Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Big Money och Creamy Butter

Publicerad 2007-12-09 12:08:35 i Sminkans EotD,

Dagens skuggor från MAD Minerals

Big Money         Sultry Blue      Blue Jay        Creamy Butter

Som bas för skuggorna använde jag Stila Shadow Pot i färgen Taupe. Därefter lade jag Big Money över hela ögonlocket upp över globlinjen. I globlinjen suddade jag sedan in Sultry blue för at få lite djup. Jag ville inte ha så hård kontrat mellan färgerna så jag lade Blue Jay över Sultry blue och upp mot näsroten. Som highlighter under yttre halvan av ögonbrynet använde jag Creamy Butter. Avslutningsvis lade jag en linje av Peacock gel-eyeliner längs övre fransarna och halva nedre fransraden och drog även ut den i en spets. Ovanpå den lade det av Sultry Blue som fanns kvar i penseln. Mascara.

Kommentarer

Postat av: KimJ
Publicerad 2007-12-09 12:16:09

Snyggt :D går du så sminkad alltid? till jobb och så? Kram

Postat av: jennifer
Publicerad 2007-12-09 12:44:53

shit vad snyggt!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2007-12-09 12:55:19

Snyggt som alltid! Jag gillar verkligen den annorlunda vinkeln du har lagt med en mörkare skugga upp mot näsroten istället för den klassiska 'vingen' utåt tinningen.

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-09 13:08:15

va snygga färger!!

Postat av: Storm
Publicerad 2007-12-09 13:09:12

WOW! Verkligen fint till dina blå ögon!
Håller med Jackie_Daniels, var det första jag la märke till, så snyggt.

Postat av: Aila
Publicerad 2007-12-09 14:22:35

Lovely;-)!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 14:35:06

Kim! Jag har smink när jag känner för det. Jag förstår inte riktigt frågan? Jag jobbar ju i veckorna och jag lägger ut dagens make up här, det är klart jag haft smink på jobbet då. Fast jag hade en vecka då jag inte hade smink på jobbet utan sminkade mig på kvällen. Men det är ju ett undantagsfall. Vad var det du ville veta?

Jennifer! TAck! Vad kul att du gillade det!

J_D! Ja, iland vill man ju variera sig lite, även om jag är förtjust i utdragna vingar. Tack för din kommentar! Kul att du gillade det!

Anonym! Tack! Jag gillade också färgerna!

Storm! Tack! Alltid kul om man lyckas få till det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 14:36:19

Aila! Tack!!

Postat av: Rebecka
Publicerad 2007-12-09 15:39:09

Åh vad jag vill att du sminkar mig! =D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-09 16:03:30

Jaa, jag gillar också den varianten! Men jag är ju också kanonförtjust i vingar.

Håller med Rebecka, tänk att bli sminkad av Sminkan! Vilken dröm!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-09 16:06:53

Tycker nog allt att du spelar i samma division som kompisen din. Åtminstone vad det gäller de vackra ögonmakerna här på bloggen

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-09 16:08:14

Du är inte svensklärare va? I så fall får jag verkligen skämmas för min kryptiska mening ovan. Förstår knappt själv vad jag menar *haha*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 16:30:16

Rebecka! Det är roligare att sminka sig själv än att bli sminkad av andra. Men vem vet, en dag kanske jag sminkar dig. Vilken rar kommentar! Tack för den!

Rocketqueen! Tack! Du behöver inte mig, du sminkar dig grymt snyggt på alldeles egen hand!

Kajalpennan. Är svensklärare. Något som jag helst inte talar om med tanke på hur snabbt och fel jag skriver här på bloggen. Din mening var helt begriplig dock. Inget att skämmas för. Och tack för komplimangen!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-12-09 17:58:01

Å vad vackert, Sminkan! och jag förstår dem fullständigt som drömmer om att få en mejk lagd av DIG! kramar!

Postat av: MaDeLiÑo
Publicerad 2007-12-09 18:16:05

KUL ATT NÅGON KAN DET SOM JAG ALDRIG LYCKAS MED..... =(

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-12-09 20:06:30

Jätteläckert! Du passar så bra i de grönblåa nyanserna tycker jag. Och väldigt snyggt du fick till övergången längs ögonfransraden från näsroten och utåt. Det gröna som övergick i blått. Lite svårt att förklara, men fint tyckte jag det var iaf :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 21:17:26

Glamqueen! Tack så mycket! Kram på dig med!

Madelino! Det är bara övning som gäller. Du fixar det lika bra som vem som helst, men man måste träna. Precis som med alla praktiska färdigheter.

Emelie! Tack! Jag förstår precis vad du menar! Kul att du såg det! Tusen tack!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-09 21:40:51

Va fan, vad var oddsen för det då!? Du kan inte byta till matte eller nått annat begripligt ämne, fysik kanske. Spnt som inte kan användas mot mig i en bloggkommentar ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-09 21:59:04

Kajalpennan! Inget vänds emot dig! Varje kommentar är från dig är en välkommen liten gåva! Och jag har aldrig sett några problem för dig att uttrycka dig. Som sagt, svensklärarskapet är nog mer något som kan vändas mot mig. Fasar för om mina elever hittar detta och alla de slarvfel som smyger sig in i varje inlägg...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2007-12-10 11:55:51

:p Var är dagens make förresten. Om jag efter så mycket om och men (kom på var Print ligger förresten) lyckas få upp en make och komma nästan i tid till jobbet så kan alla :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2007-12-10 15:52:49

Mycket snygg sminkning, du får verkligen till sådana härliga färgkombinationer, när man själv gör sådana så ser det ut som man fått en skaplig blåtira =)Och det är inspirerande att du orkar göra så vackra sminkningar vid den arla morgontimmen när många av oss andra troligen inte har så mycket inspiration... =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 16:12:41

Veronica! Tack för berömmet! Vad gullig du är! Kan säga att inspirationen inte direkt flödar idag, men oftast är det den enda guldkanten på mina morgnar. Är galet morgontrött...

Postat av: Sali
Publicerad 2007-12-11 15:01:44

Gud vilken häftig make-up! Grymt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 17:59:25

Sali! Tusen tack! Vad roligt att du gillar den!

Postat av: Märta
Publicerad 2007-12-13 13:25:17

Hej, jag har en fråga:
Vad kostar frakten om man vill beställa ögonskuggor från MAD? Och hur gör man, jag blir inte klok på deras hemsida, jag tycker att den är väldigt krånglig...

Älskar dina sminkningar, verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela