Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans program - tema planeterna

Publicerad 2009-03-22 22:14:15 i ,

Jag har ju alltid varit fascinerad av det magiska i världen. Kanske därför fantastikan på biblioteket lockar så mycket...
Hur som helst, våra planeter har ju en stor betydelse både inom magin, astrologin och mytologin. Vad bättre än en vecka med planeternas färger som inspiration!

Min vecka kommer vara som följer:

Måndag - Månen - silver
Tisdag - Merkurius - gult
Onsdag - Jupiter- blå
Torsdag - Mars - röd
Fredag - Venus -  grön
Lördag - Saturnus - violett
Söndag - Solen - orange

Det finns naturligtvis en hel mängd fantastiska associationer man kan göra här, och vill ni vara med och leka är ni hjärtligt välkomna. Vi har precis trätt in i Aries, Väduren, ett eldtecken styrt av planeten Mars. Det firar vi på torsdag. Mina planeter, som styr mig allra mest, är Månen och Saturnus. De är särskilt viktiga för mig.
Ska man utöva magi kan detta kanske ge vägledning i klädvalet beroende på veckodag. Vissa amuletter ska bäras vissa veckodagar över ett klädesplagg i en viss färg till exempel. Nå, låt oss lämna detta ämne för nu. Hoppas det blir en alldeles magisk vecka!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-22 23:05:47

Det låter som om det kan bli en riktigt spännande vecka! Jag ser fram emot att se vad du hittar på!

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-23 01:31:29

Låter spännande! Ska alla som vill vara med eller är det bara du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-23 06:14:45

Emma! Så spännande bir det kanske inte... Men lite magi i vardagen är aldrig fel!



CC! Klart alla får vara med! :D

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-03-23 15:59:29

Åh jag vill jätte gärna vara med! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-23 16:29:09

Caroline! Varsågod att vara med! Bara roligt!

Postat av: Saintbella
Publicerad 2009-03-23 17:40:39

Ooh, vad kul! Jag kommer kanske inte vara med alla dagar, men några i alla fall =)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-23 18:00:14

Oooh, ballt tema!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-23 21:39:18

Kul! Jag hann inte med idag, men hakar på imorgon!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela