Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

2NITE

Publicerad 2008-01-27 20:35:06 i Naglar - holografiska lack,



Jag kunde inte hålla mig längre. De goda föresatserna om diskreta naglar som man inte skulle se om deblev lite slitna sprack och istället blev det ett akut behov av att få se China Glaze 2NITE på fingertopparna!
OPI DS Design var verligen inte slitet. Faktum är att de var helt perfekt, men jag är som sagt sugen på att testa China Glaze och se hur deras holografiska lcka funkar. Man kan ju tänka sig att jag, eftersom det fortfarande är mycket som ska flyttas, kan se hur slitstarkt det här lacket är... Eller så blir det nytt imorgon igen eftersom jag har så många kvar att testa! ;-)
Bilderna ovan är tagna med blixt, de här nedan är tagna i badrummets lysrörsbelysning:

När jag testade de olika China Glaze lacken på en nagel var så var det det här lacket som såg mest intressant ut. Den hade mest "regnbåge" och djup. det jag kan säga nu är att det inte kommer i närheten av OPI-lacken när man tänker på de egenskaperna. OPI-lacken ser ut som de vore i 3D och de får tydliga regnbågsskimrande skiftningar. Det här ser mer ut som fodertyg i glansen. Förstår ni hur jag menar? Blankt, lite skiftande i silver, men inget spektakulärt. Färgen är dock väldigt fin. En lavendelblå färg.
Helt okej men inte så att jag vill utbrista i ett OMG! Fast i varmt lampljus... Mmmmmm! Då blir det fantastiskt fint!
Vad tycker du? Har du något av lacken ur samma kollektion eller skulle du vilja ha något av dem?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-27 20:43:29

Jag tycker att det här lacket ser väldigt fint ut! Okej att det inte är lika holografiskt som OPI, men jag kan nästan tycka att de är lite väl mkt hologram... är egentligen inte så jätteförtjust i den effekten, även om det kan vara kul ibland... Fast jag ska nog köpa det här lacket plus några till iaf, de är ju dessutom väldigt billiga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 20:46:26

Emma! Du har så rätt! Och de här lacken är klart värda sitt pris!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-27 20:53:46

Jag tycker färgen är härlig!

Postat av: Alexandra
Publicerad 2008-01-27 21:20:17

Fruktansvärd färg, men kanske kul någon gång =)

Postat av: B
Publicerad 2008-01-27 21:48:35

Nä, jag håller inte med alexandra!
Färgen var jättesnygg =)

http://brunettbrolle.blogg.se

Postat av: Katti
Publicerad 2008-01-27 21:54:23

OPI lacken ger verkligen så coola färger :)

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-01-27 22:23:46

Riktigt snygg färg!

Postat av: Kim
Publicerad 2008-01-27 22:56:08

Snygga naglar! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 23:06:09

Ninni! Vad kul! Den är rätt fin tycker jag med!

Alexandra! Haha! Skönt att vi alla har olika smak! Vad tråkigt det ore annars! :-)

B! Okej! Härligt att höra!

Kati! Just det här är ett China Glaze. Men jag håller med, OPI har fina färger. China Glaze med!

Jenny! Kul att du gillar det!

Kim! Tack! Roligt om naglarna ser bra ut. Lacket är fint i alla fall!

Postat av: ninni
Publicerad 2008-01-27 23:09:56

jag måste bara fråga, går du ute med den där sminkningen, eller är det en hobby som du håller på med när du kommer hem, eller är det kanske ditt jobb? Riktigt skicklig är du iallafall!

Postat av: ameli&emelie
Publicerad 2008-01-27 23:11:25

häftiga naglar:)

Postat av: Anni
Publicerad 2008-01-27 23:15:53

Snyggt nagellack, dock tror jag absolut inte att det passar vem som helst!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-01-27 23:22:18

Nu retas du bara.
Jag som inte har pengar för tillfället... :(

Postat av: Elin
Publicerad 2008-01-28 01:00:16

Brukar du ha olika tävlingar där du lottar ut dina fina nagelack? (:
Svara gärna till mig blogg om du har möjlighet.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-01-28 01:05:55

Å! vilka tjusiga naglar! jag får hålla tummarna för att de överlever morgondagens flytt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-28 06:05:15

WOW, såå snyggt! Jag blir mer och mer sugen på dessa holografiska nyanser! Kanske det är OPI jag ska satsa på då?

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-28 06:39:29

fan vad snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-28 07:02:11

Ninni! Ja. Jag går ut med det, ibland lekerjag bara lite i badrummet. Det är definitivt en hobby. Nej, jag jobbar inte med det. Jag vill ha ett tryggare jobb. Tack för berömmet!

Amelie&Emelie! Tack!

Anni! Nej, det finns nog inget som passar alla! ;-)

recenseramera! Retas? Nu förstår jag inte?

Elin! Nej. Det skulle jag inte ha råd med.

Glamqueen! Ja, man får hoppas! Annars får man väl prova ett av de andra! ;-)

RQ! Beror på om du vill ha mycket eller lite bling och vilken färg du är sugen på. Det är fina lack från båda märkena!

Rouaa! Ja! Visst är det!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-01-28 13:28:43

Har en beställning från H2T på gång innehållandes QL och det "gröna". Längtar så tills jag får dem!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-28 15:36:45

Äsch, det blev China Glaze! Kollade swatches på OPI och där såg de mer glittriga ut än holografiska, CG såg mer ut som något i min stil. Jag tog OMG och Ct! Plus I've red the script (tack!) och CG Rapid Dry eller vad det heter, jag kommer inte ihåg nu! Spännande!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-01-28 17:19:03

Snyggt!Det är så läckert med blå naglar.Själv ska jag köpa på mig någon mörkblå variant,det var längesedan jag hade:-).
När det gäller holografiska nagellack tycker jag det är snyggt men för min egen del skulle jag nöja mig med ett lack (jag målar inte naglarna så ofta).Favoriten (baserat på dina bilder) är nog amethyst från OPI.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-29 09:03:18

Marie! Jag förstår dig! Har ett par från kaleidoscope-kollektionen som inte hunnit hit än...

RQ! Jag tror China Glaze blir bäst för dig! OPI är blingiga men de har en tydligare 3D känsla. 2Nite ser fantastiskt ut när man går hem på kvällen i gatlyktornas sken, men i vanligt dagsljus blir det rätt platt. Men det gör inget färgen är grym! Och i lampsken kommer 3D känslan fram.

Leonie! Jag är sugen på det marinblå från Color Club!

Hm, jag förstår hur du menar. jag hade inte riktigt räknat med att rasa ner i nagellacks-samlarmani. Jag är en samlare nämligen. Har alltid samlingar på gång. Ögonskugga, rosbuskar, TV-serier på DVD eller vad det än månde vara. Min stora skräck är att en dag bli katt-samlare. Men än så länge är jag nöjd med dem jag har. ;-)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-01-29 12:43:18

Kattsamlare - ja det vore något det :-D!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-29 20:24:13

Leonie! Efter dagens flytt så inser jag attjag är en kuddsamlare. Fy farao vad många kuddar jag har. Sovkuddar, prydnadskuddar, kuddar till katterna, golvkuddar och kuddar jag inte vet vad jag ska med dem till. Och 2NITE är helt förstört. Måste fixas innan jag visar mig bland folk.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela