Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eget överlack grönt/guld

Publicerad 2011-11-03 09:44:00 i Naglar - duokromatiska,

Jag fortsätter min lilla serie med lack jag frnakat fram själv. Här är det ett överlack med färgskiftande pigment, grönt till guld växlar det mellan. Eftersom jag inte år till växlingen på ett bra sätt i färgade lack har jag gjort överlack med mina pigment och de funkar bättre, som ni kanske kan se. Det är inte perfekta bilder för duokroma är allti svåra och det här är dessutom rätt gnistrigt vilket gör kameran än mer förvirrad. Ovanpå en manikyr med IsaDora Beetle Green har jag alltså lagt ett lager av mitt överlack gjort med grön/guld färgskiftande pigment. Som ni ser är det ganska glittrigt och skiftar mellan, ja, grönt och guld. Det är ganska fint faktiskt. Jag är nöjd med mina överlack med de här pigmenten för de kan piffa upp vilken manikyr som helst och det jag gillar allra mest är mitt överlack i rött/grönt. Där kommer skiftningen fram på ett fantastiskt sätt men alla tre är fina. :D

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-03 14:09:51

Det ser riktigt läckert ut!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-03 15:54:37

Annie! Jag gillar det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-03 17:28:49

Det blev ju kanonfint! Vad har du hällt i?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-03 22:51:45

Kerstin! Ett Color Morphing Pigment.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:30:07

Just ja, jag måste ta tag i det där med att köpa pigment... Vill ju också ha så här fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:10:00

Chaosophia! Ja, det är lite kul att göra överlack av dem, det är det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela