Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Nina

Publicerad 2008-08-31 20:41:41 i Naglar i brunt,greige,beige,

Oj, jag har ju glömt publicera ett Zoyalack idag! Det blev så mycket med veckans bloggtema, kavalkader och eotd och jämförelser av olika slag att jag liksom glömde att jag ju är en nagelblogg. Också. Ja, på sista tiden mest nagelblogg faktiskt. Så, dagens nagellack men inte dagens notd, om ni förstår hur jag menar. Det här är dock ett grymt lack som jag varmt rekomenderar!

Ny favorit! Igen! Det är mörkt chokladbruna Nina från Zoyas Vibe-kollektion! Hur läckert är inte det här? Va?

Läckert, läckert, läckert! Som en kopp Zoega Skåne rost! Helt perfekt! Och, vill ni veta en sak? Det räcker med ett enda lager för full täckning. Helt perfekt glider dt på nageln och lämnar en jämn, blank yta av djupaste kaffebrunt.


Är man det minsta förtjust i mörkbruna krämlack så ska man absolut rusa ut för att få tag i det här. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Det här lacket och Alix i rött är krämlackens absoluta elitspelare. Det är jämförbart med OPI:s Koala Bear-y som jag tycker är ett av världens bästa krämlack. OPI har en tunnare konsistens dock, vilket kan ge en lite naken känsla om man inte bygger upp lacket med undelack och överlack i alla fall. Här har jag ingetdera.Nej, det är ingen riktig notd, det är en swatch, men jag längtar redan till dess jag kan göra en äkta notd med den! Lite tjockt alltså, så man får vara försiktig så det inte blir geggigt mycket på penseln, men annars är det enastående på alla sätt! Nina!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-31 20:46:35

Pust och stön mitt habegär efter lite nya mörka krämlack blir bara större och större :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-31 20:47:32

Åh, herre gud. Den här är ljuvlig! Fantastisk! Du fick mig att glömma den röda krämisen! Ja, nästan som du ser...



(Av ren protest mot skånepatriotismen som råder här dricker jag inte skånerost, liknar den inte mer Zoega Forza? ;D)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-08-31 21:17:38

Men snälla nån, samtliga lack ur både Pulse och Vibe från Zoya verkar vara helt makalösa.Jag sitter gapande och beundrar inlägg efter inlägg som du bjuder på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 21:24:00

Linda! Mörka krämlack är fint! Man kan inte ha för många!



RQ! Det här är läckert som få! Den och Alix toppar min kräm-lista!

Jag har inte provat Forza. Mollbergsblandning är faktiskt det jag kör på oftast. ;D



Leonie! Ja, de är faktiskt det! Jag visst att jag skulle älska dem, hela högen! Men Alix och Nina är lite i en klass för sig.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-31 22:07:24

Jahapp, här kommer ännu ett lack som hamnar på vill ha-listan, det är fantastiskt fint!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 23:04:06

Visst är dte vackert, men bruna lack är inte min grej. Mne det är väldigt tjusigt på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 06:20:01

Makeupoholic! Det här är ett fantastiskt lack så har du möjlighet tycker jag absolut du ska prova det!



Emma! Jag vet! Oc jag håller med! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-01 06:59:41

Åh så jädra snyggt! Jag älskar brunt. Det åker upp på min "vill ha lista". Tyvärr har jag köpstopp ett tag framöver. Det har blivit mycket shopping i augusti.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-01 09:59:23

Slurp... Ninablandningen är bäst! Och så har det ju ett fantastiskt namn, osm gjort för succé!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-01 21:59:58

Sminkjante! Haha, köpstopp har jag med. Hade orimligt mycket räkningar den här månaden. Men flera paket är ju betalda och klara. Väntar bara på leverans.



RQ!:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela