Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aurora

Publicerad 2008-01-16 17:46:18 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

 
En make up gjord med skuggor från MAD Minerals.


Jag började med att lägga en krämskugga från Stila, Moon, som grund. Därefter lade jag den rosa skuggan Desert Rose på inre halvan av ögonlocket upp mot brynet och ner i inre ögonvrån. Därefter tog jag den lilaskimrande Islander på yttre halvan av ögonlocket ut mot tinningen. Som highlighter lade jag slutligen den fantastiska Aurora. Det är en väldigt speciell färg som ser korallrosa eller orange ut i burken, men på huden blir den som ett med huden och glänser, som ett sarityg, i fler nyanser. I vissa ljus ser den rosa ut, i andra orange och ibland får den lila övertoner. Samma sak som med t.ex  Alter Ego eller 7300 och 7200 som ar lite av samma kvalitet, men i mindre grad! Aurora är dock den med den tydligaste färgskiftningen och glansen. Som ensam skugga är den inte så himla snygg, men som highlighter där andra skuggor tar upp de färger som finns i den på ett intensivare sätt är den fantastisk. Skälet till att det är så mycket bilder är just att jag försökte fånga skiftningen men det gick inte så bra. Lite kan man ana den.
Eyeliner Magnetism runt hela ögat, Electric Lilac ögonpenna från Isadora innanför fransarna och mascara avslutade make-upen.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-16 17:48:21

Oo fint! Ska göra nåt snyggt jag med nu. Funderade på....har du lagt skuggorna med fuktad pensel här?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-16 17:52:04

Emelie! Hur snabb är du? Hann ju inte ens logga ut och gå och brygga kaffe! Nej, bara om det står utskrivet har jag fuktade penslar. Det gör så stor skillnad i textur/glans i skuggorna så jag är noga med att säga om jag gör det. Och den skillnaden kan vara bra med vissa skuggor och hemsk med andra.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-16 18:00:21

Haha, jo jag råkade bara kolla in precis när du postat :) Okej, för jag får inte alls lika mycket färg som du får. Vet inte om jag tar för lite.

Jo det där med fuktad pensel - det vet jag. Provade en grön från Shespace idag och det blev bara gröt så det var ingen höjdare tyvärr.

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-16 18:08:42

Åh, så fint! Jag älskar lila, underbart =) Må gott, tjing!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-16 18:20:53

Du vet att jag älskar lila...detta är helt lovely!! Islander har jag, men måste kolla om jag har Desert Rose. Aurora har jag inte...hm..kanske fingret ska klicka?! :-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-16 19:02:36

underbart! jag älskar ju lila på ögonen så :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-16 19:15:22

Guuuud, så snyggt! Underbart! Och du, du har mail - det är fixat! Puss på dig underbaring!

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-16 19:40:36

Snyggt som tusan! Det var väl alla färger i ett färghjul nu på tre sminkningar.....nä, blått är det som är "kvar".

Hejja sminkan!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-16 20:20:02

Otroligt snyggt. Jag blir alltid så imponerad av ditt sinne för färger och färgval.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-01-16 20:23:48

En Disco-make så här på onsdagskvällen! coolt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-16 20:29:35

Snyggt! Jag tycker att eyelinern och den lila kajalen var supersnygg på den här makeupen! Mina MADskuggor har fortfarande inte kommit. Det var ganska länge sen de skickade dem, hur lång tid brukar det ta för dig?

Postat av: dami
Publicerad 2008-01-16 20:33:03

Åhhh, så snyggt. Som en viol till våren!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-16 20:33:12

LÄCKERT som faaaan:-D!!!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-16 20:49:45

väldigt väldigt snyggt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-16 21:14:33

Emelie! Det är inte basen som skiljer då? Min eviga krämbas alltså. Det brukar få fjutt på färgerna!

Fina! Jag älskar också lila! Ha det fint själv!

Mia! Klicka på du! Jag fick just klick-hjälp av RQ. Har fastnat i PayPal- igen... Hata PayPal!!

Rouaa! Jag tror jag ska starta "violerna", en förening för smink-junkies med förkärlek för lila!
;-) Vi är ju några stycken! Jag älskar det skimriga i Aurora. Lila-rosa-orange, allt i ett!

RQ! Tack! Tack! Tack!

Efwa! Heja själv! Du har ju kommit igång jättebra med Eotd på Pret-ty! Kul att du gillade den här! Blått kanske blir morgondagens. Vem vet?

Sminkjante! Du menar mitt sinne för slumpen. Nä, okej, jag överdriver lite. Jag har skuggorna i ett system, men vet inte exakt vilken jag får upp när jag greppar efter burkarna. Lite spänning i tillvaron. Och det har hänt några gånger att jag fuskat och lagt tillbaka någon burk.

Santa C! Ja, det kan man säga! det behöver man när man pratar i telefon och diskar! Disco till disken!!

Emma P! En vecka typ. Det brukade gå rätt fort. Kanske tio dagar? Hoppas du får dem snart! Jag hoppas på Taylor Made. Fyrinnae ägnar sig fortfarande åt processing... har en ny beställning i korgen där, men har inte klickat på check out än!

Dami! Tack! Violer är fint! Men ett ruggigt ogräs när det sprider sig i gräsmatta och rabatter...

Aila! Tack! Jag är själv ganska nöjd!

MUML-Sanna! Tack så mycket! Vad roligt!

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2008-01-16 22:11:55

Hot! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-16 22:44:33

Det är många som pratar om taylor made just nu... du gillar dem har jag förstått. tycker du att de är bättre än fyrinnae och MAD? vilket märke är din favorit på ögonskuggor? kan ju vara kul att veta:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-01-17 02:06:04

En liten fråga bara, är du alltid sådär kraftigt sminkad? Tröttnar du inte och vill köra på lite neutralt, kanske en enkel ögonsminkning och fokusera mer på läpparna?

Fast mja, smaken är som baken - delad! ;p

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-17 06:23:33

Var tvungen att kolla igen. Så läckert! Du har kombinerat färgerna så otroligt bra!

En liten fråga till Josephine: Är du alltid så neutralt sminkad när du går ut? Tröttnar du aldrig och vill göra någon rolig makeup någon gång? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 06:29:34

LovelyMakeUp! Tack!

Emma! RQ har ju Taylor Made som favoriter. Jag kan inte välja. Bäst kvalitet har EM, men färgerna är inte lika roliga som MAD och Fyrinnae. Taylor Made är av hög kvalitet det med men jagtycker de är lite mindre dryga, alltså jag får ta mer på penseln. Var jag tvungen att välja ett märke och endast ett skulle det bli två. MAD och Fyrinnae. Okej, Fyrinnae. Jag bestämmer mig för det. Fyrinnae är ny officiella Sminkan favoriter! I alla fall idag!

Josephine! Om du verkligen vill veta svaret på frågan är det bara att bläddra lite bland äldre inlägg. Om du bara ville tala om att jag har för mycket ögonskugga så tänker jag inte låtsas förstå vad du menar. ;-)

RQ! Lol!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-17 07:27:41

Säger som Sminkjante (typ) dina färger skär sig aldrig. Det händer minsann mig titt som tätt men så är jag smått färgblind med

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-17 10:24:04

Hehe, okej. Mmm, får väl se hur jag gör. Jag ska ju ändå beställa från EM hade jag tänkt, så jag kanske nöjer mig med dem så länge. vårkollektionerna börjar ju komma, så jag kanske får avvika lite från ögonskuggornas spikraka väg i februari... måste bara ha lite från opi india känns det som... och så vill jag ju ha några lack från zoya också!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-17 17:17:21

Åå, den här var riktigt nice, dessutom fick den mig helt automatiskt att tänka på svartvinbärsvinet Aurora ^^
Tänk att sippa på ett glas Aurora och ha den här läckra sminkningen.
Nu måste jag nog lägga in den där beställningen snart som jag har försökt skjuta upp, det börjar dock bli lite snålt i plånboken :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 18:05:05

Kajalpennan! Det är väl inga fel med dina kombinationer? Det ser ju alltid jättevackert ut! Kan inte tänka mig att du skulle vara det minsta "färgblind"! :-)

Emma! Jo, nagellacken är det som pockar på mest nu. Beställde fyra från Cina Glaze kollektionen och har några gamla gdingar från OPI på väg. Men ögonskuggor kan jag inte avstå ifrån! Vad är det du är sugen på att testa? Kan jag kanske erbjuda en liten skvätt av någon mineralskugga? EM har jag många av!

MLY! Nä, det vinet dricker jag inte gärna. Klarar inte söta viner. Men ett fylligt rödvin skulle jag gärna sippa på medan jag tittar på en TV-deckare ikväll!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-17 19:03:18

Ojo! Du skulle bara veta hur många misslyckanden det blir innan jag hittar "säkra" kombinationer. Du skrev innan att du hade "visst system" Hur ser det ut? Det är mitt största problem i livet just nu (ok, I-landsproblem) HUR ska jag organisera mina skuggor? Jag är ett riktigt ordningsfreaks varför jag blir lite snurrig när inte varje skugga har ett eget "hus"

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-17 19:16:27

Åh, det som är så ruskigt gott. Men men, smaken är ju som baken :)
Själv blir det nog faktiskt ett glas vitt ikväll, håller på att laga till finmiddag till mig själv, så får ju passa på att lyxa till det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 22:01:51

Kajalpennan! Mitt "system" är väldigt personligt. Jag har ju en stor verktygslådeväska. I den är skugogrna arrangerade efter märke men inte efter färg. Sen har jag ju MAD-skuggorna, fyrinnae- skuggorna, MAC-pigmenten, Taylor Made-skuggorna och Pure Luxe-skuggorna samt Barry M ordnade i kartonger. De ligger på kanten, uppradade så man kan se färgen genom sidan på burken på långa led. Märke för märke, färg för färg. fast jag försöker ha lite färgkoordination på EM-skuggorna. Det blir alltså en grön rad, en blå rad, en lila rad och så vidare om skuggorna är så många. De jag har färre av är ordnade i färgordning i sin rad. Förstod du hur jag menade? Det kräver en bred hylla i badrummet. ;-)

MLY! Ja, visst är det olika vad man gillar. Och de tär härligt! Tänk om vi alla vore lika... Aurora får mig att tänka på Folkets Park i min gamla hemstad...;-)

Låter härligt med en trevlig middag och ett glas vin. Själv ska jag äta hembakat bröd och dricka äppeljuice!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-17 22:14:12

Det låter ju smaskens, hembakad bröd är för jävla gott, det är synd att jag inte kan baka :/ men jag har ju tack och lov "svärmor" som bakar bröd till mig och sambon ibland :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-17 22:36:57

MLY! Ja, det är gott! Pappa har bakat det!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-01-17 22:44:56

Den var ju helt underbar..lila is the new shit!!(fast i positiv bemärkelse)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-18 06:23:41

Goddess! Lila är nog den färg jag använt mest på ögonskugga genom åren. Älskar det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-18 07:50:33

Jo, typ :) Funderar själv på plastlådor i nått format till de små burkarna. Sambon håller på och "bygger övervåning" till mina badrummslådor. En platta som är ung hälften så djup som lådan som man kan skjuta fram och tillbaka över kanten. Sen frästa spår som rymmer en burk. Kan nog bli bra. Hoppas jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-18 16:20:28

Kajalpennan! Det där kan ni ta patent på och börja sälja! ;-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-01 22:23:33

Ja, Aurora är verkligen klockren! Hoppas bara att jag kommer ihåg att ta med den i nästa beställning...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela