Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Models Own Beth's Blue

Publicerad 2011-01-08 09:36:00 i Naglar i blått,


Nummer två att prova från min beställning från Models Own. Det här var ett av de lack jag i första hand föll för när jag tittade på färgkartan. En ljuvlig ljusblå med en droppe lila i sig. Så vacker och poetisk färg! Jag älskar den! Jag vill ha påslakanset i den här färgen! Den ser så mjuk men ändå krispig ut!


Det är väldigt opakt, täcker med ett tjockare eller två tunnare lager. Problemet är att om man väljer två lager kan den dra med färg på andra varvet så man måste bygga på med ett tredje lager. Nackdelen med enlagersversionen är att det då tenderar att bubbla sig. Jag fick lite olika varianter här, en-lagers och flerlagers, men de torkade alla ungefär lika snabbt med Seche Vite.

Lacket i sig är ganska tjockt och trögt. Det var ganska lätt att måla vänsterhanden, jag behövde inte städa alls för man fick det dit det skulle, men när jag målade högerhanden var det svårare att få det på nageln utan att måla utanför eftersom penseln är väldigt stor. Det är ett minus tycker jag. Den tjocka formulan hjälpte mig alltså när jag målade vänsterhanden.

Det är en extremt vilsam och skön blå. Jag kom just på att jag hade en babyfilt i precis den här färgen som jag älskade när jag var liten. Tänk att man kan minnas sådant bara av att titta på naglarna! Den här färgen är alltså en sorts Madeleinekaka för mig och i mitt minne reser jag tillbaka till 70-talet och min blå filt som var lite luddig och mjuk med kantning av satinband i samma färg. Undrar hur gammal jag kan ha varit? Jag hade nog spjälsäng fortfarande och åkte vagn. Under 2 år? Jag har ju ingen koll på barn eftersom jag själv inte skaffat några. Måste nog fråga mamma om hon minns den där filten...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-08 10:22:43

Åhå, så du handlade alltså. Ja den är väl ganska fin antar jag, men Racing Green är snyggare:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-01-08 10:33:30

Älskar färgen!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-08 11:40:57

Verkligen en underbar blå! Hm, tror jag har något lack i den här färgen, eller åtminstone väldigt lik, men kan inte komma på vilket det är...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-01-08 12:16:14

Vilken härlig färg! Den ser ut att passa mycket bra som påslakan, men det första jag tänkte på när jag såg den var sköljmedel :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-08 12:23:51

åh vilken underbar blå! Håller med om påslakansetet! en så harmonisk färg!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-08 13:29:44

Jättevacker färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-08 14:18:34

Emma! grönt är ju grönt men det här är en väldigt fin blå!



Josephine! Jag med!



Nailtastic! Kankse det som din sambo kallade månkudden? Jag minns inte hur den såg ut exakt nu men det här är lite som en månkudde!



Annie! Ja, sköljmedel! Precis!



Sanna! Visst är den ljuvlig!



Maja! Otrolig!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-08 15:26:56

Påminner om Agent Lavender från ChG men jag kan vara helt fel ute. Färgen tilltalar inte mig.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-01-08 16:12:37

Jättesnyggt! Jag valde mellan den här och Baby Blue när jag beställde Models Own lack. Nästa gång får den här nog komma med :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-08 17:51:41

Sminkjante! Jag tänker mer på min gamla favorit Secret Peri-wink-le, http://sminkan.blogg.se/2008/october/china-glaze-secret-peri-wink-le.html

men det är ju samma kollektion så lite lik båda är det nog.



Nailbybellan! Ja, och jag vill ha Baby Blue nästa gång! :D

Postat av: Mona
Publicerad 2011-01-08 20:36:07

Oj jäklar, när jag kollade på närbilden längre upp väldigt snabbt trodde jag det var en sommarhimmel med vita moln för en sekund.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-08 22:46:15

Mona! Haha, ja, man kan ju drömma.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela