Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Namnlösa prismatiska flakes från FACE

Publicerad 2011-06-12 07:53:59 i Naglar - glitter för layering,


Det här är ett lite annorlunda lack från Face. Tyvärr har det, precis som flera andra av de flaskor jag köpte, inte någon etikett med namn eller nummer. Dåligt Face, sånt vill vi lacknördar faktiskt veta... Alla fall, det är ett accentlack som består av små skävor av prismatiskt glitter, jag tror alla fall det är prismatiskt men jag är ingen hejare på att särskilja olika sorters glitter. Skärvorna ser genomskinliga ut men fångar ljuset och reflekterar olika färger beroende på vinkel.


På nageln (här över Sinful Colors Miami Heat) ger det en närmast mosaikartad effekt. Eller ett intryck av att man har isskärvor på naglarna. Alla fall är det coolt! Jag har inget annat glitter som ser ut som detta! Nackdelen är att om en skärva hamnar på sniskan sticker den gärna upp och bli en liten pigg, vilket i och för sig kan hända med vanliga flakelack eller glitterlack med större partiklar också. Jag gillar det här! Vare sig jag tänker på mosaik, krossat glas eller is och snö så är det läckert! Vad tycker ni? Lite annorlunda,va? Eller har ni sett liknande lack?

Jag behövde verkligen en manikyr av iskristaller för jag har bränt mig i solen något så förbannat. Pannan, näsan, läpparna, bröstet... Jag hatar att vara funktionär på friluftsdagar för inte ens spf 30 (som var det enda jag hade hemma) kan rädda min supersolkänsliga hud från att bli bränd när man står i brännande sol i sju timmar utan att kunna flytta sig eller ens vända sig åt andra hållet... Nu hoppas jag på regn, eller åtminstone mulet, tills jag läkt lite.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-06-12 10:03:26

Hade samma problem i London, var ute i nästan 9 timmar och det slutade med att jag hade bränt pannan, näsan och bröstet.. :/ Så jobbigt när inte ens hög spf kan råda bot på min hud.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-06-12 11:16:03

Snyggt lack! Usch för att bränna i solen. Bland det värsta jag vet!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2011-06-12 11:46:21

Jättesnyggt tycker jag

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-12 12:00:49

Jag har inget i min samling som kommer ens i närheten av det här lacket! Skitcoolt! Synd på prislappen bara, men för det här är jag nog villig att lägga ut den summan just för att det är väldigt speciellt! Synd bara att det inte finns något FACE i närheten förstås...



Vaknade av åska och regn, så jag hoppas att det är något liknande nere hos dig också så huden får vila!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-12 12:47:19

Ajdå, inte roligt alls att bränna sig! Jag håller också tummarna för att vi får lite regn, vill inte att alla gräsmattor ska börja gulna.



Lacket var hur coolt som helst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 13:43:17

Supersnyggt. Men för dyrt såklart. Stackars dig som är bränd...

Postat av: Anna
Publicerad 2011-06-12 14:57:47

Jag har också det där lacket! Jag är normalt ingen glitterlackare, men jag köpte det här iallafall och jag gillar det! Häftigt med de oregelbundna stora glitterskärvorna och det passar på nästan vilket lack som helst!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-06-12 15:30:05

Verkligen tjusigt, har aldrig sett något liknande tidigare!

Stackars dig som har bränt dig, det är aldrig kul. Jag klarar inte ens 30 min med spf 50 numera, det blir soleksem direkt. Hur kan min jäkla allergi bli VÄRRE för varje år? Det är kopplat till kronisk nässelfeber och de mediciner jag tar, men i år har det gått för långt. Jag gillar att få lite färg i ansiktet åtminstone, men det är meningslöst att försöka. Jag tål inte ens värmen så jag vet inte om jag vill ha ännu en varm, solig sommar... Men jag hatar ju vinter, snö och kyla... Varför kan man aldrig få vara nöjd?!

Postat av: Ika
Publicerad 2011-06-12 17:18:18

Skitsnyggt lack! Color Club har ett liknande som kom med Untamed Luxury kollektionen i fjol, Covered in diamonds heter det. Har inte köpt det, men emellanåt känner jag mej lite sugen på det.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-12 17:23:45

Jag har Color Club's Covered in Diamonds och tycker det ser precis likadant ut :)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-12 17:25:52

Oh fy för bränna sig, jag vet hur det är. Själv kör jag på spf50 nu, det enda som funkar. Hoppas brännan går ner snart!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-06-12 17:28:37

Intressant effekt, måste nog funderas på. Solbränna är inget kul alls :( sitter själv med soleksem efter en oplanerad långpromenad igår. Ett litet tips är annars ACO:s kräm med SPF 50+, den fick mig att klara Italiensemestern närmast oskadd.

Postat av: Åsa-li
Publicerad 2011-06-12 17:54:40

Jätte tråkigt att du bränt dig. Du måste skaffa dig en solhatt. Det har jag gjort. Den skuggar ner över axlarna. Isflake lack passar mycket bra tycker jag nu när du är bränd. Kanske även vitt under isflaken för att kyla ner dig:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-12 18:02:30

Coolt- ser precis ut som glasskärvor. Skulle du prova det över ett vitt lack skulle det säkert se ut som frost.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-12 20:14:45

Honi! Det är så trist att man inte ska kunna vara ute utan total sun block.



Åsa! Ja, samma här...



Shamrock! Jag gillade det!



Chaosophia! Colr Club, som många redan konstaterat. Bara jag som inte tänkte på det för jag köpte aldrig det lacket...



Nailtastic! Inget regn hos mig...



Emma! Ja, Men det verkar som att Face i princip gör samma lack som Color Club...



Anna! Ja, jag gillade verkligen effekten!



Linda! Jag brukar ha spf 50 för barn men den låg på landet. trodde det här skulle räcka. Ha! Inte i närheten...

Väldigt solkänslig hud är ett gissel.



Ika! Ja, du har ju helt rätt! Det innebär att alla mina lack från Face hade kunnat ersättas med Color Club... Skit. :D



Nailspotting! Helt sant... Men jag har ju inte den. Fast det hade ju blivit billigare.

Spf 50 är vad jag brukar ha, den för barn. Men den åkte med till landet senast jag var där och så glömde jag den. Nu har jag bara spf 30 här och tänkte att jag skulle klara mig. Dumsnålt av mig.



Vikab! Det är en sån jag brukar ha. Men som jag sa ovan, den är på landet. Tänkte att den jag hade hemma skulle kunna räcka. Tji fick jag.



Åsa-Li! solhatt hade varit lysande! Vitt under kan bli nästa grej jag testar!



Veronica! Ja, jag måste prova det!



Postat av: Nicole
Publicerad 2011-06-13 09:37:51

This is

SO cool!

Postat av: ewe
Publicerad 2011-06-13 09:54:59

Riktigt snyggt lack faktiskt! Bättre än glitterlacken. Såg dock tråkigt ut i flaskan, men en kul överaskning på naglarna!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-13 18:01:59

Nicole! I really liked the effect!



Ewe! Ja, det blev verkligen en häftig effekt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela