Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredagskväll för Myggan

Publicerad 2008-02-15 17:42:34 i Eotd i guld, Sminkans EotD,

Rocketqueen får dela med sig lite av sin önskevecka till Myggan. Myggan vill nämligen se rosa och guld, och det ville jag ha kände jag. En fredagskvällsmakeup med dramatisk eyeliner och produkter från MUS är alltså svaret på Myggans önskan.
image3594
Jag började med Dignity från Face som grund för skuggorna. Därefter drog jag en linje  längs globlinejn och under ögat som mötte varandra i en utdragen spets. Den linjen gjorde jag med Isadoras guldfärgade kajalpenna. Nedanför linjen, på ögonlocket lade jag Make Up Stores Seduce me Pink. En kraftigt rosa skugga med bra pigment och fint sidenskimmer. Ovanpå kajalpennan lade jag sedan Lounge, en guldbronsig, superglittrig eyedust från Make Up Store. Den liknar Evocative från MAD Minerals till färg och glittrighet. Som highlighter svepte jag 24 carat från Make Up Store under brynet. En dramatisk svart eyeliner gjorde jag med MAD Minerals Black Out, en gel-eyeliner. Den har jag även innanför ögonfransarna. Mascara Masterpiece Max från Max Factor. Nu skulle man haft den där mascaran med guldfärg...

Jag blev faktiskt riktigt nöjd med den här makeupen. Den är rolig, färgstark och lite festlig på en fredagskväll.

Oj, glömde säga att det är Uppity från MAC som ligger ovanför den svarta eyelinern...

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-02-15 17:58:44

Jag säger bara: WOW! Jag är kär i den här makeupen!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-02-15 18:20:14

Du vet inte hur snygg du är! Du är jättefin!

Postat av: Pauliina
Publicerad 2008-02-15 18:24:35

OMG!
fyfan vilken jävla grym sminking,
absolut avgudar dina sminkningar:)
btw e du make-up artist?

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-15 18:35:41

Åhhh, jääättefint! Älskar guld och rosa ihop, det blir riktigt snyggt! :)

Postat av: Therése
Publicerad 2008-02-15 18:58:50

fy fan vad snyggt!! jag blev nästan tårögd!! detta ska testas omedelbart!! du inspirear så sjukt mycket!! tack för att du finns!!

Postat av: Cecilia
Publicerad 2008-02-15 19:03:39

Hej, ganska ny läsare av din blogg. Grymt snygg var den här makeup:en! Såå cool! Tack för en bra blogg förresten :)

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-15 19:33:09

Du är så duktig på eyeliner! Helt fantastiskt! Nu kan du se bild förresten på Beautybag på min sida...kram kram

Postat av: leonie
Publicerad 2008-02-15 19:39:04

Fabulöst!!!Dina helgsminkningar är otroliga och jag slutar aldrig häpnas.Rosa och guldkombinationen var a match made in heaven. Effekten med vågräta färgfält i en vinge och guldet som ram är underbar.
Trevlig helg!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-15 19:49:54

Rosa och guld, varför har jag aldrig tänkt på det. Helt underbar sminkning:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-15 19:59:35

AAAH! Jag är underbart glad över att Myggan önskade så bra! Den här är en av mina absoluta favoriter! WOW, den är totalt döläcker! Seduce me Pink är definitivt något att kolla in! Vansinnigt, fantastiskt, galet snyggt! Är glad att jag har Lounge och så skulle 24 k gold från MAD funka fint!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-15 20:00:30

Stående ovationer!

Postat av: storm
Publicerad 2008-02-15 20:24:25

Här med utnämner jag dig lord of smink! Gsus vad snyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-02-15 20:40:41

Lite ovanligt men MYCKET snyggt!!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-15 20:46:31

Tycker absolut att du ska vara nöjd, den var jättesnygg! Blir alldeles till mig haha :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-02-15 21:16:00

Detta var den finaste av de alla:D

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-02-15 21:23:09

Du är så underbart fin! Har inga fler ord!Urfint!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-02-15 21:24:03

Pst: Mascaran har jag...!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-15 22:13:25

WOW! Du är verkligen superläcker, så här vill jag också se ut... så himla snyggt när eyelinern ramar in ögat sådär och ögonskuggorna är verkligen pangfina!

Postat av: Emilia
Publicerad 2008-02-15 22:34:36

Snyggt, snyggt, snyggt!

Postat av: farelyne
Publicerad 2008-02-15 22:50:39

Skitsnyggt! VIll också kunna göra såna där snygga linjer med eyelinern!

Jag funderade på att köpa den där maskaran med guld men jag ångrade mig. och nu ångrar jag mig igen haha.

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-02-15 23:20:13

Oja jag blev också kär. Härliga inspirationer!!

Postat av: Elina
Publicerad 2008-02-15 23:39:57

GRYMT fin sminkning!

Postat av: CLETAA
Publicerad 2008-02-15 23:45:22

snygga ögon, trevliga färger

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-16 03:24:00

Underbar och vacker, on the inside and outside.
Uppity är underbar!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-16 08:26:26

Vilken fantastisk! Och vilken idé att blanda guld och rosa, det låter så udda men blev hur bra som helst!!! Snyggt!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-16 08:55:48

wow helt fantastisk!
GRYMT

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 09:41:12

Ika! Jag blev också lite kär! ;-)

Fåfängan! Tack! Jag kände mig faktiskt fin i det här. Dn var väldigt jag. :-)

Pauliina! Kul att du gillar mina små verk! Tack!

Fina! Ja, det blev jättefint! Ville inte göra en pastellig look som det lätt kan bli. Det här är mer drama!

Therése! Tack för att du finns och skriver så underbara kommentarer! Det du skrev nu kommer jag leva länge på! Vad glad jag blev! Stor kram till dig!

Cecilia! Tack! vad roligt att du gillar bloggen! Vad glad jag blir!

Santa C! Åh, vad spännande! Jag skall genast kolla!

Leonie! Vet du hur härliga kommentarer du skriver! Vad glad jag bli! Och att du faktiskt såg själva idén i den! Tack!!!

Sminkjante! Får man se en rosa och guld på dig snart nu då? ;-)

RQ! Tack! Stående ovationer lät bra! ;-) Visst blev den rätt bra! Jag själv är nöjd. Dessvärre misstänker jag att Seduce me Pink inte finns kvar längre. Den ingick i Wallin-kollektionen för tusen år sedan. Jag älskar den!

Storm! Tack för utnämningen! :-)

Mahlin! Jag vet inte vilket märke som dominerar eller om du menar överlag på alla produkter eller på ögonskuggor? Kan alltså inte riktigt svara. Om du snävar in frågeställningen lite så kan jag göra ett försök.

Aila! Jag tyckte jättemycket om den! Blev en favorit för mig med!

Emelie! Tack! Jag kände mig jätefin, faktiskt! Trivdes bra med den!

Anonym! Vad kul! Jag skulle nog inte kunna välja en favorit bland mängden, men den ligger bra till på någon sorts topplista!

Creme-idiot! Tack! Nu rodnar jag lite! Vilken uppskattning! Tack! Tack! :-)

Hur är mascaran? Berätta!

Emma! Ja, jag har alltid gillat att ha eyelinern så. Det passar mig perfekt! Färgerna blev jättebra ihop, det tycker jag med. Den var överlag väldigt lyckad!

Emilia! Tack!!

Farelyne! Eyelinerstrecken är det bara att öva på så kan du det. Om du inte redan kan, varför skulle du inte kunna?
Visst blev den fin! Jag är jättenöjd själv, även idag när jag ser bilderna!

Guldmascaran ska nog inhandlas någon gång. Avvaktar lite. Det känns som något som kommer säljas på rea snart.

Goddess! Raring!
Vad glad jag blir!

Elina! Tack så mycket!

Cletaa! Tack!

Rouaa! Ja, ögonmakeupen var vacker i alla fall! Jag är inte riktigt så makalös som du får mig till, men jag slickar i mig allt beröm och växer en tum till! Tack för att du är så positiv och peppar mig!

Veronica! Ja, kombinationen får vi tacka Myggan för. Fast en mjukare look i rosa och guld hade inte någon tyckt var ovanlig, tror jag. Tänk t.ex en lite varm persikorosa med guldig highlighter? Fast det här är ju tusen gångeer roligare!

MUML-Sanna! Tack! Vad rar du är!

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-02-16 11:02:22

Tack så jättemycket! Jag var inte hemma igår kväll så att jag kunde se den här, men nu gör jag det och jag säger bara WOW!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 11:04:58

Varsågod, Myggan! Kul att du gillade den!

Postat av: rebecka
Publicerad 2008-02-17 11:01:44

Åh fin elegant sminkning!

Postat av: gabriela
Publicerad 2008-02-17 17:11:55

shit, snyggt med eyelinern. Jag vill att du ska sminka mig varje dag :)

Postat av: tildamilda
Publicerad 2008-02-17 18:11:22

woow ! grymt snygg make up :D

Postat av: charlotte
Publicerad 2008-02-20 20:44:13

perfekt make till festen, älskar guld!
Lär mig ALTID! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 20:51:05

Charlotte! Vad roligt att höra! Tack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-23 20:15:57

Var inne å kikade på den här EOTD, asså Sminkan...den är sjukt snygg!!!!! Det bästa jag sett på LÄNGE :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela