Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Street Style

Publicerad 2008-09-18 15:47:09 i Naglar - duokromatiska,

Och inte ska vi väl nöja oss med ett inlägg om läppar bara när arkivet har så mycket naglar att bjuda på. Mer från början av april. Varsågoda!
image4735image4736
Snygga duochrome-färgen Street Style från Misa pryder nu mina naglar! En gammalrosa färg med mycket guld i och även vissa duvblå eller blågrå skiftningar. Mycket snyggt!

Spännande färgskiftningar, va? Sen vet jag inte hur Street Style det är. Det känns mer som ett lite gammaldags, feminint och romantiskt lack. De mjuka askiga rosa tonerna som i vissa ljus får dagrar av orange och aprikos, är verkligen ljuvligt och kvinnligt! I sina blåare stunder kan det få en askig lilaton, som ni ser på bilderna, men även då har den en gammaldags och mjuk charm.
Det är svårt att tröttna på det då det ständigt byter ton i färgen, men det behåller sin behagfulla karaktär. Ett härligt lack som var överraskande täckande. Här är det två lager, men det såg rätt bra ut redan efter ett. Jag gillar Misa. Deras lack har många bra kvaliteter. Dessutom är de, när man vant sig vid den tunna konsistensen, riktigt lätta att ha att göra med.

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-18 16:34:50

Mysig en! Ett av de viktigaste egenskaperna med ett lack är tycker jag just att det skiftar toner och är kameleontaktigt. Är på det sättet lik dig att jag gärna byter nagellacket ofta. Kanske inte riktigt så ofta som du men ändå oftare en en medioker nagelgunkare tror jag;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 19:30:53

Badis! Ja, det är trevligt växlande. Lite mild och mjuk versatalitet.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-18 20:01:06

Åh jösses! Så romantiskt! Jane Austen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 20:52:06

RQ! Visst är det mjukt och fint!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-18 21:39:27

Så läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-18 21:49:02

Mycket vackert lack! Misa imponerar, helt klart... Satt och pluggade innan när du skrev och sen var jag i stallet. Jag fotade PATP och bilderna är helt okej, så ska ta och tota ihop en NOTD när jag har tid. Hade tänkt göra en helgfin variant med CC-lacket jag fick av dig på tipparna, men nu har jag brutit en nagel så skippar det nog. tror att jag klipper alla naglarna innan jag går och lägger mig, för aj för att bryta naglarna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 06:22:42

C-N! Ja, det är fnare än man först tänker sig.



Emma! Åh, vad kul med en notd! Och vad trist med bruten nagel... Det vill man helst slippa. Hoppas den inte bröts alltför långt ner.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-19 13:43:53

japps, ska skriva idag eller imorgon. får se om det blir nåt kul smink i helgen också, det är roligare att skriva FOTD-inlägg:)Jag blir så lycklig när jag får bre ut mig obegränsat om mitt smink:D



Nä då, det är lugnt med nageln, den bröts hela vägen, men inte längre, fattar du hur jag menar?:) Den är alltså kort, men det är inte smärtsamt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 17:53:05

Emma! Haha! JA, bre ut dig så mycket du vill! :D

Trist med nageln, men skönt att det inte blev ner i köttet...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela