att köpa nagellack i Sverige, så är de ju inte så farligt dyra...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-16 06:29:44

Emma! Du har så rätt! Men just nu känner jag mig lite snål... Mest beror det nog på att jag har svårt att bestämma vilka nya Zoya-lack jag vill ha. :-)

Postat av: emelie
Publicerad 2008-01-16 08:22:32

ÅÅh, skitsnyggt! Blir kanske till helgen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-16 14:13:54

Emelie! Har du samma lack? Eller ett liknande? Vilket i så fall? Viva la Diva har ett ganska likt vet jag, som har bra kvalitet också. Och Depend också, antar jag.

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2008-01-16 16:22:56

Älskar starkt rosa lack! :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-16 19:18:04

Sjukt snygg, den måste jag skaffa! Och att den lyser i mörkret, haha! Gaalet!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-16 19:19:17

Och JA, Lola är bara för bra! Att han inte förstod den mörka rösten! Lo-lo-lo-lo-looola!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-16 21:25:13

LovelyMakeUp! Jag är kluven. Men det är roligt!

RQ! Galet är ordet!
Att han missade berodde nog på att han var så ung och oerfaren. Men man tycker ju att den där björnkramen och att han fick sitta i Lolas knä kunde ha gett rätt tydliga ledtrådar...
Naiv kille alltså...

Well I left home just a week before
And I?d never ever kissed a woman before

Det blev väl inte så mycket av med att kyssa kvinnor den kvällen heller kan jag tänka.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-17 09:19:12

Hehe, en upplevelse det med om inte annat! Bara lite falsk marknadsföring kanske...? ;) Jag älskar Ray Davies röst förresten, den är så len.

Postat av: Sara
Publicerad 2008-01-17 18:42:35

Wow, lyser den verkligen i mörkret? Skithäftigt! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 21:44:13

Sara! Lyser och lyser... inte som en lampa. Som på bilden, men någon ljuskälla måste finnas. Typ gatlyktan eller TV eller dataskärmen i ett i övrigt mörkt rum. Man ser dem inte lysa mitt i natten när det är tvärmörkt. Fluoroscerande typ.
Men det är häftigt, absolut!

Postat av: Felicia
Publicerad 2008-01-19 20:10:41

Fin färg! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-19 20:27:10

Felicia! Ja, man missar inte naglar lackade med Lola!

Postat av: Daniela
Publicerad 2008-01-27 17:25:05

Nej vad härligt! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela