Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Festliga fransar

Publicerad 2008-01-19 20:22:35 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Grunden för min lilla lördagsfestsminkning är Moon, en krämskugga från Stila. Ovanpå den lade jag en aquafärgad skugga från Barry M. Jag använde penseln ovan, en ganska stor, fluffig ögonskuggepensel i gethår. Den använde jag till alla skuggorna, jag bara dammade ur den mellan de olika färgerna. Den kontamination av färgen som skedde spelade ingen roll för mig den här gången.

Creamy Butter från MAD Minerals lades som highlighter unde rögonbrynet och överlappade den aquafärgade en aning. Det blev en limeaktig grön där färgerna möttes. I globlinjen lades Electric Blue för att ge form och definition. Även under ögat lade jag lite Electric Blue. I ett liggande V ut mot tinningen lades slutligen Big Money. Alla dessa skuggor är från MAD Minerals.
Längs övre fransraden och runt ögat lade jag en eyeliner med Stila Smudge Pot i färgen Cobolt. Innanför fransaran Urban Decays penna i Electric. Slutligen lösögonfransarna i grönt glitter.

Kommentarer

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-01-19 20:42:14

Good :) bra början med visa bilder i like it :D...snygga fransar!
//Kraam

Postat av: KIDABOUCHE.BLOGG.SE
Publicerad 2008-01-19 20:56:43

hm-..

Postat av: sofie
Publicerad 2008-01-19 21:33:43

var Spice Grils en utav dina största favoriter när du var yngre? kom då gärna in och svara på frågan :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-19 21:46:20

Gud vad fint! Den blå skulle jag haft till min HVsminkning häromdagen

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-01-19 21:47:36

Dramatiska ögon.

Postat av: allsmäktigtvå,
Publicerad 2008-01-19 22:06:16

Ingen vill väl se ut som ett väderfenomen i ansiktet?

Postat av: Michelle
Publicerad 2008-01-19 22:12:55

snyggt! Du kan din grej!

Postat av: roza
Publicerad 2008-01-19 22:24:07

Snyggt;)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-19 22:37:22

allsmäktigtvå,

droppa elakheterna, va!

Sminkan skitsnyggt. I love it!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-01-19 22:44:42

Är du galen.....går du åt med sådant smink?

Postat av: Lisa
Publicerad 2008-01-19 23:05:46

Shit va duktig du är!! Vore skit kul om du kunde lägga ut typ ett make tips hur man bara lägger en enkel snygg skuggad ögon make-ut! Är helt talanglös när de kommer till smink...gör som jag gjort i alla år!! Astråkigt verkligen!!

Skit fint de du gör!!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-19 23:16:54

Therese cut the crap.

man får gå ut som man vill utan att behöva kallas galen! vad är det för fel att festa till det med sminket ibland?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-19 23:21:52

Superjättesnyggt! Ifall det här är att se ut som ett väderfenomen så säger jag, ja tack, jag ser gärna
ut som ett väderfenomen! tycker att det var en supersnygg sminkning. Superfint med det blåa under ögat ...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-19 23:25:13

Oj, det må man säga. Vilken partysminkning! Vilka har privilegiet att få festa med en så snygg sminkan må tro? :)

Postat av: Therese
Publicerad 2008-01-20 00:19:57

Snyggt!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-20 00:21:06

underbart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 00:36:57

Therese! Tack!

MUML-Sanna! Härligt att höra!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-20 00:43:07

Sminkan :*

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-01-20 00:43:54

Nu är det din tur att få beskrivningen "sjöjungfru"... Till er som är elaka/spydiga/ignoranta: Varför lägga ner energi på att lägga en kommentar om ni inte har något bra att säga... Tydligen berör denna vackra, duktiga kvinna er ändå... Ni kan ju inte låta bli att kommentera... Jag tycker hon gör de vackraste make uperna som jag någonsin sett. Sminkan och RQ är mina mentorer...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-01-20 00:47:28

Förresten, Sminkan: Lägg inte ner din blogg! Så elakt att över huvud taget fundera!!
;)
Ska jag förbli i min gråa, bruna, trista färglösa make up för all framtid???? Om min man lämnar mig för en vackrare kvinna om några år, vill du ha det på ditt samvete, va???!!
;)
:P
Skämt åsido; lova att du varnar om du får fler sådana tankar. Om du bara visste vad du inspirerar mig!! Och många med mig vad jag kan förstå genom att läsa kommentarerna var eviga dag! Tack för att du fortsätter!!!!! Du är så levande och livsbejakande! Har sett att du "går i skov" vissa dagar, vad har du för sjukdom?
Kram på dig!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-01-20 01:01:26

Ser nu att dina blåa läppar hade matchat denna ögonmake... Fast, då hade nog vissa fått hicka. Märkligt att just denna make, samt dina blå läppar, fått så mycket kommentarer av skilda slag. Verkligen minerade områden, tydligen... Jag fattar ingenting. När jag skriver att jag inte vågar är det ju som jag blir avis på er som vågar... Och jag jobbar på att bli mer modlig. Eftersom jag ju tycker det är så fint... Kram igen

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-20 01:09:11

Läste just vad creme-idiot skrev och blev väldigt orolig... har du funderingar på att lägga ner bloggen? fy vad hemskt tråkigt det vore!! din blogg är super och du är så himla kreativ och duktig! Jag skulle sakna din blogg massor om den försvann...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-01-20 01:12:20

Emma P: Nej, tack och lov har hon (skriver hon i alla fall) kommit på bättre tankar. Men, det kanske behövs lite pepping, så bara fortsätt emd superlativen, det behöver vi alla ibland...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-20 02:02:45

Vilken tur! Det hade helt klart blivit ett stort hål i blogghimlen om Sminkans stjärna föll ...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-01-20 02:17:54

å vilka härliga ögon det var idag! som gjorda för en båttur i indiska oceanen, men nån uppfriskande tropisk drink i näven..
(haha, du ruckar tydligen på världsordningen för några förtorkade själar här, kanske skakar du om i vad som en gång var deras hjärterot-( skrammel, skrammel..))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 08:54:17

Creme-idiot! Du är för go'! Jag har lagt in ett filter för ett tag sen på kommentarssidan så de värsta ska sållas bort. ;-)
Jag visste att det skulle komma en skur för det har varit lugnt rätt länge. Sen blr jag ständigt lika snopen. Trodde de blå läpparna skulle vara mer utsatta, trots brasklapp i texten, men de har klarat sig överraskande bra medan den här då fick sig en ordentlig släng av sleven. Så extrem är den ju inte?
Jag ska försöka låta bli att lägga ner. Det är inte de trista kommentarerna som var utlösande faktor nu sist, utan en känsla av att allt är exakt samma. Jag har samma teknik, ni ser samma ögon. Allt är så förutsägbart och måste ju till sist bli trist. För mig funkar ju bloggen som en minnesbank för vad jag gått igenom för perioder och vilka skuggor jag gillat. De har en tendens att glida nedåt i sminkväskan och då glömmer jag dem om jag inte påminner mig själv ibland. vad bloggen tjänar till för er är ju mer oklart för mig. Inspirerar jag fortfarande så fortsätter jag så klart! Jag vill inte ha något så hemskt på mitt samvete som övergivna hustrur!
Och skoven är väl reumatiska om vi pratar sjukdomar. Ibland är det knepigt att hålla penslar och så. Men än funkar det. Sen går min sömnlöshet lite i "skov" också och drar med sig kreativitet och energi. ;-)

Emma! Nej, det var tidigare i veckan. nu är det lugnt! ;-) Jag skrev i svaret till C-I om varför så jag tar det inte en gång till. Kul att du vill ha mig kvar! Så länge ni vill det så finns jag nog här!

Glamqueen! Tack! :-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-20 09:28:45

Åååh! Oom du bara visste hur underbart det är att komma upp på morgonen, öppna din blogg och se ett sådant här fyrverkeri! När jag ser de här underbara färgkombinationerna, då märks det så oerhört tydligt att du varit med länge i sminkvärlden! Jag finner inte ord - du i lösfransar är bara för bra också! Gröna glitterfrallor...ojoj! Fantastisk kombo. Kram på dig för att du inspirerar mig!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-20 09:32:15

Väderfenomen...det var ju en jätterolig komplimang! jag menar, det är inte gråtrista stackmoln vi pratar om ju! Jag vill ha dig kvar, och jag tycker inte alls att det blir trist och förutsägbart bara för att du kör samma teknik i stort - du är en fena på att kombinera färger och det är väldigt ovanligt. Jag har fått upp ögonen för så mycket som jag aldrig annars skulle provat, och det fortsätter bara!

Att du är en så varm, rättvis, eftertänksam, härlig och öppen människa gör ju inte det hela sämre! Du är bäst!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-20 10:08:29

RQ! Vad glad du gör mig!
Det som är lite kul med den här make-upen är att den fick så mycket uppmärksamhet när den faktiskt bara var ett badrumsexperiment på ena ögat... Självklart hade jag inte bangat att gå ut i den. Jag gillar färg och lösfrallor!

Glad att inte vara ett grått stackmoln varje dag. Har fortfarande en dragning mot silvret så en regntung sky kan nog dyka upp.
Vilka fantastiska ord, RQ. Jag rodnar!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-20 10:09:50

Jag blir tokig på att jag alltid glömmer fylla i namnet... Det är nog åldern! ;-)

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-01-20 10:15:38

Sminkan, jag håller med RQ! Du lär mig så mycket och ger mig modet att prova nya färger och kombinationer. Vet du, det är lite kul... min makeup idag är ett bevis på hur mycket du inspirerar mig...den ser nämligen likadan ut som denna i detta inlägg.om man bortser från fransarna då..haha...vad snopen jag blev när jag kom in och såg bilderna!
Och ja. jag ska snart ut i myskläder på långpromenad med Zack sminkad på detta vis. Jobbigt för er alla som är fegisar och kommenterar elakt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 10:28:44

Santa C! Vad härligt att höra! Puss på dig!

Jag kommer nog få vara anonym på min egen blogg. verkar inte som att mitt namn följer med när jag postar. Konstigt... Kanske funkar nu. Blogg.se är så nyckfulla...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 10:29:44

Yay! Nu funkar det! Anonym en bit upp är alltså jag. Hoppas det inte händer nu igen...

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-20 11:03:04

SNYYYYYYGGT!!!!!!!!!!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-01-20 11:04:23

Wow, du är allt ett riktigt högtryck Sminkan;)

Förutom att du passar bra i blått är det extra kul att få se bilder med lösfransar. Jag måste verkligen ta tag i den biten och lära mig en gång för alla hur man gör. Efter att ha glott på typ 100 tutorials på Youtube borde väl något fastnat hehe?

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-20 11:27:55

Sminkan! Du får absolut inte sluta blogga! Hade det inte varit för dig och denna blogg hade jag aldrig vågat mig på ex. blåa ögonskuggor. But you gave me strength ;) Och jag dog inte av det hehe :) Fortsätt inspirera mig! Please!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 11:49:34

Aila! Tack! Du är den mest underbara blogg-läserska man kan önska sig! Puss på dig!

J_D! Japp, bara att sätta igång! HM har billiga som funkar bra om köper annat lim, och de har jättefina på H2T till superbra pris. Har beställt några nu som jag väntar på! Lösfrallor är jättekul!

Emelie! Lugn, lugn! Jag är kvar ett tag till. ;-) Du är för söt! Jag blir faktiskt rörd!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-20 13:12:06

Hur orkar folk ge elaka kommentarer, ge upp säger jag till er.

Den här sminkningen är ju helt underbar. Jag blir glad när jag ser den här.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-20 13:24:40

Du får alltid till alla övergångar så bra, det behöver jag verkligen jobba på, jag geggar ihop det istället... övning övning! Denna var helt enkelt skitsnygg!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-20 13:34:02

Vilka härliga färger, sommar och sol på hög nivå!( färgerna får mig att tänka på en härlig semester till något varmt land, med klarblått vatten, ah, det hade inte varit fel ^^)
Lösögonfransarna gjorde verkligen sig bra till den här makeupen.
Jag tror nog inte att någon av oss trogna läsare tröttnar på det du gör, jag blir alltid lika inspirerad av att gå in på din blogg, och som Emelie skrev så har jag med vågat testa på färger som jag inte trodde jag skulle passa i, efter att ha sett dina underbara sminkningar.
Keep up the good work, Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 14:22:06

Sminkjante! Tack! Vad kul att du blir glad av den. Det blev jag med när jag gjorde den. Jag gillar den aquafärgade från Barry M.

Ninni! Tack! Vad roligt att du tycker att övergångarna är bra! Det är den stora penseln som är tricket!

MLY! Tack! Vilket fantastiskt beröm! Jag vet inte vad jag ska säga... tack! Kram på dig!

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-01-20 14:27:08

Gud vad fint du sminkar! *avundsjuk* Vill kunna sminka så bra, men jag har inga bra produkter... Och en fjortonåring (jag) har inte så stora inkomster...

Keep up the good work! ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 16:35:57

Myggan! Hej och välkommen! Det går att göra jättefina sminkningar med HM-skuggorna t.ex. De är verkligen inte dåliga. I alla fall de som heter Divided och den palett som heter Smoky Eyes. Paletten kostar 60 kronor och har 10 ögonskuggor. Ganska billigt! Om du får låna din mammas kreditkort kan du beställa ögonskuggor från USA. i och med att dollarn har förlorat så mycket i värde lir det billigare att köpa där än att köpa i Sverige. Taylor Made är ett billigt och bra märke som jag skrev om i ett senare inlägg än detta. Kolla under rubriken Kismet så har du adress och fraktkostnadsexempel. Jag, som är gammal nog att vara din mamma och har en hyfsad inkomst, köper inte heller särskilt dyrt smink. Det är kvaliteten som avgör, inte märket, och det finns mycket bra smink som inte kostar särskilt mycket!

Lycka till med sminkandet!!

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-01-20 17:13:05

Haha, ja jag har gått och funderat på HMs ögonskuggor ett bra tag, men nu vet jag alltså att de fungerar... :-)

Ska till USA i sommar (två veckor) och funderar på att kolla efter smink, dock åker jag med hela familjen (pappa, mamma, bror) och alla är väl inte lika intresserade av det... Något speciellt märke eller någon speciell produkt som man ska kolla efter?

Kram

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-20 17:35:14

Åhhh, vilken färgexplosion, man blir verkligen glad av att kolla din blogg, jag är beroende! Det är något nytt varje gång, det ena häftigare än det andra! Jätteskoj!

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-20 17:39:52

Vilka underbara färger! Riktigt snyggt =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 17:57:09

Myggan! Jag skulle säga att allt i sminkväg är värt att köpa i USA eftersom deras priser är så mycket lägre! Jag har ingen koll på det amerikanska utbudet över disk så jag vågar inte svara. Vart ska ni? Det finns ju rätt många städer och platser att besöka? I och för sig vet jag inte mer för det, eftersom jag själv inte varit i USA. ;-)
Du kan alltid gå in på www.pret-ty.se och regga dig. Då kan du ställa frågor på forumet och få massor av smarta och bra svar av riktigt duktiga smink-junkies! Många av dem har spenderat tid i USA också och reser dit med jämna mellanrum.

Veronica! Tack! Vad kul att du tycker så! Beroende lät bra! ;-)

Fina! Tack så mycket! Vad roligt att du gillade det!

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-01-20 18:31:50

Okej, tack! Vi ska till Kalifornien.

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-20 19:28:23

Mumma för ögonen! Jag kan bara buga inför dessa klara färger.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 21:27:24

Myggan! Vad roligt! Blir lite avundsjuk!

Efwa! Tack! Men nu tror jag det kommer ett gäng murriga historier igen. Det känns som att jag vill ha vinrött, brunt och plommon! ;-)

Postat av: Therése
Publicerad 2008-01-21 16:36:14

shiiit vad snyggt!! jag älskar alla färgerna!!!! helt underbart!!!

Postat av: Disa
Publicerad 2008-01-21 21:53:42

alltså WOW! vilka färger! , till dina ögon, helt klockrent ju! Kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-21 22:03:19

Therése! Tack! Vad gullig du är!

Disa! Tack så mycket! Roligt att den uppskattas!

Postat av: BEA
Publicerad 2008-01-22 18:17:55

JÄKLAR va klatchigt,
sjukt snyggt! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-22 19:03:53

BEA! Tack så mycket! :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela