Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nyinköpt produkt perfekt för mig!

Publicerad 2008-04-20 15:34:30 i Hud och hand,

Ni som läst här ett tag vet hur ointresserad jag är av hudvård. Ja, om det inte är handkrämer då... Ansiktet får oftast lite av den handkräm jag för tillfället använder eller en budgetburk. När jag en fredag var på ICA för att handla min sedvanliga macka till lunch skulle jag se efter om min favorithandkräm kommit in. Det hade den inte, men jag hittade det här:
image4275
Nivea Soft Body & Face Cream.
Den ska vara intensivt återfuktande, och det känns faktiskt så. Jag har provat den i snart fyra veckor, och den är helt klart behaglig. Ganska kraftig konsistens på krämen. Den doftar svagt men gott. Den går snabbt in i huden, både i ansiktet och på händer och armbågar. Jag återkommer med rapport om jag råkar få finnar eller något annat trist, men än så länge är den en vinnare! En handkräm/ansiktskräm i ett! Yippee! Priset är också suveränt. Under 30 kronor!

Kommentarer

Postat av: frajda
Publicerad 2008-04-20 16:07:41

Jag köpte den där åt min pappa som inte vill köpa dyra krämer för att ha i ansiktet, han gillar den också :P

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-20 19:26:56

så du kommer undan med 1/10 av vad jag betalar för en ansiktskräm! FUSK!;)
desto mer har du över att köpa skuggor och lack för iofs..

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-20 20:16:46

Vilket fynd! det är som glamqueen säger, mer över för skuggor och nagellack... Tur att det finns så billiga skuggor på nätet, så att jag också har råd med några:) jag är lite paranoid vad jag smetar in ansiktet med... usch, fasar för att behöva köpa ny kräm:( skulle behöva en lite lättare till sommaren, men det är ju inget kul att köpa:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-04-20 20:53:29

Den där gillar jag, helt okej till både kropp och ansikte, billig och doftar underbart gott :o)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-21 08:09:19

Den här är en av mina absoluta favoriter! Funkar perfekt i alla lägen, förutom på sommaren i mitt ansikte, men jag har ju förstås fetare hud än du. Har aldrig gett mej finnar.

Postat av: Ella
Publicerad 2008-04-21 09:18:28

Jag hoppas ni skojar när ni säger att ni använder Nivea i ansiktet?! Annars kommer jag dö avundsjuke-döden. Min hud är så ömtålig att jag inte kan använda parfymerat sköljmedel i mina ansiktshanddukar...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-04-21 13:27:39

Denna lilla fantastiska väldoftande sak har jag använt flera månader och den är superbra till det priset. Har tyvärr tröttnat på doften och bytt ut den men kommer troligen köpa den sen igen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-21 15:10:09

Frajda! Jag kanske kan lura på min pappa en också... Bra idé!

GQ! Japp! Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna!

Emma! Jag tycker också det är trist med hudvårdsshopping. Desto bättre att hitta något så bra på ICA! Jag älskar den!

Linda! Exakt min mening!

Ika! Visst är det skönt med budget grejer som verkligen funkar!

Ella! Dö inte, det vore tråkigt. Men ja, jag använder Nivea i ansiktet. Det enda jag inte tålt hittills är en kräm från LDB och Cliniques tre stegs program. Annars verkar jag ha tur!

Anonym! Ja, man kan nog tröttna på doften. Men den luktar rätt gott jämfört med mycket annat. Och så billig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela