Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blått frankenlack Viviane

Publicerad 2011-09-10 17:11:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Igår plockade jag fram mina 20 små 5ml flaskor som jag precis fått hem från TKB Trading och satte igång med ett franken-projekt jag haft länge men som inte är klart än. Jag började redan i våras med en lite lagom magisk kollektion av frankade lack med holografiskt skimmer, Herne the Hunter och Air and Darkness har jag redan visat er. Jag har några andra i arkivet och nu har jag också tillverkat ett dussin nya. Viviane är en av de nya lacken och jag önskar verkligen jag hade lite spectraflair för det här projektet men det har jag inte. Istället använder jag några droppar av mina befintliga holo-lack, i detta är det MUS Greta. Jag är lite snål så det är inte jätteholo som syskonlacken jag visat tidigare, de "äldre" syskonen alltså. De jag gjorde igår har alla mindre holo men jag tycker det är ganska fint det med. Lite mer bling än ett vanligt skimmer men inte så det kastar regnbågar omkring sig. Med tiden kanske jag lägger till mer hololack i mina blandningar, vi får se, men just nu gillar jag alla fal Viviane precis som hon är.
Som ni ser vill hon gärna försöka göra en ublekt liten regnbåge, men pigmentet räcker inte till det. Det ger dock en känsla av att vara djupt under vatten, tycker jag, som om små luftbubblor klängde sig fast vid något som sänkts ner, om ni förstår vad jag menar. Eller som kolsyra i blått glas och med regnbågeskiftningar. Äsch, jag kan inte beskriva det...


Undrar ni hur jag gjorde? Jag blandade en tredjedel ofärgat lack med lika delar Calypso Blue från China Glaze, DS Magic från OPI och Greta från MUS. Möjligen kommer jag, som sagt, peta lite i det i framtiden men då finns risken att det blir väldigt likt Glitter Gal Marine Blue fast med en hel del lila skimmer från DS Magic. Det skimret fastnar dock inte på bild.
Egenskaperna blev fantastiska! Det är enkelt att applicera, bra pigmenterat och torkar på fem minuter, bokstavligen. Oerhört bra om man har bråttom alltså.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela