Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shopping spree

Publicerad 2007-10-10 13:22:51 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Jag valde underbara mineralskuggan Shopping Spee från Everyday Minerals idag. Den och Wild Flower från samma märke. Jag började med att lägga Shopping Spree över hela ögonlocket med en torr pensel. För extra intensitet lade jag en också under ögat och på yttre halvan av ögonlocket med en fuktad pensel. Sen tog jag Wild Flower, en brunrosa skugga, och ade som highlighter. Shopping Spree är en underbar skugga, brunbeige med silverblå glans i när man rör på huvudet. Ni ser effekten på bilderna. Sååååå snygg!

Jag avslutade med en turkos kajalpenna innanför fransarna och lite flytande eyeliner längs övre fransraden. Mascara. Klar.

Läpparna målade jag med en lip crayon från Tigi i färgen Posh.


Jag gillade det här. Diskret men ändå lite speciellt.

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-10 14:06:35

Jättesnyggt:) Hur får du så bra kort på ögonen, tycker det är skitsvårt att ta så det blir bra. Kram

Postat av: Akrogirl
Publicerad 2007-10-10 14:08:04

Jättesnyggt! Ibland är less more! :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-10 15:56:16

De där läpparna är bara så snygga! Färgen är så himla intensiv!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-10 17:11:01

Kristina, jag vet inte hur jag gör. Jag håller kameran med båda händer och bränner av bilden på känn. Försöker få så bra naturligt ljus som möjligt, dessa är tagna när jag kom hem från jobbet vid ett. I badrummet får bilderna gärna lite gulstick. Annars tror jag det är kamerans förtjänst. Har en digital systemkamera, Panasonic DZ20.

Akrogirl, tack!

Rocketqueen, Tigi's läpprodukter rockar! Älskar deras crayons, har flera. Krämiga och mjuka och med bra färgintensitet. Håller länge på läpparna dessutom! Posh är lite kall, ceriseröd. jag gillar det! De andra jag har går mer i rött och brunrött. Ska försöka komma ihåg att visa bilder på dem med!

Postat av: Kim
Publicerad 2007-10-14 13:21:41

Den var fin :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela