Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mjukt i malva

Publicerad 2007-04-17 18:36:38 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,

Dagens make up blev en mjukt malvafärgad historia. Inga tunga, mörka skuggor. Jag började med en mineralfoundation från Everyday Minerals, Fair Neutral i formulan Original Glo. Det är en lite ljusreflekterande formula som ger huden ett lätt skimmer. Förutom den använde jag också en blush från Everyday Minerals i färgen Plum Dust. Plum Dust är en matt, dammigt rosa blush med en lila underton. Det är väldigt snyggt, tycker jag.

Förutom foundation och blush hade jag naturligtvis ögonskuggor! Dagens ögonskuggor var en av Isadoras Gleaming Eyeshadows i färgen Icy Khaki som jag använde över det rörliga ögonlocket, en eyedust, Dream, i malvarosa som jag använde längs hela globlinjen, och slutligen en ljusrosa, pärlemoskimrande ögonskugga från Tigi, Cyberoptics, i färgen Pink. En eyeliner med liten vinge behövdes också. Jag valde Lancomes Artliner i silvergrått. Jag har den kvar sedan deras kollektion "Urban Eve", som faktiskt, i mitt tycke, är en av de snyggaste looker Lancome lanserat. Så här blev min look för dagen:

Läpparna fick färg av ett läppstift från Maybellines Watershine-serie, Berry Cream.
Dagens accessoar blev ett par billiga örhängen från H&M. Jag tycker dem är söta...

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-04-18 18:14:10

Hej, vart köpte du dina gröna linser? :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-04-18 19:01:34

På synfel.se. De heter Expression Colours eller något sådant. Månadslinser.

Postat av: Frida
Publicerad 2007-04-21 20:07:18

Tänkte bara säga att jag tyckte den här sminkningen blev jättefin, och jag har fått en massa tips och inspiration av att läsa i din blogg. :D

Postat av: Marika
Publicerad 2007-04-23 20:24:31

Guud du sminkar ju som en gud! :)
det skulle inte sitta helt fel om du kunde komma hem till mej och sminka mej nu när jag tar studenten om några veckor :),ha det super! Min mail är [email protected]


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela