Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lavendel och choklad

Publicerad 2007-09-13 18:00:59 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Skuggor i lila, beige och brunt blir dagens version på ögonmakeupen.

Idag valde jag skuggor från Everyday Minerals, överst till vänster på bilden ser ni On the Phone, bredvid den grålila Diary, nere i vänstra hörnet är lilaskimrande Snowflake och bredvid den ett rouge som jag ofta använder som ögonskugga, Splendid. Jag använde också en mattbrun skugga från Tigi.

Jag började med att lägga Snowflake på hela ögonlocket. Därefter tog jag den bruna, matta tigiskuggan och suddade in i yttre halvan av globlinjen samt under ögat och ut i en markerad vinge. Därefter tog jag Diary och lade på den inre tredjedelen av det rörliga ögonlocket. Den tonade jag ut i Spledid upp mot ögonbrynet och slutligen On the Phone högst upp under ögonbrynet. Lite av rouget Chit Chat blandades in i kanten av den bruna skuggan, upp mot tinningen. Mascara. Klart.

Underlaget idag var också Everyday Minerals i nyansen Intensive Fair. Jag letade som en galning efter mitt ljuvliga rouge Apple men hittade inte det. Det blev söta Chit Chat istället.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-14 08:15:16

OH! Grymt snyggt! som vanligt då...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela