Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Russian to a Party

Publicerad 2012-09-10 16:12:17 i Naglar, vampy,

Dagens naglar har varit prydda av ett klassiskt gammalt lack, Russian to a Party. Jag vet inte när det släpptes men det var några år sedan och det har gammal fin OPI-pensel och de gamla härliga kemikalierna. Perfekt att måla med alltså!

Lacket är vampigt brunrött med skimmer. Färgen är verkligen lik levrat blod i skuggan. En nyans som jag inte upplever som för brun utan som klarar balansgången perfekt och håller sig på rätt sida rött. Det här är tre tunna lager och det är ypperligt att måla med. Helt fantastisk faktiskt. Tunn, fin konsistens och utmärkt kontroll på det. 
Som ni ser blir färgen olika i olika ljus, något som så klart gäller för alla nagellack. I skuggan blir det djupt, nästan svärtat brunrött, i indirekt ljus en ljusare brunröd med guldskimmer och i sol så slår lacket över i kopparmyntsbrunt med skimmer.
Ja, ni får lite bilder i klickstorlekar om ni vill utforska hur det ser ut i olika ljus närmare än på de fullstora. Man kan knappt tro det är samma lack, och av den anledningen tyckte jag man behövde en drös med bilder. 
Russian to a Party borde vara core för det är så fint men självklart är det inte så. Det är istället d/c sedan många år. Jag tycker det är synd de slutade göra den här för den är väldigt vacker trots att den är så nära brunt. Jag gillar den verkligen. Vad tycker ni? 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ewe
Publicerad 2012-09-10 16:43:40

Jag måste erkänna att du är grym på att måla naglarna. Vad har du för knep för att aldrig få färg på nagelbanden? :)

Svar: Men jag får färg på nagelbanden titt som tätt. Får jag inte det så beror det på att pensel och lack funkar. Vissa lack kan man bara inte måla bra med för penslarna är för breda.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-10 16:49:33

Fantastiskt fint!

Svar: Ja, jag tycker det!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-10 17:23:48

Supersnyggt! Jag själv föredrar dockde lite kallare, mer rött mindre brunt ;D
German-icure är lagom brunt!

Svar: Ja, den är himla tjusig,så klart. Båda är vackra.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-10 17:37:48

GHaaaa. Den där hade jag i en Ebay cart för inte så länge sen, men jag sölade med att färdigställa min order och VIPS var den borta. Nu gråter jag bara lite lite för ack va fin den är.

Svar: Ja, inte låta den slinka dig ur näven nästa gång. Det är ett jättefint lack och det har det där "gamla" skimret som inga OPI-lack har idag.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-10 17:46:12

Ok, det här måste jag jaga efter. Har skaffat German-icure men det känns som jag behöver denna också :D

Svar: Ja, de är så pass olika att du absolut ska ha båda!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-10 19:28:00

Väldigt tjusigt lack. Gillade hur mörk den var i skugga, som mörk choklad.

Svar: Ja, den är vacker i alla ljus tycker jag!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-10 20:31:30

Vilken snygg färg!

Svar: Visst är den härlig!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-10 21:37:39

Ser mkt elegant ut...

Svar: Ja, den är elegant. Mycket elegant till och med.
Sminkan

Postat av: Ia
Publicerad 2012-09-10 22:29:28

Åh, herregud - det är det perfekta röda lacket!!

Svar: Ett av dem!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-10 23:43:18

Du måste göra en jämförelse mellan denna och Changing of the Garnet sen när du får hem den! Superfin! Jag måste se om den är värd att kanske jaga på eBay.

Svar: Okej! Jag lovar att göra den jämförelsen. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-11 10:11:25

Ser fint ut, men själv har jag så svårt för såna koppriga toner... you name it... nej, inget för mig!

Svar: Ja, jag har själv svårt med många brunaktiga toner. den här gillar jag dock.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela