Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Everyday Minerals

Publicerad 2007-03-24 15:07:12 i ,

Jag har nyligen upptäckt mineralsmink och beställt ett par gånger från mitt nya favoritmärke, Everyday Minerals. Det är rena produkter utan bindemedel och konserveringsmedel. Allt är i pulverform, foundations, skuggor, blushers,concealers. Man applicerar foundation med en stor, tät borste, kabukiborsten. Resultatet blir snyggt och jämnt och kan gå från transparent till täckande beroende på hur många lager man lägger på varandra.


Det här är en bild av de första produkterna jag beställde. Foundation, ögonskuggor och några blushers. Jag beställde också det lilla gratiskit med prover man får. Fantastiskt bra om man vill testa produkterna före köp. Själv är jag alldeles för otålig för att orka vänta. på bilden ser man också en kabukiborste och några andra penslar. De är också billiga och håller en bra kvalitet.

Det nya paketet kom i veckan med flera olika blushers och foundations. Det var som julafton när jag packade upp alla sakerna.

En ny kabuki och foundation- och concealerpensel kom också i paketet. Jag älskar de nya blushers jag fick, de skimrar på ett ljuvligt sätt och ser väldigt bra ut på huden. De kan både se lätta och genomskinligt naturliga ut eller snabbt förstärkas i färgintensitet till riktigt starka 80-tals rouge! De matta rouge jag tidigare provat från EM har varit väldigt naturliga i färgen och snygga på, men lite mer svårapplicerade. De blir lättare flammiga. Men det är nog mest en fråga om teknik, man måste vara väldigt sparsam då alla produkter från EM innehåller väldigt mycket pigment.

Ögonskuggorna jag beställt finns i många färger, från vitt till svart och med eller utan skimmer. Mina favoriter är de matta Smokey och Morocco och de skimrande Comfy och Net Surfing. Smokey är en matt svart skugga som är utmärkt att använda som eyeliner med en lätt fuktad pensel. Morocco är vinröd, Comfy en skimrande kopparfärg och Net Surfing en vackert lila skugga med röda skimmerinslag.

Här ser man mitt öga, med Comfy som skugga och Net Surfing som eyeliner. Ögonskuggorna är lättarbetade och hållbara. Jag applicerar dem med en pensel som jag doppar i skuggan och sen slår av i burkens lock för att slippa "nedfall" när man lägger skuggan på huden. Jag försäkrar mig ytterligare från att få hela ansiktet målat med skuggan genom att lägga lite löspuder under ögat som jag borstar bort när ögonmakeupen är klar. Minsta smula på kinden ger annars mycket färg eftersom de har så mycket pigment.
10 ögonskuggor från EM kostar 18 dollar. Man får 2 gram i varje burk. jag måste säga att det är prisvärt!

Kommentarer

Postat av: sara
Publicerad 2007-11-24 21:38:46

den sista bilden, var verkligen en jätte snygg sminkning:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-24 21:58:03

Tack Sara!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela