Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldig och lila födelsedagssminkning

Publicerad 2011-07-14 20:02:19 i Emmas FOTD 2011,

Hej på er alla läsare. Som ni kanske läste igår så fyller Sminkan år idag. Grattis till henne! Man kan ju tro att hon skulle önska sig nagellack, men icke, inlägg är vad hon vill ha. Tre stycken har jag lovat henne och idag kommer det första. Nu låter det ju som om jag tycker det är skittrist att blogga och att Sminkan tvingar mig. Så är det alls inte, jag tycker att det är jätteroligt, men jag är lite lat och kan således behöva lite uppmuntran för att komma mig för. Särskilt som mitt jobbsmink är ganska trist och jag inte får bära nagellack på jobbet. En födelsedag är dock en händelse som kräver smink, så jag har gjort en födelsedagssminkning till Sminkan i lila och guld och med strass, hon har själv bestämt färgerna och strassen...

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Foundation i Sunshine

Concealer: Stila Perfecting Concealer i Shade B

Puder: Bare Minerals Hydrating Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eyeshadow Love That Beige!

Ögonskuggor: Lars Wallin Sharon, Fyrinnae Shrouded In Gold och Makeupcosmetics Desert

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: MAC High Tea


På en bas av Love That Beige applicerade jag Sharon över hela ögonlocket, ungefär upp till globlinjen. Sen applicerade jag Shrouded In Gold från globlinjen och uppåt med en fluffig creaseborste, närmare bestämt Real Techniques Deluxe Crease Brush. Guldet intensifierades och värmdes upp lite i globlinjen med Desert och så blendade jag och highlightade med Big, Mean, Yellow Dog. Sen målade jag eyeliner, mascara och kajal, ja just ja, jag hade Sharon under ögat med. Sen limmade jag dit fransar, målade rouge och arrangerade strasstenarna. Slutligen målade jag även munnen med en ljust läppstift. Jag ska inte säga så mycket mer, bara två saker, tre kanske. 1. Köp inte Stila Perfecting Concealer, den är askass, den creasar så ni fattar inte, fattar inte varför jag tog fram den. Ingenting är perfekt med den! 2. Sharon är en av de finaste lila jag vet, men jag blir alltid knallrosa av den, troligtvis tål jag den inte riktigt. Jag känner inget obehag men blir som sagt rosa. Väldigt rosa, ser ut som om jag har rosa ögonskugga typ... Bara som information om någonm känner sig sugen. 3. Jag har endast använt penslar från Real Techniques här, tänkte det kunde vara kul kuriosa. Jag smutsade ner alldeles extra många borstar för att få testa alla. De fungerade finfint, recension kommer framöver men jag vill hinna testa dem i alla fall en månad först.

 

Så nu ska jg inte pladdra mer utan gosa med min sambo. Jag önskar er alla en skön kväll och till dig kära Sminkan, ett stort grattis på födelsedagen! Hoppas att din dag har varit förträfflig och tonfisken, svärdfisken och scampin delikat!

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-07-14 20:17:49

Jättefint, strassen piffar verkligen upp sminkningen! Och grattis till Sminkan! :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-14 20:27:31

Så oerhört fint!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-07-14 20:35:14

Grattis på födelsedagen till Sminkan occh hoppas hon har/haft en kanondag :)



Och grymt snygga smikningar!

Postat av: marybeth
Publicerad 2011-07-14 21:05:31

Fina fina du! Underbar sminkning!



Grattis Sminkan! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2011-07-14 21:07:55

Grattis allas vår Sminkan! Skön födelsedag önskar jag dig!



Underbar sminkning, Emma!

Postat av: CC
Publicerad 2011-07-14 21:56:43

Stort Grattis till dig Sminkan!!

guld o lila är aldrig fel, snyggt!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-07-14 22:10:24

Gratulerar Sminkan, förstås! Och grattis även till dig för den jättesnygga ögonmakeupen! Känns absolut som en "skriv-ut-och-spara". Jag köpte på mig Love that beige härom veckan och är grymt imponerad av hur bra den är som bas.

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-07-14 22:13:56

Superläckert! Stort grattis till kära Sminkan!

Postat av: Erik
Publicerad 2011-07-14 23:41:09

Grattis på födelsedagen Basisten!

Emma säger att jag bara får vara snäll så lika bra jag slutar här.

Postat av: ewe
Publicerad 2011-07-15 08:20:26

Fina färger Emma! Gillar att du även hade färg på den undre fransraden som kajal. :)

Grattis Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-15 10:29:26

Óerhört vackert, Emma! tusen tack för den födelsedagssminkningen Och tack alla som gratulerat!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-15 14:00:30

Kanonfint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-15 14:45:01

Underbart!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-16 09:16:20

Jättefint! Guld och lila är en kombination som jag aldrig kommer ledsna på!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-16 12:22:50

Maja: Tack så mycket!



Nailtastic: Tack:)



nailspotting: TaKl, vad roligt att höra!



Marybeth: Tack snälla, vad glad jag blir!



Marina: Tack så mycket!



CC: Tack! Nej det är en fin kombination...



Vikab: Åh tack, vad roligt att du tycker det! Japp Love That Beige är grym, som glittrigt klister fast ändå bra att blenda på...



Ninni: Tack så mycket:)



Erik: Ja det är bra söt, du ska vara snäll...



ewe: Tack så mycket! Ja färg under ögat är fint tycker jag och kul med variation...



Sminkan: Varsågod, och tack:D



Kerstin: Tack!



Sminkjante: Tack så mycket:)



Chaosophia: Tack! Ja guld och lila är fint ihop!

Postat av: June
Publicerad 2011-07-17 20:26:52

Grym kombination och du är så duktig! Vad kul det kan bli när man väl kommer sig för :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-19 21:49:57

June: Åh tack, vad roligt att höra! Ja, man borde anstränga sig lite oftare faktiskt, när man väl kommer till skott är det ju himla roligt:) Gäller mig i alla fall, du är ofta ambitiös med sminket tycker jag...

Postat av: Shayan & Lollo
Publicerad 2011-07-20 20:51:23

Super snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-22 20:45:38

Shayan & Lollo: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela