Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brown Sugar

Publicerad 2008-02-01 16:40:16 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Här kommer ett av mina reservinlägg. Om jag lyckas göra en dagens och fota den kommer det en bonus. Eller så får den bli en reserv. ;-)

Taylor Made skuggan Brown Sugar ger härligt guldskimmer åt den här make-upen. Grunden är Stila Shadow Pot i färgen Taupe. Därefter Brown Sugar över hela ögonlocket upp till brynet. En brun dazzle dust från Barry M ger definition svept över två tredjedelar över ögonlocket och upp över globlinjen. Tigis bruna kajal längs nedre fransarna och över den skuggade jag in lite av Barry M dusten. Hypnosse på fransarna.
Enkel, men ganska fin.

Passa på att se lite av mitt råttfärgade, lite vågiga hår som sällan syns på bild då det i princip alltid är uppsatt.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-01 17:02:07

Brown Sugar är så snygg. Jag har inte använt min än. Snygg makeup. Jag gillar hur "strecket" under ögat smälter samman med färgen i globlinjen. Det tycker jag är kanon.

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-02-01 17:40:50

Svar: Ja jag blev nöjd med lacket:) Tycker jag att du ska, då får du ju användning för fler än ett lack i taget:)

Kanonsnyggt:)

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-01 19:16:26

Åh, gillar verkligen dessa mörka färger! :) superfint! man tröttnar aldrig, iaf inte jag ;D hehe, ha en trevlig helg!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-01 21:01:15

Oh alltid lika kul att se lite mer av dig! Du är nästan ett mysterium när man bara ser dina ögon... Mer vill vi se av dig härliga Sminkan!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-01 21:32:32

Jätte, jätte fin sminkning:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-01 23:32:05

Snyggt! vad ovanligt det känns att få se så mkt av dig:) Inte för att det är särskilt mkt, men du förstår vad jag menar ...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-01 23:33:05

Det är väl förresten inget fel på din hårfärg? Jag tycker det ser fint ut.

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-02 07:20:27

Alltid så fina färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 08:41:49

Sminkjante! Jag gillar också den här makeupen! Tycker den passar mig bra. Kul att du också gillade den!

Kristina! Tack!

Fina! Tack! Jag tröttnar inte heller på mörka färger!

Santa C! Jag tycker en anisktbild räcker. ;-)

Nasse! Tack! Vad roligt att du gillar den! Jag är också nöjd med den!

Emma! Du harväl inte missat ansiktsbilden som faktiskt finns? Jag är inte riktigt så gåtfull som man kan tro!

Lät det som om jag var missnöjd med hårfärgen? Det var inte meningen. Jag är nöjd med den för den passar mig perfekt! Sen faller den inom ramen för vad som kallas råttfärgat, tror jag. Jag är mörkblond/ljusbrun med askiga toner med en gradering mot en mellanblond färg ut i topparna. Håret är ju nedanför svanken, typ mitt på rumpan, så det har inte bara en färg. Sen är det inte färgat sen jag var 12 och punkare, utan har sin naturliga färg. Christian vill att jag ska färga det brunt, men jag gillar min egen färg för mycket för att byta ut den!

Amanda! Tack! Jag gillar också de här färgerna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-02 11:44:42

Jag sökte faktiskt på den igår efter att ha skrivit denna kommentar, så nu har jag sett den. Du är jättefin!
Nä okej, när folk säger råttfärgat så är det för det mesta med en negativ ton, men då är jag med... WOW, har du så långt hår?! Om du bestämmer dig för att klippa det så kan du väl skicka mig några cm;) jag håller på och sparar, men det går så långsamt så långsamt ...

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-02-02 12:35:48

WOW! Så här skulle jag me vilja se ut en partykväll:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 13:04:11

Emma! Vad bra att du hittade den! Tack. jag är nöjd och glad med mig själv. Medveten om mina brister med accepterar dem. Vem bestämmer föresten att det är ust brister? Konventionellt sett är jag ingen skönhet. Men jag passar min personlighet! ;-)

Ja, du har rätt. Råtfärgat kanske låter negativt. Men jag har inget bättre ord för min hårfärg. den är ju extremt typisk för svenskar så vi borde ju ha ett ord för det som inte är så trist.

Tråkigt om håret växer långsamt. de säger att B-vitamin ska vara bra, men jag har haft B-vitaminbrist utan att håret sett sämre ut eller växt långsammare, så jag vet inte om det stämmer. Kalcium tror jag mer på. Fast jag äter lite av det med. Gener är nog det som spelar roll i slutändan. Min mamma har lika längt hår som jag, och tjockt. Fantastiskt vackert! Hon är 65 år gammal nu och det har precis börjat gråna lite i luggen och tinningarna. Om mitt hår är som hennes om 30 år, då är jag nöjd!

Amanda! Lättfixat! Två skuggor, en guldig och en brun. En stor, fluffig pensel och så sätter du igång! ;-)

Postat av: Evelina
Publicerad 2008-02-02 13:39:43

Vet du någon bra liquid eyeliner?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 14:11:47

Evelina! Nej. Jag har bara använt en liquid eyeliner i hela min karriär och det är Lancomes Artliner. Den är helt okej, men en kak-eyeliner eller gel-eyeliner är bättre, tycker jag. Ställ gärna frågan på forumet på www.pret-ty.se så kan du säkert få svar av någon som har bra tips.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-02 16:32:52

Jag håller med dig, dte är så fånigt att media ska betsämma att alla männsikor ska se ut på ett sätt annars är de inte vackra... Det viktigaste är väl ändå att var och en är nöjd med sitt utseende...

Jag vet inte om det verkligen växer långsamt eller om dte bara är jag som inbillar mig... jag äter vitaminer och dricker väldigt mkt mjölk, så dte borde varken vara kalcium eller b-vitamin isf. Jag har tjockt och rätt tåligt hår, så jag ska egentligen inte klaga. Jag vill bara att dte ska bli långt fort, men jag har haft ganska kort page rätt länge och då tar dte ju ett tag för alla längder att växa ut...

Cendré kanske? det brukar väl vara en rätt gångbar beskrivning på den hårfärgen och det låter bättre än råttfärgat:)Det låter som om du har riktigt bra hårgener, dte är bara att gratulera!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:45:59

Emma! Cendré! Ja, det sa man ju förr, det minns jag. Men låter inte det lite som att man vill försköna sanningen och nte står för sin råttfärg? Men, okej, jag ska köra på det framöver. Jag har cendréfärgat hår! :-)

Du ska se att plötsligt är håret bara långt en dag. Det gäller att sluta tänka på det bara. Eller så har du likadant hår som jag har naglar. De blir aldrig klippta men växer sig heller inte långa...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela