Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lemony Flutter nagelbandskräm

Publicerad 2008-04-16 21:00:21 i Hud och hand,

Lemony Flutter är en välkänd nagelbandskräm från LUSH. Jag har använt den av och till i många år vare sig jag använt nagellack eller inte. Att jag glömmer bort den mellan varven beror på att jag inte riktigt gillar doften.

Den har en stark doft av citron. Syrliga karameller kanske är en mer korrekt beskrivning. Den är fet och skön att massera in i nagelband och överallt där man vill ha lite mjukgörande känsla. Den lägger sig som en hinna på huden, inget för snabb insmörjning med andra ord. Den tar tid på sig innan den sjunker in. Att använda den på natten är idealiskt. Man vaknar med mjuka, lena händer. Jag brukar också ganska ofta ta och smörja in fötterna ordentligt med den här krämen och sen sova med sockor på. Man får underbart lena fötter!

image4153
Lemony Flutter är en klassiker för nagelbanden. Mången kvinna, säkert också många män, har smort in sina händer och naglar med den och fått bra resultat. Priset för en burk är ca 90 kronor och den räcker förvånandsvärt länge även om man, som jag, använder den även på fötter och armbågar och som "vanlig" handkräm. Jag har svårt med väldigt starka dofter, och det har Lemony Flutter, men eftersom doften ändå är syrlig så går den an. Jag skulle gärna hitta ett mindre doftande alternativ, men än så länge har jag inte gjort det.
Lemony Flutter har länge stått bredvid min säng. Ofta smörjer jag in naglarna med den och armbågarna också. Sen tar jag en annan handkräm som extra allt och så sover jag med mina flottiga små fingrar och vaknar med mjukaste händerna! Jag skulle inte säga att Olivas Cuticle Oil är vare sig bättre eller sämre än Lemony Flutter, inte Solar Oil heller. Lemony Flutter har fördelen att vara mjukare än TVÅLs Nail Butter, fastare än oljorna, luktar bättre än Solar Oil men lika "illa" som TVÅLs och så är den drygare än Olivas Cuticle Oil. Jag tror den vinner matchen som bästa nagelvårdsprodukt, i alla fall just nu. Nackdelen är kanske att den är så dryg. Lush produkter håller inte hur länge som helst så man får hålla koll på bäst före datumet!

Recensioner av TVÅLs Nail Butter och olika nagelbandsoljor hittar du här nedan. Glöm inte smörja in dina händer och nagelband nu!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-16 21:15:27

Åh,syrliga karameller låter ljuvligt! Jag vill ha ett Lush-altare.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-16 21:43:55

Den åkte upp på vill-ha-listan nu. Älskar citron och syrliga karameller. Nu måste jag ju nästan åka till sthlm snart!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-16 22:16:47

Den har jag också! Fast jag använder den bara till naglarna så doften blir aldrig så stark. Jag gillar den :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-16 23:11:06

Syrliga karameller låter mumsigt, tror att jag ska testa den... ska kanske köpa när jag kommer till affären. Jag trodde att lush bara var en nätbutik. blev väldigt förvånad när jag såg att de fanns i linköping... men men, det kanske kan bli en liten burk då, har aldrig testat dem, så det kan ju vara spännande...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-17 01:08:55

ok, jag ska kolla in den (och lukta på den..)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 07:29:08

Badbomben! Ett Lush-altare är nog inte svårt att få till! :D

Emelie! Ja, den är inte dum som nagelbandskräm så gillar man doften ska man absolut testa den. Jag passerar Lush varje fredag på vägen till Eskilstuna, bara så du vet! ;-)

Mia! Nej, det är sant, jag överdoserar nog eftersom jag använder den som handkräm, fotkräm och armbågskräm. Men den funkar på alla områden!

Emma! Lus måste du testa! Om inte annat så är de annorlunda än vanliga varuhuskrämer och de luktar väldigt "hemmagjort". Jag är förtjust i flera av deras krämer. Tvålarna är så odryga, men vissa är så vackra och luktar så gott...

Glamqueen! Lukta är nog bra att gra, så man vet att man gillar den. Inatt tyckte jag den luktade citronmarängpaj...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-17 10:18:15

Låter som en bra produkt! Jag kan vara väldigt förtjust i de där riktigt feta krämerna som man kan sova med och vakna babylen om huden. Dessvärre fastnar allt i den feta ytan, till exempel gruset i sängen efter katterna, eller just katthår... Man får kanske skaffa bomullsvantar att sova i =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 10:41:33

Veronica! Ja, bomullsvantar är nog en bra idé! Jag undrar om de inte säljer det på apoteket? Jag vill i alla fall testa. Men Lemony Flutter har inte limmat fast mina katters hår på fingrarna på mig än. Men katterna vill heller inte att man klappar dem när man är nyinsmod med den...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela