Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sultry Sable och Dralion

Publicerad 2008-02-21 06:35:08 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Dagens makeup är gjord med tre ögonskuggor, Sultry Sable, Dralion och Iced Mint.
Grunden var Dignity. Ovanpå den lade jag Sultry Sable från MAD Minerals runt hela ögat och över två tredjedelar av ögonlocket upp till globlinjen. Sedan lade jag Dralion från Taylor Made Minerals på den inre tredjedelen av ögonlocket, i inre ögonvrån och längs globlinjen upp på brynbenet. Därefter lade jag en iglighter, Iced Mint, under brynet. Iced Mint är också från MAD Minerals.

Ögonbrynen fylldes i och jag lade en tunn eyeliner i svart, Black Out från MAD, längs övre fransarna. Sedan ett lager mascara, Max factor Masterpiece Max.

Läppar i L'Oreals Invincible nr 703. Försöker matcha naglarna lite, men läpparna blev mycket rödare än jag trodde. Nåja, det kan ju vara fint det med!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-21 07:05:35

skitsnyggt! Du passar verkligen i gröna nyanser!
Funderar på att dra en linje på varje öga med glittret du skickade från TMM idag ;) får se hur det blir.
Perfekt mun!
Och ögat mår bra ser jag :D

Godmorgon och ha en toppen dag, snygging!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-21 07:38:13

En undran är sultry sable brun eller grön? Jag får inte ihop färgerna här idag:) Det var kanon snyggt. Gillar bilderna lite från sidan när du tittar uppåt.

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-02-21 08:09:53

Jättesnyggt:)Ha en underbar dag!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-21 08:15:18

Jättesnyggt! Verkar som du glidit in i en grön period? Det gillar jag! =) Ögat ser helt bra ut nu, hur känns det? Ha en bra dag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-21 08:29:48

Snyggt, du passar utmärkt i grönt! Läpparna blev väldigt fina, även om de inte är i samma färg som naglarna...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-02-21 10:30:54

Hej!

Kort fråga, vad anvämder du för att fylla i ögonbrynen? De har sån himla fin färg!

//Marie

Postat av: Fina
Publicerad 2008-02-21 10:47:50

Jättefint, du passar väldigt bra i grönt.. =) ha en trevlig dag!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-02-21 11:46:14

Grrr! Riktigt snygga läppar dagen i ära;)

Postat av: RockIt
Publicerad 2008-02-21 11:49:59

Det där var riktigt snyggt!

Postat av: natalie
Publicerad 2008-02-21 12:53:07

Du är så jäkla duktigt ! :)

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-21 14:51:22

Jättesnyggt! och underbara läppar!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-02-21 15:40:28

Snyggt! Jag har Sultry Sable, tycker den har en fin brun nyans.

Postat av: tilda
Publicerad 2008-02-21 16:42:11

riktigt snyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-21 18:03:30

Tänkte beställa 10 st MAD. Vilken får jag inte missa?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-21 18:47:30

Rouaa! Ja! Glitter vill jag se! ;)
Har föresten haft en ganska bra dag. Rättat prov med en annan skola och sen fikat hos en kompis/kollega. Mysigt! Du då?

Sminkjante! Det är ju din gamla Sultry Sable! Det är Dralion som är kopparfärgad med grönt skimmer. Det syns bara i vissa vinklar. Sen ligger de lite omlott på vissa ställen.

Kristina! Tack! Hoppas du också haft en härlig dag!

Veronica! Ögat är helt okej! Känns bra. Grön period, ja, kanske. Har inte tänkt på det själv. Grönt är ju snyggt!

Emma P! Ja, grönt är fint! Oc läpparna blev helt okej. Fast jag har haft ett mer brunrött läppstift från L'oreal. Måste leta. Kan ju ha det imorgon!

Marie! Ögonbrynsskugga från HM just nu. Den mörkare i duon. Lite fuktad för mer färg!

Fina! Tack! Ha en bra dag du med!

Farelyne! Ja, rött är ju kul, men kräver för mycket underhåll för att jag ska orka särskilt ofta.

RockIt! Tack!

Natalie! Tack!

Fåfängan! Visst har den! Väldigt vacker och väldigt fint skimmer!

Tilda! Tack!

Kajalpennan! Jag skulle titta en extra gång på Daydreamer, Blackberry, Spruce, Sultry-serien, Illusion, 7200, 7300, Aurora eller Alter Ego, Coffee, Blue Jay, Cobolt, Kunzite, Desert Rose, Copper Foil och Creamy butter. De jag kommer just nu, men fråga om tio minuter så kommer en annan lista. ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-21 18:55:24

Det låter fint, leta på vet ja! Nu har jag beställt sex stycken china glaze nagellack från 8ty8beauty. du har dåligt inflytande på mig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-21 18:57:51

Emma! Dåligt inflytande? Det tror jag inte! Samma sak säger min kollega som fallit i beställa-från-H2T fällan. Men hur kan något så roligt vara dåligt? ;-)

Postat av: MLY
Publicerad 2008-02-21 19:11:13

Vad snyggt det blev med Sultry Sable och Dralion, de gör sig oerhört bra tillsammans!
Jag har äntligen skickat in min beställning på Fyrinnae nu, dryg väntan på leveransen bara, men den som väntar på något gott ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-21 19:31:05

Du har helt rätt! Jag tycker att det är bra, fast min sambo håller nog inte med tyvärr... särskilt inte som jag tvingar honom att välja ut det finaste varje gång jag har beställt:)för att inte tala om vad min mamma tycker, hon blir flyförbannad om jag bara säger nagellack:( det är tur att du förstår mig!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-02-21 20:13:51

hahaha jag glömde också posta...haha Vad är det för fel på oss?

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-21 20:57:51

Du är som en femme fatale från en 40-tals hollywoodfilm, underbart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-02-21 21:12:45

aha, det var Dralion som förvillade. Kul färg Dralion när det skiftar så:)

Postat av: Sublim
Publicerad 2008-02-21 21:42:27

Läckert, grönt is the shit.:D

Btw: Såg du min fråga till dig? ( I ett svar till din förrförra kommentar på min sida... hahaha... virrigt.;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-21 21:55:04

MLY! Tack! Jag tycker också att de är ett fint par! Dralion är en favorit! Riktigt roliga skiftningar!

Emma! Min mamma skulle nog inte heller förstå varför man behöver hundratals nagellack. man hinner ju inte använda alla på ett år. Men det är ju så kul att välja!

Santa C! Nåja, det är ju ingen panik! Skickar imorgon!

Nasse! Vilken underbar komplimang! Nu känner jag mig extra fin! Verkligen!

Sminkjante! Ja, den är faktiskt ännu läckrare än Illusion från MAD. Och Shopping Spree från EM och Blue Brown från MAC. Jag gillar färgskiftare!

Sublim! Nej, jag missade det. Måste kolla genast!! Tack för påminnelsen. Jag brukar backa oc kolla upp sånt, men jag har tydligen slarvat.

Postat av: Sublim
Publicerad 2008-02-21 22:15:38

Du har PM!:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-22 00:32:08

Sminkan det fäste inte så bra. plus att jag fick glitter i ögat så jag sket i det. haha :D
Min dag har varit... Sömnig. haha. jag somnade runt 4 på eftermiddagen och vaknade precis. Mike däckade brevid mig när han kom hem. hahaha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-22 06:30:20

Rouaa! Så synd att det inte fäste. Du behöver nog ett medium att fästa det i. Det är samma typ av gliterskugga som den jag hade i Silver-makeupen. Jag tror jag hade Lining Gel till den. Men ett glycerol-medium funkar nog på samma sätt. Ska jag skicka lite glycerol?

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-02-22 09:19:27

Det blev 15 skuggor :) Vissa av de på din lista vet jag att jag köpte andra inte. Två gelliners blev det med

Postat av: gabriella
Publicerad 2008-02-22 16:14:04

snyggt. hur gör du egenligen hihi..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-23 09:59:38

Kajalpennan! Jag såg att du fått en del bra tips på Pret-ty! Hoppas du blir nöjd!

Gabriella! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela