Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

DS Royal

Publicerad 2008-02-04 18:30:34 i Naglar - holografiska lack,

Jaha, nytt nagellack igen!
OPI DS Royal är dagens färg, och jag är inte nöjd...
Det tog fyra lager av det för att få en någorlunda jämn och täckande färg. Det kräver att man har mycket tid att lägga ner på sin manikyr... Nej, otroligt dålig färg, eller transparent kanske är det rätta ordet. Nästa gång ska jag lägga det här lacket som topplack över ett mörkblått eller mörklila. Det skulle nog kunna bli snyggt, men så här är det ju värdelöst.

Det är en mellanlila färg med lite rödton som innehåller en mängd glitterkorn i blått och turkost samt ceriserosa. I vissa vinklar ser lacket rödlila ut, i andra ser det nästan helt blått ut. det krävs dock ett högglansigt överlack för att få lite glans på det, för det ger ett matt intryck, trots allt glitter.
De andra lacken i OPI Designer Series är ju lite holografiska, eller har en 3D  effekt och mycket regnbågsskimmer. Jag tror den korrekta termen är att de är prismatiska. Den här skiljer sig från de andra så det, i mina ögon, är ett helt vanligt lila lack med blått glitter i.  Inte så himla speciellt.  Bilderna är tagna med blixt, och et finns inte antydan till det spektrum av färger som normalt kommer fram i DS-lacken när man fotar med blixt.
Trots de fyra lagren ser färgen lite urblekt ut. Jag funderar allvarligt på att ta bort det redan nu och börja om med något annat. Tyvärr. OPI DS Royal känns inte som en hit i min värld.

image3364

Kommentarer

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-04 19:07:36

Visst kan den bli urläcker på tårna?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-04 19:34:37

fyra lager är verkligen under all kritik! Särskilt när det är ett så pass dyrt nagellack som detta faktiskt är... Synd, för den var grymt fin i flaskan... jag har spanat en del på dessa på head2toe har överlacket i serien. men om jag ska beställa något lack så kommer det definitivt inte bli detta, så mkt tid har jag inte. Ska nog satsa på några av china glaze hologramlack ist.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-04 20:07:55

Peter! Det kan den säkert, om du orkar jobba på det så länge och med så många lager. Jag testar nu hur det blir med ett lager mörklila och ett lager av detta. Tror det blir bättre, men vi får se.

Emma! Nej, jag blev lite småsur. OPI brukar vara bäst på alla sätt, så detta var oväntat. Men jag experimenterar lite just nu och återkommer om resultaten...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela