Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 52

Publicerad 2008-12-08 20:13:04 i Naglar - flakes,


Oj, vad jag ligger efter med mina notd. Jag har hur många som helst som ligger och skräpar och aldrig kommer jag igång att publicera dem regelbundet. Denna är från i höstas, som ni ser. Grönt och fint ute...
Här ser ni alltså Nfu Oh 52 över China Glaze Drinking my Blues Away. Båda lacken är glittriga, DMBA med små glitterkorn i det blå och Nfu Oh 52 med stora flakes. Kombinationen är tokglittrig och underbar!

Tyvärr går det inte att få en så perfekt bild som jag skulle önska... Tänk ultimat blått glitter och så gröna och helblå flakes till det! Det är verligen glittrigt ocjh glammigt. Ett påträngande och iögonenfallande komination. Den skriker nästan: Titta på mig!


Ja, jag bildspammar igen. Det hör till när det är Nfu Oh!  Det är så svårt att hitta vinklar och ljus som gör dessa lack rättvisa. Den här kombination var i alla fall fin och glad och munter och sprakande.

Det går verkligen inte att få fram all den härlighet som är i lacket...
Nfu Oh Shiny Opals använder jag bara som layering nu för tiden. Ändå tog det fem pads med remover för att bli av med den här kombinationen. Den bet sig fast i samma grad som t.ex ChG Blue sparrow. En mardröm att ta bort, med andra ord... Men så värt det lilla besväret ändå. Eller hur?

Och ni glömmer väl inte att vara med i lackutlottningen? Klicka på bilden i menyraden till höger och delta i utlottningen av lacket Red Wine från Sinful Colors!

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-08 21:02:01

Fin färg! :)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-12-08 21:16:18

Wow, så snyggt med blått. Nu ångrar jag att jag inte beställde det....

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-08 21:43:07

Det är så vackert....

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2008-12-08 21:50:14

Ooohhh I don't have that one, I like, I like!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-12-08 21:52:08

Jaså du skriver att det nästan skriker titta på mig. Jag hör att det vrålar come to mama eller var det vill till Tanten.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-08 22:09:56

Vilken underbar kombination! Älska älska älska Nfus glitterlack!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-08 22:12:40

Jämrans snygg kombo! Ojdå, dina sitter verkligen hårt på naglarna. Tycker mej minnas att mina Nfu Oh's lossnar ganska så smärtfritt. Måste dock kolla om mitt minne sviker mej, ska dra ett lager med ett av mina Nfu Oh's över nuvarande lacket och se hur bra det går bort sen :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-08 22:15:55

Ohhh jädrans i min lilla låda! Vill haaaa!! Så übertokläcker färg! Det går inte att återge färgen skriver du, men man förståååår, va häftigt!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-08 22:17:22

Om det någonsin kommer finnas någon affär som börjar sälja dessa lacken i sverige, kommer jag börja vallfärda dit varje år, det svär jag på! *muttra*



Förresten, vet inte riktigt om det bara är här eller för alla med Firefox 3.0.4. Men det enda som finns där det ska i högra spalten är "Till bloggens startsida" och "Kategorier".

Det har varit så i evigheter, men glömmer hela tiden att säga till om det...

Hittade de resterande sakerna här: http://i176.photobucket.com/albums/w191/Monticka/Clipboard01-1.jpg som du ser har det halkat längre än Bambi någonsinn gjorde ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 22:30:50

RM! Tack!



Fåfängan! Mer blått! Det är underbart!



Badis! Tack!



Vampy V! Yes, it is stunning, isn't it!



Tanten! Det tror jag också att jag hörde! Köööööp mig, kööööööp mig! skriker den!



Chaosophia! Ja, de är Fiiiiiiiina!



Ika! Det är glitter även i Drinkin' my Blues, det är därför.



Marina! Ja, vad bra! Det är så läckert!



Kajsa! Det beror på ilken upplösning du har på skärmen. Dessvärre kan jag inte göra något åt det. Sorry...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-08 23:09:36

åhhhh!! :o)

Postat av: Fia
Publicerad 2008-12-08 23:20:23

Tror inte jag haft ett blått nagellack på mig sen nån gång i mellanstadiet, men detta vill jag ha! :D Skitsnyggt :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 23:30:54

Linda! ja!



Fia! Då är det dags nu!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-12-08 23:33:22

Det ser rätt ute i IE iaf, aja för min del spelar det ingen roll för jag vet var sakerna finns numer :D

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-12-08 23:36:26

Jag är verkligen verkligen inte intresserad av nagellack. Men wow, det här var verkligen verkligen snyggt. och jag vill bara ha det och kleta det på mina sönderrivna naglar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-08 23:40:32

Kajsa! Då vet jag inte vad det är. Ska fråga Rouaa vid tillfälle.



Amanda! Ja, det låter väl bra! Lte blått muntrar alltid upp!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 00:19:23

Det här är så galet vansinnigt vackert! Åh jag vill också ha Nfu Oh-lack!!!

Postat av: Lina
Publicerad 2008-12-09 09:21:55

Måste införskaffa, allvarliga begär efter nfu-oh....

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-09 09:56:06

Ah, okej. Det förklarar saken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-09 18:29:09

kajsas problem är samma som jag hade när designen var ny. eller ja det finns kvar, men är inte så med Internet explorer...

Postat av: Viola the Killer
Publicerad 2008-12-09 23:55:08

Oh, vilket mumsigt lack! Ser ut som glas. Färgen är så levande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 00:44:25

Emma! Nfu Oh är läckra!



Lina! Ja, de är fina!



Viola! Jo, det är verkligen fint!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-12-11 09:12:09

Det lacket har jag, men det har inget blivit av att jag provat det. Har dock annat blått lack idag så kanske ska toppa med Nfu-Oh-lacket ikväll... hmmm.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela