Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldlock

Publicerad 2007-09-20 17:14:10 i Eotd i guld, Sminkans EotD,

Gyllene ögonlock är fint på alla. På mig får det mina blå ögon att bli tokblå!

Dagen gick, som de flesta dagar då jag har ont om tid eller inspiration, i guldets tecken. Jag tog fram mina Barry M dazzel dusts och lade antikguld på hela ögonlocket. Globlinjen och under ögat fick lite rostbrunt  svept över sig och slutligen suddades allt ihop med lite av den beigefärgade. Lite brun kajal innanför fransarna och mascara och sen iväg till jobbet.
Bilderna ser lite skumma ut eftersom jag försökte ta dem med en glödlampa som extraljus. Den översta är mest rättvisande och den sista är inte ens skarp. Det är så mörkt ute på morgnarna nu att jag undrar hur det ska gå med dagens make up. Vi får se om jag lyckas.

Kommentarer

Postat av: Idd
Publicerad 2007-09-20 17:23:52

Vilka fina ögon du har!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-20 17:33:11

Åh, tack!!

Postat av: Ansiktsburk
Publicerad 2007-09-20 19:15:30

Jag har bytt till "Philips Pro Graphica 950" lysrör på toaletten. Det är väl det närmsta man kommer något som ser ut som dagsljus till en hyffsad peng och man vet i det närmsta hur man ser ut när man kommer ut i verkligheten. *tipsar*

Postat av: Jacqueline
Publicerad 2007-09-20 20:02:18

Vilken härlig ögonfärg! :) Det är linser va? *hoppas* För jag vill också kunna få sånna fina ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-20 21:24:46

Ansiktsburk! Jag vet att jag borde byta, men det får vara till efter vi renoverar badrummet. Det största problemet är att det är svårt att fota.
Jaqueline! Jag är ledsen, men just på den bilden är det min egen ögonfärg, fast den ser misstänkt blå ut. Jag har märkt av samma fenomen när jag har andra, liknande skuggor. Titta till exempel på det inlägg som jag tror heter "blåaste blicken". Samma fenomen. Men det är nog lätt fixat med ett par blå linser om du vill ha samma färg.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-21 10:19:13

Samma här, jag får jätteblå ögon av den kombinationen! Nice!

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-09-22 19:36:08

Jättesnygg kontrast med den mjuka guldiga mejken mot de skarpt blå ögonen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela