Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Recycle

Publicerad 2008-08-08 14:21:39 i Naglar i svart, grått, silver,


Äntligen har jag internet igen! Jag höll på att dö när det försvann och nu har jag varit utan i flera dagar. Men Telia-teknikern har varit här och kopplat om i mitt felkopplade telefonjack (jävla klantrenoveringsgubbar...) så nu är jag med er igen! Först ut blir en notd på Recycle, men jag har notd:er i massor att visa er! Har provat mig igenom alla Nubarlacken och flera av de andra lacken jag fick också. Jag har ju haft tråååååååkigt.... ;D
Hänger ni kvar kommer också min fantastiska Chinese braided bun a la Chaosophia! Jag måste bara hinna skriva och posta nu under kvällen!
China Glaze Recycle är ett lack jag lyckats byta till mig på PRET-ty. Det är också ett sådant lack som jag tittat på flera gånger på H2T men aldrig klickat hem. Jag har gillat det på andra men varit tveksam till hur det skulle vara på mig. Okej, vad ska jag säga? Det är inte min grå, men det är fint ändå!

Lacket har ganska exakt samma färg som min antika byrå och är bara ett snäpp mörkare än mitt betonggolv på balkongen. En grå med en aningens gult i sig som gör den lite för varm för mina skära små fingrar. Det är en grå som i vissa ljus blir tung, t.ex i lampljus på kvälen, men i andra lätt som dimma eller rök. I lampljus gillar jag den inte alls. Den skär sig kraftigt mot min hud då. I dagsljus är den riktigt behaglig.

Naglarna blir lite bredare och trubbigare i den här färgen, eller upplevs så av mig om man ska vara korrekt. Konsistensen på lacket är ganska tjock och väldigt täckande. Det räcker definitivt med ett lager! Det torkar ganska långsamt och känns mjukt i säkert en timme efter att jag gjort manikyren trots ett lager Seche Vite. Jag får till och med ett hack i tumnageln när jag diskar. Alltså inte i nageln utan i lacket. Det som gör lacket attraktivt är, förutom att färgen är lite ovanlig, att man får en skönt plastig känsla som jag gillar. Det och att det täcker så bra med ett lager. Men frågan är om det någonsin skulle torka om man var tvungen att måla mer lager än det? I dagsljus, när lacket får den där sköna rökgrå färgen gillar jag det. Då kan jag fantisera fram allt möjligt vackert när jag tittar på det. På kvällen, som nu när jag skriver detta, i lampljuset, ser det kommunalgrått ut och det är inte lika kul. Både plus och minus alltså, men ett lack jag är glad att äntligen ha lagt till samlingarna. En som verkligen gillar lacket och bär upp det bra är Sanna och se även denna grymma notd hos one Inch Nails!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-08 14:32:44

Hah, du har varit utan internet och jag har fått mitt virusskydd föråldrat! yeah, typ!

Jag gillar denna grå- testa med ett holoöverlack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 14:35:01

Sanna! Jag vet att du gillar den, det var därför jag länkade till dig! ;D

JA, holoöverlack kanske kan vara grejen. Men jag ogillar den inte, tro inte det. Jag är bara inte lika förtjust som du och Sofia!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-08 14:37:37

Å hjälp! Mina ögon! Det ser ut som gråa plåtskåp på nåt omklädningsrum för kommunalarbetare eller nåt... hu va hemskt...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-08 14:45:40

Åh va jobbigt utan nät, sånt kan göra en lagom irriterad ;o)

Härligt att ha dig tillbaka iaf :o)

Speciell nyans, kan inte bestämma mig om jag gillar den eller ej faktiskt. Jo jag gillar den nog..

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-08 15:00:01

Haha, jag som undrade om du hade åkt bort, härligt att du fick det att funka igen, saknar dina inlägg annars! De är härliga!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-08 15:04:45

Ahh skönt att ha dig tillbaka i cybervärlden :) njaaäää, det här var inte min grej, men kanske som Sanna säger med ett hololack över....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 15:36:14

Monica! Haha, så du tänker inte skaffa dig det här alltså? ;D



Linda! Ja, det var jobbigt. Och jag kan inte heller bestämma mig. Jag är ambivalent.



Ninni! nej, jag har suttit här och svurit över Telia...



ItM! Ja, jag tycker också det är skönt!Och vi får se vad jag hittar på med det här. Något ska väl piffa till det så det blir lite roligare.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-08 16:12:17

Haha, Monicas kommentar var rolig. :D



Glad att du är tillbaks! :D Funderade lite på var du tog vägen faktiskt! Och så gillar jag det här lacket på dina naglar! Och jag håller helt klart med dig om att det gör sig bäst i dagsljus. Den varma lampan i badrummet är inte direkt smickrande för nyansen!

Nästa gång (jag hoppas att det blir en nästa gång) så tycker jag att du borde köra två, men mycket tunnare lager. Det funkar fint för mig i alla fall. Brukar vara heltorrt efter en halvtimme eller så (fixar alltid naglarna till ett avsnitt av någon serie).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 16:41:28

Chaosophia! Glad att vara tillbaka! Kanske ska köra två tunna då, nästa gång. Det är ju inget lack för vintern, om det inte är snyggt i lampljus... :(



Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-08 16:50:49

Du får skynda dig innan hösten är slut! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 17:52:57

Chaosophia! Hallå! Jag fick 20 nya lack i veckan och väntar 8 ChG Rodeo Diva och tre Essie. Har inte beställt från OPI och Orly än och misstänker att jag måste ha lite Color Club och vet att jag ska ha både Misa och Zoya... Det blir nog inga repriser på ett tag nu! ;D

Fast vem vet... Kanske hinner jag. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-08 19:21:48

Haha, jaaajaa.. ja,.. jag vet. :D Jag har lite av samma i-landsproblem som du att jag inte riktigt hinner med allt innan det kommer hem en ny laddning med lack som man måste testa! Du får vänta tills i vår med andra ord, och hoppas på att du redan är klar med julkollektionerna om det kommer några sådana i år. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 19:32:27

Chaosophia Jag tänkte ju försöka dra ner på lackbytena lite också. Det kan inte vara bra att byta så ofta som jag gör, speciellt nu när jag bytt flera gånger på en dag. Men man vet ju aldrig. Så är det ju mycket lust också. Ibland vill man bara he en speciell färg oavsett vilka andra som står och vinkar åt en i hyllan.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 22:23:53

Åh puh, vilken tur att du har internet igen! Jag har saknat dig ...



jag tycker att det här lacket ät toppensnyggt! Först dröjde det jättelänge innan jag använde det, men sen tyckte jag att det var underbart snyggt!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-08-08 22:25:48

Själv så är detta lack en av mina favorit, jag älskar det! :)



Ha en skön helg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-08 22:30:43

Emma! Har saknat er alla också... Men nu funkar allt igen!

Ja, jag kan tänka mig att det här är ett lack som sakta växer och blir mer och mer attraktivt. Och i dagsljus är det som sagt vackert.



Therese! Jag har alltid gillat det på andra. tror det är min hudton. Men jag gillar det också, fast mer tvehågset...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-08 23:08:45

Skönt! Ja, jag tyckte att detta var riktigt snyggt och sofistikerat, gillade det skarpt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-09 10:16:31

Nej, då gillar jag Indigo mycket bättre!

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-08-09 12:21:32

Hej! Vet att ajg sagt det förut men detta lacket är helt fantastiskt att ha under andra lack, mellanfärgade rosa lack liksom djupnar. Om varken vitt eller svart är riktigt rätt så testa Recycle.

Min favvo just nu är Recycle under med antingen Nubar Sugar (genomskinligt rosa med stora glitterpartiklar) eller det blåa Nubar som också har stora glitterpartiklar (har glömt vad det heter). Det är ett tips :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 16:45:56

RQ! Men Purple Rain är bäst! ;D



Sigrun! Bra tips! Så ska jag göra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela