Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad för December!

Publicerad 2008-12-31 14:32:21 i Kavalkad,

Årets sista dag och kanske även årets sista inlägg! Nyårsafton 2008. Imorgon börjar 2009, troligen med en makeup från förra året. ;D

Nå, kavalkaden är ju tradition och den här månaden har jag varit förutseende nog att ha förberett lite så jag skulle få ut detta inlägg innan året var slut. Annars brukar det ta en massa tid att "samla ögon"  men nu har jag klistrat in dem i inlägget vartefter. Smart va?
En ganska varierad månad tycker jag det blev! Lite av allt och de flesta borde kunna hitta något de gillar. Det jag inte bjöd på var glam och gala, lösfrallor och så. Men jag har inte riktigt varit på humör för det och dessutom fick vi det av Emma, tack och lov!  De flesta färger har ändå fått vara med så vi glädjs åt det lilla!

Mina favoriter är den första på översta raden och den svarta sotningen i mitten på rad sex. Bubblare är alla de rödguldiga, trots allt, och nummer tre på översta raden och även nummer tre på rad tre. Min kamp med de rosa skuggorna kröntes alltså ändå av en sorts triumf... ;D
Hittar ni några favoriter och bubblare så berätta gärna!
1.

2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
x.

Och en kavalkad av ljuva Emma och de makeuper hon bjudit på i december måste vi också ha! Visst är hon vacker! Här är det svårare att välja en favorit för mig, tycker de flesta är himla snygga, men kanske den gröna ändå får vara min vinnare? Mja... Svårt val där. Hon är ju så himla snygg, Emma. Och visst är det roligt att hon varit så aktiv i december! Heja Emma! Mer! Mer!
Och du, Emma, vilken är din favorit?



Så önskar vi båda er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kommentarer

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-12-31 15:01:55

Sminkan:

Mina favoriter första och sista på rad 3 :)



Emma:

Sista på översta raden.



Kanske helt ointressant men.

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-31 15:35:19

Mhm, colorful! :)

Postat av: linda
Publicerad 2008-12-31 15:36:45

Emmas lila är kanonsnygg och din knallblå bara lyser!! Så vackert. Men alla är góitar :o)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-31 17:02:22

Jag måste få dela med mig av mina favoriter du gjort till dig!

Rad 3 bild 2: Undervattensliv. Helt makalös!

Rad 6 bild 1: Helt otroligt färger! Som himmelens vackraste.

Rad 6 bild 2: Sot är den look som passar mycket. En klar vardagsfavorit hos mig!

Rad 8 bild 2: Evil och sexig på samma gång!

Rad x bild 1: Jag älskar en orange färgen. Jag får en härskarinnas känsla när jag ser sminkningen!

Bland Emmas så gillar jag första bilden, men som du säger, alla sminkningar är otroligt snygga!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2008-12-31 18:44:23

Gott Nytt År Sminkan,



Jag gillar de gröna, grå-blåa och de mjukt lila-grå-gröna.... så fiiina Du kanske tycker de är lite "fjösiga" s a s men ack så ljuvliga.



Passar på att önska Emma Gott Nytt År,



Din gröna sotning är superfin.



Ha det gott tjejer!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-12-31 19:41:23

Bägge gröna på rad fem, de blå på rad sex och åtta, nummer tre på rad sju och den mittersta på rad tre är nog mina favoriter denna månad. Av Emma gillar jag bäst den lila med bleka läppar. En riktigt stark sminkmånad överlag tycker jag! Gott nytt år på er, Sminkan och Emma!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-31 21:01:16

Ojoojoj! Vilken underbar kavalkad! Mina favoriter den här månaden:



Rad 6, bild 1 (blått).

Rad 5, bild 1 (grön)

Rad 9, bild 3.



Och så den rödrandiga som tog mig med storm! Du är fantastisk!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-01 09:24:38

Gott Nytt År Sminkan och Emma:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-01 09:48:51

Gott nytt år till er båda!

Den första på rad 6 gillar jag. Jag dras till blått förtillfället eftersom mina egna blå eotd blir katastrofer för tillfället.



Emmas röda med matchande klänning är så fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-01 10:06:27

Amanda! Inte alls ointressant, roligt att höra era åsikter!



RM! Ja, det blev det.



Linda! Tack! Jag gillar blått!



Alexyndra! Det var många favoriter! Tack för det! Kul att höra!



Ardeth! Tack! Ibland vill man vara lite mjukare i färgval så fjösigt vet jag inte. Ibland känns det så, men ibland känns en skarpare makeup som en mask också.



Mimmi! Det blev ju inte så mycket brunt och grått i alla fall! ;D



RQ! Så den rödrandiga var så bra? Okej. Kul att du gillade den! Det gör mig glad!



Sanna! Gott Nytt År!



Sminkjante! Jag tror inte det är så illa som du säger med dina blå eotd. Och Gott Nytt till dig med!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-01 13:21:50

Alla är fina men det allra första ögat är verkligen helt outstanding! Och så gillar jag också Emmas gröna mejk. Vi tycker alltså ganska lika ;)

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-01 15:46:58

oj vad mkt fint:) Dock dras jag till red6,bild 2 och 3 mest. Vääldigt najs. Sen rad2, bild2 är också snygg:) kram malin

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-01 18:32:07

Oj så många snälla ord! Och oj så många fina! Min absoluta favorit bland dina är helt klart den gröna på rad 5, men jag är också väldigt förtjust i de blåa på rad 6 och 8! Bubblare är den sista gröna på rad tio, den är också himla fin! Och såklart de röda och guldiga, så många fina juliga sminkningar har du ju gjort!



Min personliga favorit bland mina egna är enkelt, den lila med lösögonfransar! Den blev jag otroligt nöjd med, även om den gröna från annandagen också!



Gott Nytt år på dig Sminkis! Och ett Gott Nytt år till alla fantastiska läsare såklart! Det är så himla kul att få vara med i kavalkaden och få höra vilka ni gillar bäst av mina sminkningar!

Postat av: Jean
Publicerad 2009-01-01 18:41:28

vacker som en dag som vanligt Sminkan.

Här är mitt utlåtande:



Rad nr 8:a och bilden i mitten. Dina ögon fick en grym sexighet och vild atmosfär med det röda och svarta målat i cleopatrabåge med lejonlik nyans på övriga ögat.

Verkligen tilltalande.



Ps: Verkligen spännande att få se hur du ser ut, alltid en överraskning :)



Ha det fint



MVH

Jean

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-01 19:18:12

Ja, den är otroligt fin! Den bara tilltalade mig så mycket! Både i färg- och formval.

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2009-01-01 20:27:00

Alla sminkningar tilltalar mig på olika sätt. Härliga variationer och vackra färgkombinationer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:32:09

Adrasteiah! Ja, vi har så bra smak!! :D



Malin! Vad kul att se vad du hade för favoriter!Och tack!



Emma! Det är sååååå kul att ha dig med i kavalkaden!



Jean! Hur jag ser ut? Du menar hur sminket ser ut? Eller tänker du på Emma? Vi är inte särskilt lika hon och jag...

Tack för kommentaren och kul att du gillade de rödguldiga. Det var ganska roligt att ha rött och guld, faktiskt. Brukar oftare kombinera rött med svart.



RQ! Vad kul! JAg gillade den också men bilderna blev så usla...



Gråpyre! Tack! Och vad kul att du är här och kommenterar! Jättekul! Vad glad jag blev!



Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-02 21:38:55

december blev glammigt! jag tycker bäst om de maffigare mejkerna med rosa, brunt och guld. eller rött och guld. eller brunt och guld! (guld med ALLT, liksom, eller hur?) det vore kul med en nagelkavalkad också, iaf för december, du var ju så otroligt fantasifull! tack för en kul december, Sminkis! kram GQ


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela