Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

I princip osminkad

Publicerad 2008-06-17 12:50:32 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Idag har jag min första semesterdag. Jag har handlat på Willysmassa kattmat och så basgrejer så jag kan börja boa in mig nu, på landet. Om en stund ska jag ut och plantera växter och fixa i trädgården. Ingen sminkdag med andra ord. Så här bar är jag idag!
Ingen foundation. Bara lite Dignity på ögonlocket upp till brynet och så Masterpiece Max på fransarna. Man kan till och med ana mina fräknar...
Läpparna är målade dock. Med Lipstick Queens Saint Berry!

Visst är jag söt! ;-)

Kommentarer

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-17 13:04:39

Gud va härligt att du får ha semester:) ser riktigt fräsht ut med lätt sminkning ;) Läpparna är kanonfina..

Postat av: Angela
Publicerad 2008-06-17 13:06:58

Riktigt sommar fräsch :)

Så mysigt att få vara i en stuga och få plottra i trädgården.. nä nu måste jag nog ut å ta tag i min balkong.

HA de så gött på landet!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-17 13:15:56

übersötnos!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-17 14:03:17

Hahahahaha, vet du hur roligt det lät?!?! Du har bunkrat upp med en massa kattmat från Willys och ska nu boa in dig i din stuga... Tur vi trogna läsare vet att du har katt... Annars kunde man tro att du har vääääldigt dålig matbudget... Hahaha, kanske bara jag som är knäpp?

Skönt att se dig "au naturelle", eftersom detta måste innebära att du är slapp och bara njuter av tillvaron. Det är ju så det ska vara, eller hur? Make upen får inte bli ett tvång, som en mask man är livrädd att visa sig utan... Det är ju så jag använder smink, i allra högsta grad. Som ett rent nöje för att tillfredsställa min upptäckarglädje och kreativitet. När jag inte är kreativ sk-ter jag också i det!!

Vill bara tillägga att du ser alldeles förtjusande ut även utan smink! Dina vackra läppar har du ju kvar ändå, eller hur?! Kram och ha en uuuunderbar semester, det förtjänar du!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-17 14:03:31

Hehe ja du är en söting! Myse dig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-17 14:10:51

Du är jättesöt:)

Jag har gått med bara mascara (och ska jag ingenstans så knappt det) i evigheter nu- inte känt för att sminka mej alls.

Naglarna är dock starkare än någonsin- vad jag har kämpat:)- klippt ner dom har jag dock gjort. Jag och "långa" naglar går helt enkelt inte ihop.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-17 15:26:41

Låter sååå härligt, och ljuvligt att få vara naturell, det är tokhärligt! Nu röstar vi på sol!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-17 17:20:40

Du är jättesöt! Det är skönt att gå osminkad ibland! På sommaren sminkar jag mig helt klart både mindre, och mer sällan. Fast det är mer av praktiska skäl egentligen... Och så har jag svårt för att bara sminka lite, så då skipper jag ofta helt istället.

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-06-17 17:38:07

Du är supersöt, kul att se dig naturell! Rätt passande look för stugan och pyssel i trädgården. Njut av semestern, jag ska påbörja min jobbsommar inatt. ;)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-17 18:36:30

idag har jag också varit helt osminkad: ingen mascara, ingen läppglans, nada. lite i protest mot att postavin med efterlängtade mad minerals vägrade att dyka upp idag. hur lång tid brukar det ta från det att de shippar? det blev till att moppa golvet istället.

visst är vi söta utan smink också- au naturel!

men nån gång ikväll kommer jag att ha fått nog och ösa på med lite färg..

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-17 19:00:13

Ah, mysigt det låter med en stuga och semester. Härligt med en semesterlook. Jag jobbar en nästa vecka också sedan har jag semester. Ser verkligen framemot det.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-17 19:41:08

Du ser verkligen riktigt sommarfräsch ut! :) Förresten, om du byter adress över sommaren så kan du väl maila den åt mej så att Rimmel-lacket hittar hem till dej.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-17 20:04:36

Nu när du är här i stan så får vi ta och dra ihop en bloggarträff, eller vad säger du? :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-17 20:27:49

Naturellt är vackert!

Du ser så söt och fräsch ut, härligt med semester, hoppas du får det skönt :o)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-17 21:55:11

du är alltid söt!! :*

Postat av: Emma
Publicerad 2008-06-17 21:55:22

Jag tycker du är precis lika fin som du brukar. En skönhet passar i allt. =)

Jag har en lite fråga, läste att du tycker om OPI Natural Nail Strengthener, och jag undrar om det är formaldehyd i den?

Ha det så trevligt på landet! Och hälsa missarna. =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-17 22:53:31

Ja du är alltid jättesöt :-)

Postat av: astoria
Publicerad 2008-06-17 23:15:15

Som socker:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-18 09:35:27

ItM! Tack! Jo, det är skönt med semester!Angela! Badbomben! Tack! Creme-idiot! Hahaha! Nu när du säger det! Vad fånigt! Det känns ju som att jag skriver för ett gäng gamla kompisar så jag glömmer bort att vara tydlig. Men någon av de hundratals som inte säger något har säkert fått skrämselhicka nu! Tänk att man kan köpa så mycket smink att man inte har råd med mat! Fast räknat i kilopris så är kattmaten vaninnigt dyr...Håller med, smink ska vara roligt! Just nu är jag fortfarande lite sugen på smink. Kanske för att det är svalt ute fortfarande.

RQ! Myse dig med!

Sanna! JAg avundas dig dina naglar. Mina är också bättre än förr men jag tror knappast de överelever trädgårdsarbetet i längden...

Veronica! Jag röstar för regn. Vi har inte fått regn, bara mulet...

Emma! Jag är lite så jag med. Men ibland är en mini-sminkning roligt! Jenny! Jobbsommar... Ja, det har man ju haft en del. Men ta det lugnt och njut lite av sommaren ockå!GQ! Naturell blir nog min melodi resten av sommaren. Lite kvällsexperiment kanske. Jag har ju ingen TV eller internet i stugan så när jag läst alla decarna blir det sminket kvar att roa sig med. :DSminkjante! Ja, semester är underbart!Ika! Jag mailar dig!Emelie! Ingen dum idé! Vi är ju ett litet gäng!Linda! Rouaa! Tack!Emma! Jag vet inte. Har inte någon innehållsförteckning på den, men eftersom OPI kör Big3Free låter det ju osannolikt att det skulla vara så. Sanna! Astoria! Tack! 


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela