Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Läppstift i glada färger!

Publicerad 2007-03-25 12:58:12 i Swatchbibliotek övrigt,

Nu när våren är här känner jag för färg på alla sätt! När man promenerar i vårsolen under en klarblå himmel och ser gula och lila krokus lysa inne på tomterna och i parkerna blir man så glad! Läppstift gör en också glad! Jag brukar oftast lägga krutet på ögonen när jag sminkar mig, men kan i och för sig ibland ha starka färger på läppstiften ändå. Oftast blir det dock en mer dämpad nyans på läpparna. Nu när våren är här känner jag för rena röda och rosa läppar och kanske lite mindre svartsotat och lite mer pastell på ögonen. Mina favoriter bland läppstiften just nu är Tigis lip crayons med skruvhylsa. De heter "Pure pink" och "Pure red" och det är de verkligen. Färgerna är matta och täckande, sitter som berg och man kan både dricka vin och kyssas utan att behöva tänka på att retushera. Dessutom torkar de inte ut läpparna. Faktiskt en riktigt bra produkt!

Pure pink är en rent magentarosa färg med blå underton. Den perfekta vårfärgen!

Pure red är en rent röd färg som också har en blå underton. Perfekt för en klassisk retro-look á la Hollywood Movie Star från 40-talet och 50-talet. Båda läppstiften är fantastiskt bra på att få tänderna att se vita ut i och med att de har den blå undertonen.

Ett annat rött läppstift jag gärna rekomenderar är Maybellines Moisture Extreme Nr233, Burgundy. Ett mjukt, lent läppstift som luktar melon. Det glider på läpparna som ett balsam och det känns också vårdande och mjukt hela tiden. Hållbarheten är inte lika hög som i matta läppstift men det får man ju räkna med när man väljer ett vårdande stift. Det har en behaglig men inte överdriven glans och en djup brunröd ton som också är snygg i en retro-look. Det här stiftet hade jag ofta i höstas. Kanske är det lite rustikt inför våren, men jag vill ändå visa upp det. En favorit!

Läckert, eller hur? Jag älskar det!

Ett annat läppstift som fått lite renässans nu till våren är ett gammalt Lumene-stift, Crystal Night, nr 3. Det har en lilarosa ton med aningens skimmer och ger ett transparent intryck på läpparna. Ett fint stift när man bara vill ge läpparna en touch av färg i någon pastellig ton.

Frågan är dock om det finns kvar i handeln? Jag köpte mitt för några år sedan och jag är förvånad över dess fräshör. Det är fortfarande väldoftande och välsmakande. Doftar fruktigt som te på röda frukter och bär ungefär. Känns vårigt det med, att ha den doften precis under näsan!

Kommentarer

Postat av: karmen
Publicerad 2007-03-25 16:33:37

så fina läppar du har! :) d e inte många som passar i rött läppstift

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-14 18:31:10

Läckra färger! Ska nog köpa på mig Maybellines röda... Jag tycker att de allra, allra flesta passar i röda läppar, bara man hittar rätt nyans så!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-22 20:13:33

Är det den här du menar?
http://www.lookfantastic.com/cosmetics/lips/lipsticks/pink-shades/tigi-bedhead-lip-crayon-perfect-pink.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-22 20:59:49

RQ! Ja! Det är den!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-23 08:36:38

Jaa, tack! Nu ser jag dina svar!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-28 13:47:19

Åh, jag vill se en revival av Burgundy!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela