Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

20 nagellacks favoriter

Publicerad 2009-12-19 20:23:03 i Allmänt,

Här kommer en utmaning, min vänner. Kan du plocka ut dina 20 storfavoriter ur din nagellackshög? Okej, det är ju något som faktiskt ändras lite dag för dag beroende på humör men jag gjorde en liten inventering idag och bestämde att idag, 19/12 2009, är det dessa tjugo som jag känner mest för. Fast egentligen kunde jag gjort listan helgrön. Har väldigt många gröna favoriter. ;D

Hela setet med franska manikyrlack från China Glaze är en favorit för mig. Köpte mitt, som heter afterglow, från Nail Mail, och jag älskar de lacken! Helt perfekta!

OPI Black Cherry Chutney. Det ultimata vamplacket. Älskar!

Vackra gamla L'Oreal BlackEmerald är fantastiskt fint. Vägde mellan detta och Racing Green från Barry M. En annan dag kanske Racing Green hade vunnit... :D

China Glaze Cowgirl Up. En glad färg!

OPI DS Glamour. En av mina vackraste blå. Kärlek!

Misa Earthward har varit en favorit sedan jag bar det första gången.

China Glaze Emerald Sparkle. Det är grönt och det glittrar. Behöver ingen mer förklaring än så.

Cover Girl Denim är en speciell blå nyans. Lite Gunmetal och lite skiffer. Vackert!

Nubar Greener. Ett av de där ultimata gröna lacken. Så vackert!

Zoya Ki. Valde mellan detta och Peacock Feathers från Nubar. Båda är vackra men idag vann Ki.

OPI Kinky in Helsinkki. Ah! Bara namnet gör det förtrollande men färgen är också fantastisk. 80-talsrosa!

Sally Hansen Lacquer&Shine Lustrous är det blankaste svarta lack jag någnsin sett. Det slår Liquid Leather från China Glaze till och med.

Sally Hansen Magical Amethyst. Magi!

OPI Man of la Mancha. Det är inte klädsamt på mig men det är så skiftande och annorlunda att det ändå har en plats på listan.

Essie Mesmerize. Ultimat krämformula och underbart flaggblå!

Sally Hansen Pink Rose Diamond fick jag av Glamqueen. Det är nog mitt allra mest blingiga holo-lack! Älskar det!

OPI pretty at the Premiere. En klassiker. Man måste erkänna att detta nog är det ultimata röda skimmerlacket!

Precision Rebel Yell in You. Snyggare än Lubu Heels. Wow!

Zoya Trixie är fortfarande favoriten bland silverlacken.

Zoya Casey blir sista lacket ut. Black Cherry Chutneys syster i krämformula. Mycket vackert!

Ja, det var mina tjugo. Vilka lack är dina favoriter just nu? Berätta gärna eller visa i ett inlägg och lämna en länk. Men just nu gissar jag att ingen har tid eller lust med det. Kommentarerna har verkligen dippat på sistone fast läsarantalet är konstant. hur som helst, har du tid och lust, berätta om dina favoriter. Det är så roligt att få veta vad ni gillar och så får man alltid tips på nya lack att kolla upp!

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela