Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Baby Ice

Publicerad 2008-08-11 05:40:58 i Naglar i blått,


God morgon alla mina kära läsare! En första arbetsdag efter semestern ligger framför mig och jag sitter här med en kopp kafe, utan smink, och snorar. Känner mig inte ett dugg frisk, men jag ska göra ett försök att ta mig iväg. Ny chef, ny termin. Bara att bita ihop. Sen kommer alla hata mig för att jag smittat ner dem. Men, innan dess bjuder jag här på bloggen på en notd med Baby Ice från Crystal International. Ett krämlack som är lite tjockt i konsistensen. Första lagret blir randigt och kritigt, andra laget jämnar ut men får också några bubblor. En ridge filler och lite thinner kan dock vara en lösning för nästa gång. (Nästa gång har förresten redan varit och ridge filler och thinner var precis vad som behövdes, men jag ville inte ändra i ursprungs notd:n. Plus att bilderna är från första gången då lacket inte applicerades helt perfekt.)


Hade jag fått till appliceringen perfekt hade det här varit ett riktigt roligt lack. Det är helt opakt och riktigt mjölkigt ljusblått. En väldigt speciell nyans som verkligen syns. Jag gillar den skönt plastiga känslan i färgen. Lite 60-talsvibbar kommer över mig med lacket. Ja, det ska få en ny chans med thinner och kanske lite längre torktid mellan lagren! Baby Ice är definitivt en udda liten godbit i min samling! Som kuriosa kan nämnas att färgen ser ut att överensstämma med den jag hade på min gåstol som ettåring. Och kanske även färgen på köksluckorna, men där kan minnet svika. Jag var ju rätt liten. Gåstolen är jag dock säker på.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-11 07:46:01

Verkligen 60-tal. Jag ser frisyrer, bilar och kläderna framför mig:)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-11 09:22:24

Läckert!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-11 09:37:55

Var inte denna väldigt lik "For Audrey?"

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 10:35:56

Så olikt dig med babyblåa naglar, men fint... Thinner verkar vara väldigt praktsikt, det är många lack som du förbättrar med hjälp av det va? kanske skulle slå till på en flaska nån gång. Fast det känns som en tråkig grej som ska ta upp plats i paketet:(



Idag har jag fått nya borstar från coastal scent, jippie! Men det värsta med nya borstar är att man måste tvätta dem innan man använder dem, det är trist, jag vill ju testa nu!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-11 10:43:32

Den påminner lite om For Audrey faktiskt, som jag ibland fullkomligt älskar och iland inte gillar alls. Men om jag måste bestämma så är de faktiskt ljuvliga båda två, jag dras till dessa nyanser. Och köksluckor i denna nyans vore något, dock tror jag inte sambon håller med..



Krya på dig och ha de så bra din första arbetsdag!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 12:29:57

Åh, så sött, jag tänker mig en liten Sminkan i sin gåstol! Fast jag vet ju inte ens hur du ser ut nu, men en liten Sminkan tänker jag mig! Med äppelkinder och knubbiga små barnhänder, åh!



Jag har bytt till mig två lack från Crystal, i grönt, ska bli kalas att prova!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 12:51:06

Sminkjante! Visst gör man! Det är mer så med det här än med OPI Mod About Brights.



Monica! Kul att du gillade det!



Ninni! Den här är snäppet ljusare och med mindre grönt i, tror jag. Jag gillar ju inte For Audrey men den här gillar jag. ;D



Emma! Jag älskar min thinner från Poshe! Hade jag inte redan delat den typ fyra gånger skulle jag dela den med dig! ;D



Linda! De skickade hem mig. Så tråkigt... :(



RQ! Jag har fortfarande äppelkinder och små knubbiga barnhänder. De växer liksom inte bort. Men jag har inte gåstol längre...:D

Ah, lyckliga du som ska få två gröna Crystal! Vilka? Samma som jag har eller andra? Nyfiken!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 13:45:53

Haha, så mysigt! Om några år kommer gåstolen tillbaka då... men det dröjer förhoppningsvis många decennier! Hum, jag vet inte numrena, men det är ett skogsgrönt och ett grönt med glitter. :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 15:33:52

RQ! Det gröna med glitter är nog Lucky. Det är jättebra täckning på det! Och om det andra heter Young fever är det samma. Helt enastående grön!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-08-11 15:34:00

Baby Ice var ett passande namn på lacket, färgen ser speciell ut, och faktiskt lite plastig som du säger, men åndå fint och somrigt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 15:35:30

Ida! Ja, det är en färg som verkligen skulle kunna bli hur fel som helst, men klarar sig och är rätt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 17:34:03

Ååååh, det finns hur många fina gröna som HELST! Får jag se en repris av Rainforest någon gång? Vill titta på fler bilder! Gärna med någon liten söt ödla också :-*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:36:57

RQ! Ja, vi får se vad hösten bjuder på. Nu vll man ju prova sig igenom allt nytt och så kommer ju mer höstkollektioner. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 17:40:08

Haha, jag kan köpa egen:) Det känns som en trist grej att handla bara...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 20:56:31

Åh gud... Förresten - har du sett Misas höst? Underbar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 09:37:47

RQ! Jag ska ha ALLA Misa!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela