Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up med skuggor från Everyday Minerals

Publicerad 2007-05-31 09:18:38 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,

Dagens make up är självklart lagd med mina nya skuggor från Everyday Minerals.

Ögonskuggan Countryside är basen i makeupen. Den är applicerad över hela ögonlocket upp till globlinjen. Sedan har jag skuggat in den grålila Shopping Spree i globlinjen. Som highlighter har jag använt den skimrande beiga skuggan Sunset Voyage. Alla skuggorna har sedan blandats ihop med en stor rougeborste så inga skarpa linjer finns kvar. Därefter tog jag min svarta kak-eyeliner och målade en kraftig eyeliner som jag drog ut lite i en vinge. Under ögat drog jag ett kraftigt streck med en mjuk kajalpenna i mörkbrunt. Linjen drog jag ut så den mötte vingen från eyelinern och sedan en bit till. Pennlinjen gnuggade jag lite på med fingertoppen så att den blev mindre skarp. Mascara och ögonbrynsskugga avslutade makeupen.

Som svar på en fråga kan jag säga att jag öppnar mina burkar försiktigt, doppar min pensel i skuggan och slår av överflödet i locket. Man kan packa skuggan lite med fingertoppen om den hotar att välla över kanten när burken öppnas. Mineralskuggorna är precis lika enkla att jobba med som vilken eyedust som helst.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela