Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Contrary Polish Bright Night

Publicerad 2012-09-24 05:25:00 i Naglar i blått,

Jag visade ju ett Contrary Polish igår, Firebrand, och nämnde då att jag ägde två lack från det här indiemärket. Det är ju blå måndag hos Mrs Data, hoppas jag, och jag tänkte hänga på det den här veckan också och visa just ett blått lack och då passar det väl bra med detta. 
En mörkblå, men inte för mörk, jelly med turkosblått skimmer. Det är väldigt fint för den genomlysliga jellybasen ger verkligen skimret förutsättningar att skimra. Jag kan inte komma på en direkt dupe till den i min samling, den känns unik trots att den inte borde vara det, men mina tankar går till bland annat Orly Royal Navy. Som ni ser är den här mycket, mycket mörkare men det är samma typ av skimmer och jellybas. Jag gillar båda lacken, måste jag säga. Färgmässigt kanske den ligger närmast Yoga-ta Get this Blue men den är ju inte en jelly. den här är snyggare måste jag säga. Den är verkligen snygg! 
Det känns som att den här färgen borde finnas hos de stora märkena men nej, jag kan inte komma på något. Kan ni? Det är dessutom lättlackat och torktiden är bra så jag kan inte säga något negativt om det. Det här är mer än väl värt pengarna även om det blir rätt dyrt. Om Firebrand var snyggt men inte gungade båten så hårt för mig så är det här en riktig vinnare! Jag lämnar er med lite bildspam. Har ni också blå måndag idag? Min är inte så blå egentligen för nu ska jag tillbaka till jobbet och jag måste säga att jag haft lite väl långtråkigt nu sista dagarna. Ska bli skönt att få göra något "riktigt" och komma hemifrån lite.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-24 06:26:36

Mycket snygg blå jelly!

Svar: Visst är den snygg! Jag är väldigt förtjust i den!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-24 07:04:03

Jäklar vad du publicerade tidigt! Tycker det här lacket är ganska fint. Finare än det du visade igår från samma märke, gillade inte den färgen... Tja, den är väl lite halvblå, går ju sällan i spinn över att det är måndag liksom. Skönt att du är arbetsför igen:)

Svar: Jag tidsinställde igår för jag var osäker på hur bra det skulle gå att stiga upp. Men jag var uppe 5.30. Så trött.... Det var jobbigt att jobba. Men skönt att vara på banan igen.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-24 11:44:22

Det känns verkligen som om jag borde komma på något som det här liknar, men jag gör det inte. Det kanske rent ut sagt är unikt på riktigt!

Grymt snyggt är det i alla fall. Håller med både dig och Emma om att det här vinner över det du visade igår.

Svar: Ja, jag kan inte komma på något så för mig är den det. Jag är helt överförtjust i den dessutom så det var ett bra köp! Jag gillar den också mer än den första jag visade.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-24 13:24:16

Fantastiskt snygg och jag tycker alltså detta om en jelly!

Svar: Ja, men inte vilket jelly som helst!
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-09-24 13:45:30

Fantastisk fin, dyp farge! :)

Svar: Ja, den är väldigt vacker!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-26 11:20:17

Väldigt fint lack! Jag tycker det är rätt likt Rescue Beauty Lounge Under the Stars, men det är nog inte en dupe.

Svar: Den har inte jag och minns inte hur den ser ut så jag har ingen åsikt där. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela