Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Blair

Publicerad 2008-08-29 18:01:17 i Naglar i rött,


Ny favorit! Oj, vilket lack! Ser ni hur fantastiskt det är? Vinrött skimmerlack, närmast metalliskt. Två lager på bilderna och NailTek Quicken som överlack.  Det här är makalöst vackert!

Det underliga är att jag inte har något som ens påminner i mina lackgömmor. Det är väl konstigt, för färgen är ju klassisk som bara den. Jag har haft ett rött lack från Revlon som påmint om det, men det slängde jag när jag evakueringsflyttade. Korkat, eller hur... 

Färgen är härlig röd, tycker jag. Ni minns den säkert, ni som är i min ålder. Färgen man hade någon gång runt 89-90. Eller var det tidigare? Hmmm.... Den är i alla fall en mörkröd som inte drar åt brunt, inte blir svartröd eller lilatonad. Den är kall och den är blank och den är läcker! Ge mig axelvaddar och fönad lugg! Ge mig pumps med smala klackar! Var är mina skipants? Och vad hände egentligen med Molly Ringwald? Fast det var väl tidigare ändå... Men jag hade nog ett lack i den här färgen när jag var sådär 10-11 år. Måste ha varit 1984 eller -85 alltså. Då hade folk små spetsstrumpor i pumpsen och jeans med hög midja och jag läste Okej. Twisted Sisters, WASP och Alice Cooper. Judas Priest. Frågan är om jag var ensam om vinröda naglar då? Det minns jag inte själv. Jag var inte ett dugg trendig, då heller, så jag hade ingen koll på vad som var inne.

Det blev en utvikning. Jag skulle bara säga att jag är kär i Blair! Ni ser, lacket tar till och med fram den slumrande poeten inom mig! Jag hoppas ni inte lidit allt för mycket av att sugas in i mitt maskhål av 80-talsnostalgi. Kan upplysa om att två av mina elever har ramlat ner i en tidsmaskin och kommit tillbaka med Modern Talking och annan trallvänligt 80-tals pop. Men det är vansinnigt roligt att de faktiskt letar sig bakåt, precis som man själv gjorde. Och kul att höra deras åsikter om vad som var värt att ta med sig till idag från de gamla topplistorna från förr.
Och nu, tillbaka till lacket! Det är lättmålat, det är täckande efter ett flödigt lager men kan behöva två om man är mer förtjust i tunna lager. Det torkar fort. Det är vackert.  Vad mer finns att säga? Jo! Det matchar min ring!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-29 18:15:32

Så jävla snyggt!

Vi matchar idag för jag har MISA wine burgundy på naglarna. Måste fixa bild så jag kan lägga upp det.

Men det här var verkligen snyggt!

Jag vill också ha spetsstrumpor:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 18:44:04

Sanna! Visst är det ljuvligt! Vi har lite samma smak ju!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-29 19:15:48

Åh wow! Verkligen faboulous! Så snyggt! Det här vill jag också ha... Hur står det sig mot OPIs röda skimmer från förra julen tror du?

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-29 19:26:11

Perfektion i lackform, så fantastiskt snygg röd! Påminner litet om Revlons cherry crush btw, var det den du tappade vid flyttningen?



p.s. Vacker ring!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-29 19:53:33

Åh wow vad snyggt! Läcker ring också:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-29 19:57:50

Jag hade ett liknade på 80-talet Mavala Tobago tror jag den hette. Inte alls metallic skimrande men den där mörkröda färgen var det. Finns fortfarande:)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-29 20:01:10

Riktigt snygg matchning!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-29 20:07:43

Åh, jag vill ha. Nej, jag SKA ha! Helt sanslöst fantastiskt! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-29 20:15:50

åh de där vill jag bara ha!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-29 20:19:21

ÅÅÅH vilken snygg ring! Och Blair! Åh! Det var ju Blair, ja! Nu vill jag se Colbie, fast det kommer väl så småningom!

Postat av: St. Göran (always!)
Publicerad 2008-08-29 20:25:30

Jag vet precis vad du menar för färg förresten, jag älskar din nostalgitripp! Har ett jättesnyggt från Wet N Wild som jag fick av Efwa, precis den här färgen. Jag är sååå glad för alla hennes gamla lack! Kan du tänka dig att hon tänkte slänga dem! :O Lite thinner så blev de jättebra igen.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-08-29 20:35:43

Jag bara måste kommentera St Göran här ovanför, jag gapflabbar här då det är så sött:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 21:12:52

Emma! Ingen aning hur det ser ut mot OPI's lack. Den enda jag har är I've "red" the script. Den är mer magentaröd. Jag var inte så inne på rött förra julen... ;D



Badis! minns inte vad det hette, bara att det liknade det här. Jäkligt bra lack var det också...



C-N! Ja, ringen är fin Älskar granater och det är så sällan man hittar silversmycken med granater!

Mavala Tobago låter faktiskt bekant, men det var inte det jag hade. jag har aldrig haft ett mavala före agena.



Fåfängan! Tack!



Johanna! ja! Det är sanslöst fantastiskt!



Linda! Ja, det förstår jag! Jag är kär!



RQ! Det blir Sloane och Mikka före Colbie! Och något krämlack. Minst! ;D

Efwas lack var en riktig skatt. Ungefär samma samling hade ju jag men slängde i flytten. Ångrar mig nu...







Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-29 21:18:48

Shit pommes, vilken HÄRLIG färg! Jag vill också ha den, men det kommer säkert dröja ett tag eftersom jag har någon slags hatkärlek gentemot Zoya... Om du behåller lacket på mer än ett dygn kan du väl berätta hur väl det höll? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 21:51:34

Chaosophia! oj, nej, det blev ett dygn precis... Men det var fint då! Nu har jag Mikka istället, i lila. Men Zoya håller väl bra? i alla fall på mig. Har ofta Stong Adhesion från ChG som bas eller bara NNS. Vad kör du för baslack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 21:57:23

Chaosophia! Glömde. Zoya passar inte med t.ex Seche Vite överlack. det ska vara big3free... Det märks, jag har testat olika varianter.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-29 23:44:48

Ja okej... jag har pretty at the premiere, men jag vill ha flera! Jag älskar den kollektionen, och ändå har jag bara ett av de röda. men det finns ju andra röda med skimmer än just de lacken...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 06:34:38

Emma! Ja, det gör det! Hur många röda skimmer som helst poppar upp nu! Men jag tycker färgen var försvunnen länge. OPI var nog först med att återinföra den. Alla de röda är förresten tokvackra. Får man be om en notd med PatP? ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 11:58:50

ja, jag har aldrig haft nåt rött med skimmer innan dem! Rött med glitter, men dte var inte lika snyggt... Jag älskar rött med skimmer! Röda krämlack är inte min grej, men rött skimmer, now we're talking... Jag kan nog fixa en NOTD med PatP... kan ta lite bilder nästa gång jag har den. Det blir väl lagom till jul:)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-08-30 12:16:39

Gud så underbart snyggt, vilket djup vilken lyster.Vilken härlig 80-tals revival du bjöd på,jag är i din ålder och har köpt en del liknande genom åren, jag tröttnar aldrig på den nyansen.Djuprött och mörklila mmm...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 12:39:44

Emma! Du har ju ett uppdrag nu! Visa alla lack du har som inte jag har! Vi ska väl gemensamt lyckas täcka in de flesta av OPI och ChG? ;D



Leonie! Vad kul att du också har haft den här färgen! Jag minns den också med värme och tröttnar inte heller. Väldigt snyggt är det! Kul att de kommer tillbaka nu också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-30 12:59:40

Haha, jaså det tror du:) Ja, en del lyckas vi väl täcka... Jag såg förresetn att Scrangie hade ett blått givenchy lack idag... Tror dock inte att det är samma osm mitt, mitt har inte ett spår av grönt i sig, och det är en större flaska...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-30 16:30:07

Emma! Fortsätter vi så här täcker vi snart in alla nagellack som finns i hela världen! :D

Jag fattar inte varför jag inte har några Givenchylack. Visste inte ens att det fanns innan du sa att du hade ett. Jag är lite lätt bakom ibland...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 23:07:59

Givenchy finns ju inte i Sverige längre... Dessutom så är de nog ganska så dyra, har för mig att Scrangie var lite upprörd över priset... Mitt införskaffades dock för dte fyndiga priset 30 kronor:) Ha, på nagellacksfronten tycker jag att du är väldigt framför!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela