Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI At Your Quebec & Call

Publicerad 2008-04-10 05:55:15 i Naglar i grönt,

image4313image4314
Från den kanadensiska kollektionen kommer detta OPI-lack, At Your Quebec & Call. Ett mossgrönt lack med massor av guldskimmer. Påminner om t.ex MAC-pigmentet Old Gold i färgen. Eller MAD:s Ancient Gold eller Fyrinnaes Lucky Charmed, för den delen. En väldigt varm färg som inte är så snygg på mina grisrosa små fingrar. Färgen i sig är dock läcker. Det är en mossig grönton med inslag av både grått och guld. Den är skiftande och lite magisk i olika ljus, en spännande färg! Jag skulle vilja se Zoya Irene bredvid för att jämföra färgerna, men jag äger inte Zoya Irene än. Snart så... ;-)
På bilderna är det två lager av nagellacket, ett lager är inte täckande, och ett lager Poshe överlack. Vad tycker ni? Gillar ni det så finns det att beställa på www.Head2Toebeauty.com.

Kommentarer

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-10 07:40:59

Ursnyggt! Älskade guldskimret i :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-10 08:06:45

Nä, jag hejar fortfarande på electric eel

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-10 08:27:24

Denna stod verkligen ut i mängden, läckert läckert! Ett härligt höstlack ser det ut att vara, jämfört med de andra som känns mer våriga.

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-10 08:39:22

härlig färg- jag tror att irene är grönare, utifrån dessa bilder. Jag gillar det och det kommer du nog också att göra :)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-10 08:56:05

Godmorgon Sminkan! Jag får östbilsvibbar, tänker på en söt, liten grön skoda:) Kanske litet långsökt om nagellack men den känslan får jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-10 17:27:11

Mia! Visst är det fint guld skimmer i det! Ett lite speciellt lack är det i alla fall.

Kajalpennan! Ja, det får du gärna göra! Jag gillar de mörkare färgerna mest!

Veronica! Det här kan jag tänka mig skulle passa dig. Det mossgröna och guldskimret borde klä din hudton väldigt bra.

Sanna! Jag tror också Irene är grönare. Jag har beställt henne så det är bara att vänta och se! ;-)

Badbomben! En bra association tycker jag! Rolig i alla fall! Men för mig är öststatsbilar röda eller grå...

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-10 19:09:51

Härligt fint lack! Har funnits på min önskelista ett bra tag redan, så ska nog inhandla ett sådant en vacker dag! :)

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-04-10 19:28:05

Åh det här är nog min favorit hittills av dina grönisar, så otroligt vacker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-10 19:54:07

Ika! Klart du ska ha den här! Den är väldigt speciell. Inte som andra gröna!

LGB! Ja, den är riktigt fin. Jag tycker också om den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-10 20:44:03

Snyggt och lite annorlunda... ja du, opi har ju gjort en del gröna läckerbitar tidigare, jag fattar bara inte varför de har lagt ner den gröna biten, vi vet ju att de kan:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-10 21:49:51

Emma! Japp! De borde genast sätta sig ner och göra fler gröna lack!

Postat av: Jennie
Publicerad 2008-04-11 11:51:20

Hej. Vilket läckert lack!!! Älskar just sån typ guld/mossgrön... Synd att det inte finns här i K-stad.
Snygg form på naglarna förresten!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-11 17:09:28

Jennie! Den finns att beställa på www.head2toebeauty.com och där kostar ett OPI-lack ca $4.5. Det är alltså under 40 kronor. Frakten kostar förstås men inte mer $11 och då kan man få med fyra flaskor i paketet.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela