Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Silver och guld

Publicerad 2007-11-07 15:43:10 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

Nya favoriten  sminkväskan är ljuvliga gyllene Uppity! Snyggaste eyelinern från MAC!

Här ligger den vackert bredvid warm eyes paletten och glänser.

Nu när jag kom hem från jobbet och hade fått i mig några koppar kaffe beslöt jag leka lite i sminkväskan innan jag tar tag i livets väsentligheter. Måste ju testa fler vackra MAC pigment och Uppity såklart.
Jag valde att lägga en grund på ögonlocket av svarta cremehighlightern Felicia från Face. Jag lade också lite av den under ögat. Under brynbenet lade jag highlightern Dignity, också från Face. Sedan lade jag skuggan Twilight i svart över hela ögonlocket. Den är från Paula Dorf. Ovanpå den, mitt på det rörliga ögonlocket lade jag lite av MAC pigmentet Dark Soul. Det ger lite skimmer åt den svarta, matta skuggan. Därefter lade jag morgonens favorit Silver Fog på ögonbrynsbenet och allra högst upp under ögonbrynet lät jag lite av Make Up Stores eyedust 24carat glimma. Härliga metalliska färger! Därefter kom den fantastiska Uppity till användning! Jag lade en linje med eyelinerpensel längs övre fransarna med detta flytande guld! Jag kladdade på lite mascara och lite brynskugga och tog några bilder.  

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-11-07 16:03:36

sååå snyggt tjejen!!

Postat av: Mathilda
Publicerad 2007-11-07 16:52:56

Ja det här var verkligen en häftig sminkning, ska nog införskaffa mig "guldet"!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-11-07 16:55:49

Men oj så fint. Menar du att jag måste köpa den... också! Voine voine... Har redan cravings efter ett av pigmenten....

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-11-07 17:56:58

Jag får min Uppity på lördag. Längtar så, än mer nu när jag sett dina sminkningar med den

Postat av: Matilda
Publicerad 2007-11-07 18:04:27

Fint smink :) Undrar hur du gör med kameran så ditt smink syns så tydligt? tack på förhand :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-07 18:21:47

Tack Sanna! Kul att höra! Jag älskar ju dina sminkningar!

Mathilda! Tack! Ja, gör det! Guldet är grymt!

Annica! Klart du måste! Den är en favorit för mig nu!

Kajalpennan, förstår att du längtar! Och jag längtar efter att få se en EoTD från dig med den!

Matilda! Jag vet inte om jag gör något särskilt. Jag har en bra kamera. En Panasonic DZ20. Jag fotar i badrummet nu eftersom det tyvärr har blivit för mörkt för att stå i fönstret. Det var bätte, men det här funkar okej. Ingen blixt någonsin. Det sabbar färgerna.

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-07 18:37:18

Jättesnyggt! Det blir det lilla extra med Uppity. Den är riktigt läcker!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-07 18:45:07

Otroligt! Uppity är underbar! Och du sminkar ju lika snyggt som vanligt. Älskar kontrasten mellan det vita och det svarta, med guldet som extra touch! Har du provat några andra guldliners som är lika bra? Täcker Uppity bra efter första lagret?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-07 18:45:43

P.s. Kolla mailen för mer fjärilar!

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-11-07 18:47:45

Å så fint:) Tror du har fått in mig på EM nu, blev jättekär i foundationen och rougen så nu ska här beställas i slutet av månaden:)

Postat av: Pernilla
Publicerad 2007-11-07 19:29:05

Guuud så snyggt!
Helt klart min favorit sminkningar av ALLA du visat i bloggen!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-07 20:22:27

Mia! Visst är det så, den är verkligen grädden på moset!

Rocketqueen! Den täcker bra direkt. Det är bara ett lager. Och det är den bästa guldliner jag testat. Den är faktiskt helt enastående. Jag har använt en vanlig, liten eyelinerpensel men då blir strecket rätt brett. Jag tror jag ska testa med en rak, bred eyelinerpensel och se hur tunna linjer jag kan få till.

Kristina! Kul att du gillade EM! Jag ska försöka göra en liten "färgkarta" på de rouge jag har precis som jag gjorde på ögonskuggorna för bilderna på EM's hemsida är inte så bra om man vill kolla nyanserna.

Pernilla! Tack! Kul att du gillade den här. Jag gillar den också!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-11-07 20:58:32

Den här maken blev jag alldeles kär i: http://www.temptalia.com/tutorial-bold-jewel-toned-blue-green-and-teal-dramatic-eye#more-754
Du som har så många skuggor borde väl kunna knåpa ihop något liknande. Jag vill ha i julklapp (svägerskan..)

Postat av: L
Publicerad 2007-11-07 22:04:03

Hej!
Jag undrar om du själv köper dina ögonskuggor )& makeup i allmänhet) eller om du får en del gratis provexemplar och så? Jag funderar eftersom du har nya heeeela tiden & det måste ju kosta ganska mkt :)

Postat av: keke
Publicerad 2007-11-07 22:23:45

hej. jag undrar om du känner till någon webbutik där dom säljer brytsmycken (oftast hjärta i två halvor) med texten; jag älskar dig.
eller något liknande.
tacksam för svar :D (inte allt för dyrt)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-08 06:38:04

Kajalpennan! Ska göra ett försök vid tillfälle. Det blir nog inte samma effekt med mina disktraseblå ögon, men jag håller med om att det är snyggt så jag ska prova!

L, jag köper mitt smink själv. Jag har fått en Paula Dorf skugga av Lipglossbitch och mitt Tigismink är en gåva, men allt annat har jag köpt.

Keke, det enda silver och guld jag håller på med är, som du ser, av kosmetiskt slag. Jag vet ingenting om smycken eller smyckebutiker på nätet eller IRL. Ledsen, men du får fråga någon annan.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-08 10:44:57

Blev verkligen sugen på den fluidlinern. Hur mycket kostade den?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-08 16:59:53

Den kostar 170 kronor. Klart du ska ha den! Tänk vad den skulle göra för dina klarblå!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela