Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila naglar

Publicerad 2007-10-13 14:56:02 i Naglar i lila,

Fick ju för inte så länge sen en present av en vän. Tre minilack från Isadora. Det gröna provade jag direkt. Idag valde jag ett av de båda lila lacken. ett klarlila med pyttesmå glitter ton i ton.
Lacket är täckande, det räcker med ett lager. Det torkade ganska fort dessutom, vilket jag gillar. Jag använder inte över- eller underlack eftersom jag inte har något hemma just nu. Var flera år sedan jag lackade naglarna regelbundet. Att jag börjat igen är på grund av all inspiration från www.pret-ty.se...
Helt nylackat och lite utanför naglarna också ser jag...

Sött, eller hur!

Glömde skriva att det heter Glitzy Purple. Isadora, som sagt.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-10-13 15:24:19

Riktigt snyggt! Lila är sådär tidigt 80-talsläckert!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-13 15:48:28

Ååh, gud så läckert. Riktigt snygg ton var det. Vad gör du ikväll? Jag funderar på om jag ska plugga kalkyler eller gå till en kompis på partaj...

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 17:16:29

Carolina, du har så rätt. 80-tals lila är rätt namn på det här lacket. Men det heter Glitzy Purple om man vill köpa sig en egen flaska.

RQ, tack! Jag vet inte om jag ska hasa över till kompisen och vara socal eller om jag istället ser på film och kollar in Pret-ty's forum. Kanske både och. Man kan ju titta in en snabbis och vara hemma jättetidigt och bara mysa framför TV/dator och klappa katt. Mest sugen på att vara hemma faktiskt.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-13 17:43:20

Låter härligt med mys hemma! Jag ska iväg en sväng, men får se hur länge det blir. Är inte längre samma partymänniska som förut, tycker bättre om att vara hemma eller ha någon sällskapsspelskväll för det mesta.

Har du testat löst glitter? Tror du man kan fästa med Mixing Liquid, eller något annat? Har inte provat men blev sugen på att införskaffa silverglitter.

Postat av: tova
Publicerad 2007-10-13 18:59:31

cool!

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 20:14:03

RQ! har massor av lösa glitter, både teatersminksglitter och MUS och Face glitter. Och HM-glitter med för den delen. Mixing Liquid är ett alternativ, men då kan du i princip lika gärna ta ansiktsvatten. Blend&Fix är ett annat alternativ, men vaselin är ju samma sak så köp inte tuben på MUS. Jag använder oftast en tub med pytteglitter i transparent gel som "fästmassa". Den är riktigt bra. Köpt på HM balnd barnsminket! Och ansiktskrämen Hydrafresh från L'oreal är ruggigt bra som glitterfästare den också, men den irriterar min hud jättemycket så jag har slutat med den. Kommer du ihåg makeupen Gala? Där hade jag löst glitter i koppar. Fästade med HM's glittergel på tub.

Towa! Tack!

Postat av: iiiiiiiiiiiizza'
Publicerad 2007-10-14 12:25:44

cool färg.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela