Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dubbelförsök med Everyday Minerals.

Publicerad 2007-10-14 14:48:11 i ,

Dagens andra dubbelmakeup!  Har varit nere i butiken en omgång så Urban Decay skuggorna tvättades av. Medan lunchen stod och puttrade pasade jag på att prova två olika foundations från EM. Ingen av dem är min favorit, men den har jag å andra sidan redan testat här i bloggen och skrivit om. Favoriten är av formulan Intensive, helt matt och täckande utan att kännas kakig eller torr.
Idag provade jag Matte och Original glo.
Detta är jag helt utan foundation. Lite klassiskt rödflammig.
Detta är jag med Everyday Minerals Matte i färgen Fair. Den har en kall underton. Den är halvtäckande till täckande beroende på hur mycket man jobbar in. Den ger ett väldigt naturligt intryck om man nöjer sig med ett lager puder i ansiktet, men jag krämar alltid på rätt mycket. Fortfarande kan man se, i alla fall IRL, var kindens naturliga rodnad är och så vidare.
Detta är jag i Everyday Minerals foundation Original Glo i färgen Fair Neutral. Det är en färg som är ännu ljusare än Fair och som har en beige eller olivtonad underton. Original Glo är ljusreflekterande vilket jag inte gillar. Dessutom känns den torr och kakig på ansiktet. Det är den här och Semi-matte jag gillar minst från EM då båda känns torra på mig. Sen vet jag andra som älskar dessa foundations så prova själv vilken av EM's formula du passar bäst i om du är intresserad av att testa märket. Man får ett gratiskit med tre foundation prover om man vill prova och de testerna räcker i flera veckor. Gå in på sidan www.everydayminerals.com om du är intresserad.

För att ge lite liv åt ansiktet tog jag sedan Everyday Minerals Soft Bronzer, bild 1,och 3, och lade flödigt över hela kinden upp mot tinningen. Därefter lite av det vinrödrosa rouget Plum Dust på kindens högsta punkt, bild 2 och 4.
EM's Blush är helt underbara! Har ett kit om 6 småburkar beställda men ännu inte levererade. Man behöver bara små burkar för de är så in i bängen dryga. Otroligt pigmenterade så man behöver bara en yttepyttegnutta för att få blossande kinder. De är ändå lätta att få jämna och går att tona ner med puder om man ser för febrig ut. Dessutom sätter de sig, precis som alla EM's prdukter, efter ett tag och smälter då helt skarvlöst in i huden och blir perfekta.
Läpparna vill man ju också ha EM på! Jag blandade ögonskuggan Cool Breeze med lite läppbalsam och fick denna ljuvligt naturliga färg:

Mycket enkelt att fixa. Pigmentet löser upp sig direkt de får kontakt med fettet och smälter in i det. Färgen blir jämn och fin. Jag tog lite läppbalsam på handryggen, doppade en pensel i ögonskuggan och sen i balsamet och rörde runt. Klart.
Ögonen målade jag också med Cool Breeze.

Cool Breeze är grunden för ögonskuggorna. Den ligger från Ögonlocket upp över globlinjen. Under ögonbrynet smälter den skarvlöst in i Pink Pyjama som skimrar ljuvligt! Runt ögat har jag även lagt Silver Spoon i blågrått. Mascara på överfransarna. Inget annat. Brydde mig inte om att fixa ögonbrynen.
Tycker det blev ganska fint. Man tänker inte ens på att jag har två olika foundation när man tittar på mig i dagsljus. Det är ju lite konstigt. Ögonen och munnen gillade jag jättemycket. Känns romantiskt och vänt, något jag egentligen inte alls är. Vad tycker du? Inte ens Virtuosemascaran sabbade alltför mycket den här gången. Blandade den med lite vatten (fy på mig) och den blev en aningens bättre av det.

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2007-10-14 15:19:38

Har du testat att kombinera dem? Jag har kört intensive eller matte för att få jämn grund och lite mer täckning, sen har jag svept lite original glo över för att få lite lyster eftersom jag inte gillar när det är helmatt - den kombon funkar otroligt bra för mig.
Det är ju såklart olika, men det kan kanske vara värt att testa att använda två olika formulas ihop.

Postat av: Hanna
Publicerad 2007-10-14 15:51:17

Ha en fortsatt mysig söndag :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-14 17:45:42

Lipglossbitch! Smart idé! Det ska jag testa!

Postat av: MADDE
Publicerad 2007-10-14 17:45:54

jag gillar bilderna =) kul att se olika exempel!

Postat av: Amanda
Publicerad 2007-10-14 18:01:02

Bra för mig med foundation tips, vart finns EM att köpa, hur är priserna?

Postat av: Solace
Publicerad 2007-10-14 18:14:23

Du får så täckande resultat av din EM-foundation, vad använder du för slags borste?

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-10-14 18:19:38

gillar din blogg.

Postat av: Lana
Publicerad 2007-10-14 19:06:03

Åh, här lär man sig mycket, tack vare dig !

Postat av: ...
Publicerad 2007-10-14 20:28:09

HETER DU ANN-SOFI ??

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-14 20:36:23

Amanda, man köper EM här: www.everydayminerals.com

Solace, jag använder EM's egen kabukiborste. Både den vita och den med färgade tippar.

Tack allihop för positiv feedback!

Postat av: Emelie
Publicerad 2007-10-15 00:44:44

Oh herre, verkligen för mycket skarp ögonskugga för min smak. Ända upp till ögynbrynet är icke snyggt, du borde haft mer ljust längst upp och inte så tjock linje med blått under ögat.

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-15 06:27:31

Emelie! Visst är det härligt att man kan tycka olika. För mig är den här mild och pastellig och definitivt ljus!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela