Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Strömvirvel

Publicerad 2009-01-02 19:36:14 i NailArt,


Jag lade ju idag upp bilder på vackra Butter London Thames. Var tvungen att publicera en repris på den precis nu då det av någon anledning inte fungerade att kommentera eller klicka upp bilder. Vad är det för problem med blogg.se? Hela tiden dessa knepigheter... Hur som helst, detta vackra lack har blivit dekorerat också. Virvelstämplar. Kanske mer av brokadtygskänsla än virvlar egentligen, men det är ingetdera. Det är alltså en konadstämpel med ett slingmönster som jag verkligen gillar. Mina båda storfavoriter är just den här slingan och den slingan jag hade på nyår.  Båda är fantastiskt fina, tycker jag.


Här är det Butter Londons havsblågröna lack Thames som bas och det pistagegröna metalliclacket från China Glaze Romantique-kollektion som mönsterlack. De är ypperliga att stämpla med, men man får vara toksnabb om de inte ska torka innan man hinner lyfta dem från brickan.

Som ni ser har jag fått skarva lite då mönstret är för kort för mina naglar, trots att jag klippt ner dem några millimeter. Jag förstår inte varför Konad envisas att göra stämplarna så korta?
Bilderna här ovan är tagna direkt manikyren blev klar, under lysrör, de nedan är tagna dagen efter i dagsljus i fönstret.

Inte så tokigt va? Jag är faktiskt bara mer och mer nöjd med både färgerna och formen, för att inte tala om skarvarna! Man retar sig inte så farligt på dem utan de flesta ser helt okej ut! JAg skarvade nere vid nagelroten istället för på tippen den här gången, och det verkar funka med det här mönstret.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-03 11:47:51

Okej, nu ska det funka att kommentera här med. Vi håller tummarna!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-03 12:43:11

Åh vilka härliga virvlar! Jätte fint! Jag ska passa på att fråga i detta inlägg då det handlar lite om Konadstämpling. Jag läste på en sida att man ska undvika att stämpla med vissa lack men jag har inte läst anledningen. Vet du om det stämmer att man inte kan använda vilket lack som helst?

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-01-03 14:48:37

Jättesnyggt! Undra om inte det här är min favorit av alla konadgrejor du gjort. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-03 15:12:23

Alexyndra! Lacket måste ha en viss viskositet om man ska stämpla med det. Men det finns "vanliga" lack som går utmärkt att stämpla med. Det man ska tänka på är att lacket ska vara täckande direkt. Man kan ju testa sig fram och se vilka som funkar i den egna samlingen.



Karusell! Tack! Det är definitivt min nya favorit!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-03 16:02:55

Ah okej, då förstår jag. Tack för hjälpen! :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-03 18:58:21

Iih så snyggt! Jag suktar..

Postat av: RM
Publicerad 2009-01-03 21:54:45

Härlig färg! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-03 22:38:32

OMG!! tjusigaste på länge wow!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-04 10:22:31

Chaosophia! :D



RM! Tack!



Linda! Hehe! Tycker jag med!

Postat av: Ida
Publicerad 2009-01-04 22:44:20

Snyggt! det blev ett så fint flow i mönstret eller hur man nu ska säga. det ser inte alls stämplat ut, jag tycker det ser ut att vara målat med mjuka rörelser. och färgkombon är ju klockren

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-05 09:48:31

Ida! Jag gillade också det här. Det blev väldigt bra!

Postat av: tessan
Publicerad 2009-01-05 15:22:48

Så himmla vackert :D å snyggt ;)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-07 01:12:21

Whoa... Skitsnyggt och väldigt coolt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela