Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Festligt med lösögonfransar från HM

Publicerad 2007-09-15 18:54:17 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Ikväll ska jag på fest hos min bäste vän. Det här är kvällens makeup.

Eyedust Chrome och Amazon från MUS, svart ögonskugga från Tigi, Grön kajalpenna från Tigi och lösögonfransar från HM samt lite glittereyeliner och svart kakeyeliner från MUS. Jag började med att lägga Chrome på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Därefter skuggade jag in den svarta, matta ögonskuggan i globlinjen och under ögat. Därefter duttade jag lite Amazon på det rörliga locket. Därefter fäste jag lösögonfransarna och målade med den gröna pennan innaför fransarna. Svart eyeliner längs skarven  för lösögonfransarna. En ganska tjock linje blev det idag. Och så mascara. Några glitterkorn under ögat duttade jag också dit, men de var kanske inte så kul.

Kommentarer

Postat av: Fina
Publicerad 2007-09-15 22:16:34

Har du gått make up artist utbildning? Adda mig på msn, [email protected] :) jag går make up stores utbildning!

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-09-15 22:17:40

Snygga lösögonfransar! De var ganska diskreta ändå...från HM? Måsta nog kolla där:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-16 01:36:36

Hej Fina! Nej, jag har inte gått någon utbildning. Jag är självlärd. Tyvärr är jag inte heller en MSN flicka. Har ingen aning om hur man addar någon...
Goddess! Vad kul att du gillade dem. Jag brukar köra med HM's fransar på jobbet ibland för de är, som du säger, diskreta. De här är Long, de som heter Medium är perfekta om man vill ha lösögonfransar som "inte syns". Jag gillar att de är så billiga och de håller helt okej.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-16 09:37:07

Så supersnyggt! Den här är också bland favoriterna, Chrome vill jag absolut införskaffa nu!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-16 11:11:45

Kanonsnyggt som vanligt! och du menar alltså att du inte gått någon utbildning? Lust att ta en trip till Norrköping nångång och lära upp mig? hihi...

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-16 11:39:21

Mycket grannt!
Vi har premiär på jobbet ikväll (med tillhörande fest) och då blir det lösfransar! Verkligen en kul grej som faktiskt gör en på bättre humör ifall man är lite hängig.
Tänkte köra på mörkgrönt,
MUS: eyedust goldglow, Khaki gold, forrest, svart eyeliner, och sen
Mist STHLMs glimmer: porsche star (grönbrunguld)
Lösfransar och massor med
Läppstift: dior diorifric 001.
Så ser jag ut ikväll!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-16 12:02:33

Ia! Gud vad snyggt det låter! Grönt och guld är en både tacksam och lcker kombination! Skulle gärna ha sett en bild på den make-upen! Du verkar vara en tjej som vet hur man håller i ögonskuggepenseln, i alla fall när man läser det du skriver. Roligt med en "själsfrände"! Det är det bästa med att ha bloggen, att man hör av andra som också älskar make up som konstform och uttrycksmedel.
Carolina, Norrköping är inte så långt från Stockholm!
Rocketqueen! Härligt om jag kan inspirera dig lite. Du inspirerar mig!

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-16 14:49:48

Min största hobby är ögonskuggor....
Och så att sy då såklart.
Ska köpa digikamera nu när lönen kommer. Det håller inte längre att inte kunna posta bilder på sminket.
Och blogga blir liksom inte så kul utan egna bilder.
Jätteskoj med nya "nörd"vänner!

Postat av: Frida
Publicerad 2007-09-19 12:20:42

Å Sminkan, jag fattar inte hur man får lösögonfransar att sitta fast? ;)

Postat av: Vix
Publicerad 2007-11-06 04:51:20

Hej och hå!
Hur i helskotta lyckas du få ögonfransarna att fästa med H&M's lim..? Jag har försökt med allt men inte lyckats. och ur gör du för att få ögonen så snygga? Hur lägger du mejken och vilka märken kör du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-06 08:58:32

Hej Vix!

Jag använder inte HM's lim, bara fransarna. Limmet köper jag separat från Smink och Perukamakaren. Men jag har naturligtvis testat även HM's lim. Det går ju om man verkligen vill, men det är knappast att rekomendera. Köp ett bra lim och du kan använda även billiga fransar.

Hur jag lägger makeupen och vilka märken jag använder står under bilden. Har du någon specifik fråga som jag inte skrivit ut? Du är välkommen att ställa alla frågor du vill och jag ska försöka svara så gott jag kan. :-)

Postat av: Vix
Publicerad 2007-11-06 15:27:50

Hej!
Nej, det var jag som missade vad du använder. Sorry. :)
Tänkte väl du måste använda ett anant lim än det från H&M, för det fäster inte om man så slår dit det med hammare, haha!

Jag undrar vad du tycker om märket Nouba? Och vilka märken du föredrar från Kicks.? (Handlar bara där därav frågan.)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-06 22:15:40

Hej igen Vix!

Nouba och jag har ett kluvet förhållande. Jag har en otroligt bra Nouvola i purpur. En cremeögonskugga alltså. Den är grym! Samma skugga i benvitt med guldglans är den sämsta cremeögonskugga jag någonsin provat. Jag gillar inte de fasta skuggorna så mycket för de har dåligt med pigment ofta. Jag har testat en palett och jag tror du hittar ett inlägg om den under kategorin "Sminkan testar". Mer produkter från Nouba har jag inte testat eftersom jag inte riktigt gillade de saker jag köpt.

Jag handlar sällan på Kicks, men märken jag vet de har som jag gillar är Lancome och från budgethyllan L'Oreal (mascara!) och Max Factor (foundation!). De flesta märken har några guldkorn!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela