Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julafton i rött och guld- FOTD av Emma

Publicerad 2008-12-24 22:33:15 i Emmas FOTD 2008,

Ingen lång text ikväll, julafton är ju inte över än, och jag ska fortsätta mysa med min sambo. Så här såg jag i alla fall ut idag. Hoppas att alla haft en underbar julafton och en riktigt god fortsättning på julen till er alla!


Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fairly Light
Concealer under ögonen: MAC Studion Finish Concealer

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Maybelline Color Definer Secret Peach
Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded In Gold och MAC Danger Zone, den röda delen

Highlighter: Collistar Crema

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black

Lösögonfransar: H&M Medium en halv rad, lim från Ardell

Läppar
Läppstift: Tinte Blackberry Jam



Budskapet med den sista bilden är såklart att jag fick min vågtång:) Hoppas att även ni har fått en del saker på er önskelista, och ännu en gång God Jul!

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-24 23:16:04

Pretty. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-24 23:32:21

Jättesnygg julsminkning! Kommer det något tips till nyår? ;) Behöver inspiration!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-25 10:04:58

God JUL:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2008-12-25 11:04:34

God jul i efterskott! Riktigt snygg make som går ihop med naglarna du visade under. Och grattis till din locktång. =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-25 12:03:22

RM: Tack!



Linda: Tack så mkt:)Hmm, nja inte som jag har planerat direkt. Har du kollat under veckans bloggtema, där skrev jag ett inlägg med tips inför helgsminkningarna, det kanske kan vara ngt. Här kan du kolla. http://sminkan.blogg.se/2008/december/veckans-bloggtema-v-51-av-emma.html



Sanna: Tack detsamma Sanna!



Alexlyndra: Tack detsamma! och tack igen:) Ja jag gillar att matcha, och vågtången är jag kanonglad över:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-25 12:15:19

Wow! Vilket hår! Vågtången var ju underbart bra!

Snygg look också! Skitsnygg makeup rent ut sagt! Du är fantastisk!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-12-25 12:43:17

Finfint ju :) Jag körde bara me lite rött glitter och lösögonfransar och så i år:) Bilder finns uppe nu :) Kram MAlin

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-25 14:05:23

Sminkan: Jaa! Jag är asglad för den:)Ja jag blev nöjd med sminket. Närbilderna blev sådär, men helheten blev bra... Tack så mkt! Det är du med!:)



Malin: Tack! Det låter fint, jag ska kolla i din blogg! Lösfransar och glitter är såå jul och nyår, så det låter som en kanonlook!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-28 15:23:37

Åh väldigt fint!! Guld och rött passar ju alldeles perfekt en julafton :o) Vackert med halsbandet och klänningen också. Åh nu vill jag också ha en vågtång..

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-29 01:00:22

Linda: tack så mkt! ja jag tyckte att det var fina färger till jul... jag är jätteglad för min! problemet är bara att det tar sån tid, och jag har ofta bråttom när jag ska någonstans, tidsoptimist...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela