Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Gem

Publicerad 2010-02-07 21:57:20 i Naglar - holografiska lack,


Dags för ännu ett bildspam och ännu ett av lacken från Nubars Prism-kollektion. Gem heter den här juvelen.

Ett lite spännande lack är det eftersom färgen verkar skifta med ljuset. Det är silverbeige, rosabeige, lilabeige och guldbeige. Hela tiden beror färgen på ljus och vinkel. Det är alltid vackert så jag rekomenderar det varmt!

Det är en grundfärg som kan kallas diskret men glittret är allt annat än diskret! Det gnistrar och glimmar som om man krossat diamanter och dammat på naglarna av stoftet efter dem. Helt underbart!

Tre lager lack krävs för full täckning men med Nubars snabbtorkande topplack spelar det ingen roll med det extra lagret. Lacket torkar snabbt ändå. Dessutom blir det slätt och fint efter överlacket. utan överlack kan man känna att det är aningens knottrigt eller strävt om man gnuggar på det.

Vackert alltså. Alldeles underbart! Bilderna här ovan och direkt nedan är alla tagna på balkongen med lite olika ljusförhållanden. Dock inte solljus. Ni ser hur olika det blir beroende på ljus och vinkel.

Här nedan en serie bilder tagna i lampljus. Då plockas de mer gyllene tonerna fram och lacket får ytterligare en annan karaktär. Det blir dock inga holo-regnbågar i det utan det stannar vid galet multiglitter. Och det räcker så bra så!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-07 22:28:59

Det ser vackert och speciellt ut tycker jag! Och du har rätt, de torkar väldigt snabbt så det där extralagret spelar knappt nån roll. Kommer dock avstå från fler lack från kollektionen, jag vill ha regnbåge i mina hololack och dessutom vill jag att de ska vara lätta att ta bort så att jag slipper glittereffekten... Treasure är jag lite sugen på dock, det såg ut att vara en fullständigt underbar lila!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-02-08 00:44:30

Ååh! Vill ha!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-08 09:38:02

Ser härligt ut. Tror jag måste ha alla lack i denna kollektionen. Är det så att de är svåra att ta bort, precis som glitterlack alltid är? Synd att dom saknar den där riktiga regnbågseffekten men glittret ser som tur är underbart ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-08 10:47:24

Adrasteiah! Ja! Klart du ska ha!



Pamsan! Hahaha, kankse inte alla? Det är ju tusen spänn... Nej,men tre eller fyra behöver du nog. Jag bestämmer att du ska ha Prize, Treasure, absolute och antingen Gem eller Jewel. :D

Postat av: bella
Publicerad 2010-02-08 19:23:54

Spännande färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-08 20:31:39

Bella! Visst är den fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela