Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Rodeo Fanatic

Publicerad 2008-08-14 15:15:41 i Naglar i blått,


Det kommer snart nya inlägg som inte handlar om Rodeo Diva, men, vi har två lack kvar och jag sparar det bästa till sist. Det vill säga Wagon Trail. ;D
Här kommer en blå, som trots att jag inte hade trott det själv, faktiskt är unik i min samling. Den är en blå med turkoston, lite åt tealhållet i skugga och gallet gnistrande djupturkos i sol. Den har faktiskt ingen tvilling bland alla mina blå lack. Konstigt...


Tyvärr så ä den lite åt det kladdiga hållet att måla med. Det är svåt att göra tunna lager med lacket, men på plussidan kan nämnas att det inte bubblar eller beter sig illa på andra sätt. Men det blir lite kladdigt längs nagelbanden då lacket vill flyta ut och man lätt får för mycket på penseln.

Ni ser kladdet, men strunta i det. Fägen är ju huvudsaken här och nu. Jag gillar verkligen färgen. Den är rik och ljuvlig och har djup. Skimret i lacket är i samma toner, alltså blå och tukosa, så det blir ingen multi-effekt på glittret. Men det är vackert ändå! Jag ger tummen upp för Rodeo Fanatic!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-14 15:39:35

Yay, väntar på wagon trail! trycker frenetiskt på uppdatera sida hehe

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 15:43:23

Det här lacket är jag mkt spänd på! tycker att det verkar vara toppentjusigt... wagon trail intresserar mig dock inte alls, det du...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 16:34:47

Emelie! Lugn i stormen! Den kommer!! ;D



Emma! Haha, nej, WT är ju BRUN!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-14 16:43:55

Jag ger också en tumme upp för denna! Annorlunda blå, jag tror jag kommer älska den.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 16:46:33

Chaosophia! Ja, du måse älska den som gillar Jungle! det finns något som påminner mellan dem! fast de är ändå inte tvillingar.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-14 19:41:06

Nej, inte ett till som jag bara måste ha.



Ursäkta jag lägger mig i men Emma P hur kan du inte vara intresserad av Wagon Trail!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 20:10:50

Sminkjante! Japp! ett till som du måste ha!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 20:49:06

ja jag menar det, klart att jag inte bryr mig då:) Nämen, den ser fin ut för att vara brun, men jag vet av erfaremhet att brunt inte är min bästa färg. Framför allt så tröttnar jag fort. kan dock känna en längtan efter diskreta "lugna naglar" om jag har stressat mkt, typ efter en tenta. Men det brukar gå över ganska fort och sen sitter jag där och tittar på mina bruna naglar och undrar vad jag tänkte på... Ska nog köra rosa istället när jag drabbas av lugn längtan:)



Sminkjante: Haha, jag gillar inte brunt, så är det bara. dessutum så tycker jag att dne är för varm. Kalla bruna fäger kan ibland gå hem på smink, men denna är brun och varm, så den går bort... Men det är fritt fram att försöka omvända mig;)Ska väl kanske inte säga att jag är helt ointresserad, men heller inte tillräckligt för att det ska bli aktuellt med köp...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 21:52:06

Emma! Diskreta, lugna naglar i rosa? Du tänker dig inte Zoya Lola då, förstå jag?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 22:51:28

nä, jag tänker mer hollywood blonde:) det är mitt bästa tentalack:D Jag är ganska nervig när det gäller tentor och dylikt. har jag lyckats bra vill jag helst återskapa de förutsättningarna, så hollywood blonde är mitt tentalack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-15 07:01:55

Emma! Ja, lite vidskepighet skadar inte! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela