Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Care to Danse

Publicerad 2012-07-03 13:41:19 i Naglar i vitt, nude, beige,

Dagens naglar kommer här. Det är ännu ett av lacken från New York City Ballet kollektionen som OPI släppte i våras. Jag köpte ett miniset efter att ha sett lockande bilder, provade Don't Touch My Tutu och älskade det, var på vippen att köpa stora flaskor av ALLA lacken men lugnade mig. Provade My Pointe Exactly, hatade den och var beredd att dissa hela kollektionen. Nu är det dags för den av  av färgerna Nailtastic kallade spöklik, Care to Danse. Den ska vara ljuslila men jag ser den mer som ljusrosa på naglarna. Inte spöklik alls på mig utan mer en fräsch och ren "naturlig" färg.
Den är en jelly och den är lätt att jobba med och man kan få den att torka snabbt om man bygger den med tunna lager. Jag har fyra tunna lager här, fem på vissa naglar. Det gör mig inget när lacket inte kladdar ihop blir segt. Lacket är glossigt och härligt och ger en känsla av renhet som jag uppskattar. Jag är helt klart på väg mot att beställa fullstora flaskor igen nu, dessutom skulle jag vilja prova de andra färgerna som inte finns i minisetet. Vi får se hur jag gör med det. Jag ska försöka att lugna mig lite just nu alla fall för så himla ofta har jag inte nudelack eller jellylack och kombination av de båda borde innebära ännu längre intervall mellan lackningarna. 
Jag tycker alla fall det är tjusigt så jag är frestad att genast klicka hem den som fullstor. Vad tycker ni? Är den här kollektionen fantastisk i era ögon eller bara tråkig? Jag trodde inte jag skulle kunna bli så exalterad över neutrala färger och jelly faktiskt. Speciellt jelly har jag haft svårt för då jag hatar VNL för det så lätt ser skitigt ut. Här tyckte jag det fungerar bra och jag lider inte alls av att se mina nageltippar lysa igenom. 
Ni som inte tyckte om lacket kanske tycker om rosor? Ni kan i så fall beundra dessa två skönheter.
Madame Plantier.
Constance Spry.

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-03 14:25:12

Jag tycker det här är väldigt vackert nästan lika vackert som den sista rosa rosen. Den ser ut som min farmors gamla rosor som doftade helt underbart.

Svar: Jag tycker också det är väldigt vackert, vackert och vilsamt. Den sista rosen doftar definitivt helt underbart! Det är en av David Austins tidigaste hybrider.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-07-03 15:16:13

Tycker det ser riktigt fint ut på dig!

Svar: Jag tycker också det!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-03 15:34:44

Väldigt vackra rosor. Lacket är jag väl lite tveksam till. Visst, det är lite elegant och tjusigt sådär, men jag tycker nog att det är lite tråkigt...

Svar: Tur att jag klämde in rosorna då! :DFör mig är den här typen av lack en humörfråga. Rätt tillfälle och jag älskar det, fel tillfälle och det känns dödligt trist.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-03 16:15:36

Jag gillar och blir själv sugen på att lacka neutralt. Var sjuuukt länge sedan sist...

Svar: Visst är det skönt som omväxling med något "rent" och enkelt.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-03 17:16:50

Nix, jag fattar inte alls grejen med dessa lack. Men rosorna är vackra. Sen kan man ju inte alltid alltid behaga alla:)

Svar: Jag ska nog omvända dig med tiden! Var det inte något annat du inte gillade som jag tjatade om... jo, vänta, krämlack! Du ska se, om något år sitter du med en neutral jelly och tycker det är ganska fint!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-03 19:01:45

Jag tycker det är en fin fräsch färg
ser så ren ut
den skulle jag vilja ha.

Svar: Ja, den ser ren ut. Ren och snygg på ett prydligt och propert sätt.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-03 19:02:45

Den är tjusig! Vet inte om man behöver alla lacken egentligen, åtminstone inte i fullstorlek, för precis som du skriver - hur ofta är man egentligen sugen på kombon neutral färg+jelly?

Svar: Nej, inte så ofta. Men kanske oftare än en 3.5 ml flaska med lack som kräver 4 lager räcker. Man oroar sig ju för att det ska TA SLUT! *kramar flaskan hårt*
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-03 19:24:42

Jag tycker också att den ser ren och fräsch ut. Lite som man önskade att naglarna såg ut olackade.

Svar: Exakt!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-03 22:03:02

Jag brukar hata VNL men här ser det ganska fint och fräscht ut, nästan som en french... Fint, men inget jag suktar efter. :)

Svar: Jag förstår hur du menar. Jag skulle sagt samma sak för ett år sedan men jag har drabbats av någpn slags sjuka där nudelack och jelly plötsligt har blivit attraktivt. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-03 22:29:15

Håller med Emma P, what's the point med lacken? Finns så många fina färger som jag vill ha, inte dessa tråkiga, skira jellys.... no, no...

Svar: Men ibland är det så skönt att ha något helt annat... :D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-07-03 22:34:46

Jag tycker naglarna ser jättefräscha ut i detta lacket :) Skön omväxling mot det färgstarka.

Svar: Ja, det är en skön färg som omväxling och det känns bra med något som bryter av mot det vanliga.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-03 22:36:14

Jag drog hem hela kollektionen efter Scrangies första bilder. Inte ångrat. Som du säger ger dom super fräscht, cleant intryck och kvalitén på lacken är super. Ibland behöver man njuta av lugnet med dessa nude jellies :)

Svar: Ja, jag lutar åt att åtminstone köpa någon i stor flaska och det lär inte bli MPE... Den här eller DTMT tror jag men jag är nyfiken på de andra färgerna också.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-05 21:46:17

Jag tror du har exakt rätt hudton för det här lacket, för det ser verkligen fantastiskt fint ut på dig! Och jag gillar det här med neutralare naglar för tillfället... det kan inte så fel så länge det är tillräckligt neutralt (MPE är INTE inräknat där) och ger en ren och fräsch look.

Svar: Nej, det är sant, ser det rent och fräscht och "naturligt" ut så blir det också snyggt. Ibland kanske tråkigt men ändå snyggt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela