Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rödglittrig med Nubar och Lippmann

Publicerad 2011-06-18 14:00:00 i Naglar i rött,


Arkivdags igen! Jag har mixat ihop två snygga lack här, dels Fire Sparkle från Nubar och så Ruby Red Slippers från Lippmann. Båda är röda glitterlack. Fire Sparkle rött glitter och Ruby Red Slippers oregelbundna glitter i svart bas. Fire Sparkle är bas här och så ligger det ett tunt lager Ruby Red Slippers över.


Jag tycker det blir en fin kombination eftersom den blir rödare än om man bara använder Ruby Slippers och Ruby Slippers kräver flera lager för att bli täckande dessutom. Nu har jag bara ett lager Fire Sparkle och så tunt, tunt med Ruby Slippers över. Lättare att ta bort blir det också! ;D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-18 17:12:39

Fasen vad snyggt! Blev ett helt annat djup tack vare den svarta basen RRS! Såna naglar vill jag ha NUNUNUNU!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-18 17:34:23

å väldigt snyggt, verkligen en bra kombination!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-18 20:52:06

Chaosophia! JA, den är superläcker!! Älskar RRS!



Cactus! JA, det är alltid lyckat med rött glitter!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-18 22:45:00

Så jäkla tokfint, jag måste ha lacken, har spanat in glitterlacken fr Lippmann ett bra tag nu, men har tyckt att de är för dyra. Men rackarns, jag måste ha de i min samling! :o)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-06-18 22:54:39

O vad vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-19 07:32:00

Katrin! Ja, den här gillar jag! Jag har fler men dem är inte alls lika bra eller fina. de går att köpa från Beauty Bridge, men det visste du kanske redan?



Annie! Ja, jag älskar rött glitter!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-19 20:46:02

Tack för tipset ang Beauty Bridge, det kände jag inte till sedan tidigare :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-19 21:14:45

Katrin! Jag köpte mina Lippmann från dem. Det funkade bra så jag tipsar gärna om dem. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela