Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Boy-Girl Party

Publicerad 2012-03-25 12:26:00 i Naglar - glitter för layering,

Kommer ni ihåg min jelly sandwich med glitter och Nubar Grape? Här är glittret innan det fick det extra lagret med jellylack över sig. Jag tyckte det var helt okej så här, ett lager glitter över den lila basen. Lite för oroligt för mig vissa dagar men uthärdligt andra. 
Till skillnad från Mercury's Rainbow så får man en bättre spridning på glittren och det känns inte lika klumpigt. Glittren är magentafärgade, blå, röda och lila. Alla fall tror jag det finns lila också, jag är inte helt säker just nu och orkar inte hämta flaskan. Jag tror jag kan tycka det här är lite roligt någon gång ibland. Lynns lack måste man liksom vara på humör för och hitta rätt kombination till. De är lite av en chansning varje gång. Jag gillar dem men på ett lite kluvet sätt. Men jag har "glitter-OCD" som ni vet och även om jag gillar att experimentera med den här typen av glitterlack är det inte alltid jag kan bära dem även om jag kan tycka det är fint precis när jag är klar med manikyren. Det här tyckte jag var fint när jag precis målat på det men jag sabbade det ju i princip omedelbart med jellymackan och då åkte ju allt av...

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-25 13:29:41

Älskart! Men jag håller med, man måste vara på det humöret eller behövas piggas upp:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-25 14:31:04

Fint! Hon har väldigt speciella glitter!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-25 16:45:35

Jag gillar det här glittret, det ser glatt och roligt ut :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 19:36:42

Sanna! Ja, så är det. Det blir väldigt livligt annars.



MNPO! Ja, väldigt speciella.



Annie! Det gör det!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-25 20:18:19

Jag gillade det bättre som jelly macka, då var det som finast!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 21:13:52

Kitty! Jag tror jag gillar det mer så här. Ska prova det över något mörkare också.

Postat av: isabell
Publicerad 2012-03-27 20:13:30

Åh gud vad härligt, detta hamnar på villhamenkommeraldrigköpa listan direkt! En riktig skönhet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela